Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Bouře a 'slepá místa pro radary' komplikují hledání letadla

V době přeplněné monitorovacími systémy, kdy je možné přes obrazovku počítače šmírovat dění po celém světě, probíhá zoufalé hledání letadla. Jak je to možné?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

ALOIS.AMERICAN

2. 6. 2009 14:30
HLEDANI LETADLA

VE VESMIRU MAME MNOHO  SPIONAZNICH  SATELITNICH RAKET A VSE MOZNE,KTERE UDELAJI SNIMKY CEHOKOLIV NA ZEMI ,A KDEKOLIV, A TED NEMUZOU NAJIT AIRPLANE.

0 0
možnosti

Moravan

2. 6. 2009 12:22
Faradayova klec

Nechci nijak spekulovat nad příčinami pádu, je to hrozné, naše rodina létá do Ria na vědecké konference a občas i expedice do amazonských džunglí. Avšak jestliže píší, že to bylo náhlé a byla tam bouřka, je docela možné, že blesk uhodil přímo do kokpitu a než by se piloti probudili z bezvědomí, letoun šel dolů. Tuším, že uzavřený prostor funguje jako http://cs.wikipedia.org/wiki/Faradayova_klec , ale pokud byl ten ráz tak veliký, tak nebylo co řešit. Pokud se tedy jednalo o blesk, avšak mohlo to být mnoho příčin, třeba pád úlomků meteoritu nebo železného smetí z oběžné dráhy nebo třeba zbloudilý meteorologický balón. Příčin mohlo být mnoho, dokud nenajdou vysílače z letadla, popřípadě černé skříňky, mnoho se nezjistí. Škoda těch lidí a jejich rodin.

0 0
možnosti

Murinho

2. 6. 2009 11:04
Shark

No a co ti zraloci? I kdyby ti lidi po dobrem pristani prezili a plavili se pouze s vestami a sobe, budou je uzdibovat zraloci, pokud je vcas nenajdou zachranari.

0 0
možnosti

fyzik

1. 6. 2009 23:23
Fatalni nepresnosti

Jak muze autor vypustit takovej blabol: "elektrina o intenzite 300000A ". V amperech se udava proud. Spravne by bylo napsat: Trupem letadla prosel proud o velikosti 300000A. I kdyz lepe by mozna bylo udat celkovy naboj nebo energii.

Autor by si priste mel neco precist o zakladech fyziky, nebo davat na stredni skole pozor.

0 0
možnosti

Flasi

2. 6. 2009 9:39
Re: Fatalni nepresnosti

Kdyby dával na střední škole pozor, tak přece nemusel dělat redaktora v lidovkách :-D

0 0
možnosti

Pilot

1. 6. 2009 18:53
Hladké přistání...

Letí velké dopravní letadlo, kapitán se připravuje na přistání.  Z kontrolní věže dostává povolení a zahajuje přistávací manévr. Co však nevidí?!

"Sakra, jak to, že ta dráha je tak krátká??! Na takhle krátký dráze s tímhle érem předse nepřistanu!"

Nedá se už ale nic dělat a musí se o přistání pokusit. Cestující dostanou příkaz zaujmout bezpečnostní polohu (t.j. vrazit hlavu mezi nohy; většině se to podaří bez problému, na palubě je však i pár takových, kteří vzniklé situace zneužili a vrazili ji mezi nohy cizí, což ale je jiný příběh...). Kapitán se opatrně přibližuje nad samy začatek runwaye, aby využil co možná nejdelší dráhu. Vzzzuuuummm......

Sotva se kola dotkla betonu, kapitán začíná brzdit, co mu síly stačí. Už jen 50m do konce dráhy. Už jen 20m do konce dráhy! Už je na samém okraji!!! Ufff. Brzdy téměř shořely, ale na posledním decimetru letadlo zastavilo. Kapitán vyleze ven a zhluboka si oddychne. "Sakra, že ale byla ta dráha svinsky krátká!!" Pak se obezřetně rohlédne. Nejdřív vpravo...., pak vlevo..... "Jak je ale široká!!"

0 0
možnosti

hms

1. 6. 2009 18:09
Zuri boure?

No ja nevim - podle weatheronline je tam vitr max. do 5m/s - a to tedy boure neni nai nahodou. To si ti novinari vymysli, aby to zdramatizovali.

0 0
možnosti