Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

'Zlobivé' tramvaje Brno nekoupí

Vedení Dopravního podniku města Brna odmítlo nabídku kolegů z Prahy na odkoupení čtyř „zlobivých“ tramvají typu RT6N1. Jsou z roku 1996 a pražský dopravní podnik je nedokázal zprovoznit. Brněnský získal letos po letech jednání a oprav dokument, umožňující zprovoznění tohoto typu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tomi paci

15. 7. 2009 22:20
hana pohanová the best

je to nejlepší mluvčí na světě

0 0
možnosti

MKzB

7. 6. 2009 10:13
Problém je trochu jinde

Problém je trochu jinde.

1. Dostupnost náhradních dílů je mizerná. Už teď je problém udržet Žofinku v provozu. Náhradní díly se zatím braly z ostatních dosud neprovozních tramvají. Zakázková výroba ND je drahá, protože se jedná o kusové produkce.

2. Stav pražských tramvají. 9104 je relativně kompletní, 9101 je po rekonstrukci za 22 milionů Kč a je totálně překopaná. 9103 je vybrakovaná, v podstatě jen kastle na kolech. 9102  je na tom o něco lépe, ale také hodně vybraná. Vybrakované jsou proto, že dokud nebyl typ RT6N1 schválen.

3. Odlišnosti pražského provozu. V Praze je opačná polarita v troleji, což by si vyžádalo výměnu velké části elektriky.

S vyjádřením "poplatné své době" zásadně nesouhlasím. Tramvaj Anitra je v principu složena ze dvou starých dvounápravových tramvají, mezi kterými je zavěšen další nízkopodlažní článek. Tramvaj 13T zvaná Porsche je jen odvozená od Anitry. RT6N1 sice není nejnovější, ale koncepčně je na tom mnohem lépe. Navíc RT6N1 má v Brně nejvyšší podím nízkopodlažnosti a to 62%, Porsche 50%, Anitra 50%, VarioLF 33%.

0 0
možnosti

Louis

7. 6. 2009 11:29
Re: Problém je trochu jinde

Takže co bys radil? Koupit ty zbytky pražských a přece jen z nich něco (třeba méně) sestavit - nebo vyřadit všechny včetně Žofinky?

0 0
možnosti

idol

5. 6. 2009 8:24
Odplata Moravě za "víno pro pražáky"?

............ tramvajemi z Prahy pro Brňáky?

0 0
možnosti

Sten

4. 6. 2009 17:20
Přestavba z tramvají na šaliny

To není nic divného, DPMB má dlouhodobé zkušenosti s přestavbou zlobivých tramvají na spolehlivé šaliny :)

0 0
možnosti

Norek

5. 6. 2009 8:48
Re: Přestavba z tramvají na šaliny

Dobrý postřeh :-)

0 0
možnosti