Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

První expertíza: Lidé vypadli z airbusu už ve vzduchu

Předběžné údaje z expertíz 16 obětí letu 447 společnosti Air France posilují hypotézu, že se ztracený airbus roztrhl ve vzduchu ještě předtím, než dopadl do vod Atlantického oceánu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

nnebo ttak

17. 6. 2009 14:27
Jiné vysvětlení stržených šatů

Připomeňme hloubku v těch místech. Plyny,které těla nadzdvihly ze dna, nutně při stoupání expandovaly.

0 0
možnosti

Jeseter

15. 6. 2009 9:35
Jako vzdy

zase tady jsou sami experti a lide s cernym humorem.

0 0
možnosti

Thyronx

15. 6. 2009 3:52
Z AF jsem nemel nikdy respekt.

Podle mne bud nenabral kapitan letadla dostatek paliva aby mohl obletet bouri (30 minut navic), nebo se rozhodl bouri proletet a ziskat cas. Oboji vidim jako vaznou chybu bud kapitana nebo letecke spolecnosti Air France. S Air France jsem letel jednou v zivote a  bylo to z nouze.  Uznavam spolecnosti KLM, Northwest-Delta a Lufthansu. Ostatni jsou pro mne chartery ktere setri na vsem vcetne  POVINNE udrzby a prohlidek letadel.  Za odstrasujici charter ovsem povazuji krom jeste horsich i CSA. A mohou mit  na svych trupech namalovany  treba i  "Skyteam" .

0 0
možnosti

Emil

15. 6. 2009 5:38
Re: Z AF jsem nemel nikdy respekt.

Cestuji take dost, nejdulezitejsi je pro me chovani personalu na letistich a kdo mi mene zdemoluje muj aluminiovy kufrik. Kdyz to shrnu, tak snad krome Svycaru (Swissair bohuzel udelalo bankrot) je to vsechno pakaz odporna. Neni to zadny pozitek dneska cestovat.

0 0
možnosti

Emil

14. 6. 2009 23:21
BYLO TO ZNACKOVE OBLECENI ?

Ja jenom jestli po havarii, nejela lodi okolo nejaka ceska vyprava a ty saty si nevzala.

0 0
možnosti

Yaroukh

15. 6. 2009 0:49
Re: BYLO TO ZNACKOVE OBLECENI ?

Jestli ti po tomhle nebylo půl hodiny trapně, tak jsi dobrej...

0 0
možnosti

ALOIS.AMERICAN

14. 6. 2009 22:56
AIRBUS

TED TO BUDE TO NEJHORSI PRO RODINY,KTERA TELA SE NASLA, A KTERA NE. JAK VIDET AIRBUS MEL DOST NALITANO, MELI HO ODSTAVIT A PROHLEDNOUT,NEBO HO MELI DAT LETAT NA MENSI VZDALENOSTI. V PONDELI ZACINA TAKY PARIS AIR SHOW,DOUFAM ZE SE NESTANE ZADNA LETECKA NEHODA

0 0
možnosti

SelskýRozum

15. 6. 2009 1:41
Re: AIRBUS

A proč by mělo být lepší, když by letadlo spadlo při kratší cestě někde nad Evropou?

0 0
možnosti

Necros

14. 6. 2009 22:38
Pricina je jasna

... za pad letadla muze Paroubek!

0 0
možnosti

Ravnagorac

14. 6. 2009 21:48
Ještě že Boeing je spolehlivý!!!

To je náhoda, s nehodami airbusu se roztrhl pytel a Boeingy nic- spolehlivé, levné, super. Bude zajímavé, jestl Francouzi najdou černé skříňky. Airbus není rogalo, aby se jen tak náhodou samo rozpadlo ve vzduchu. Tomu někdo výrazně pomohl.

0 0
možnosti

Yaroukh

15. 6. 2009 0:48
Re: Ještě že Boeing je spolehlivý!!!

jj, taky mi kdysi bylo 12 let

0 0
možnosti

Michall

14. 6. 2009 21:26
Letadlo neletí tak snadno, jako barák stojí, konstrukce je

stavěna na odpovídající řízení, ne méně, ne více. Konečně i dobrý simulátor, vám občas zaleje obrazovku krví nebo tmou, případně vás nechá vybouchnout. Tak ani Jumbo, pokud nemá dobré údaje a odpovídající obsluhu, je semleto, asi jako když škrtnete autem o pilíř na dálnici, jen o něco tvrději. Stíhačka vydrží více, podobně jako její pilot v natlakované kombineze, roky pomalu školený a cvičený....Proto se sluší létat, jen pokud je to třeba, pokud to za to stojí.Podobně jezdit autem či koňmo, jinak je trapné cedit krokodýlí slzy a překvapení, když v jádru je zřejmá zbytečnost letu pro mnohé zúčastněné. Rekreovat se dá i na mácháči. Projíždka na loďce není docela vždy bezpečnější, ale jistě šetrnější. Pokud tedy jeden nepodporuje pokrok, tu je třeba spálit ropu, abychom se posunuli, podobně akcelerovaně, jako v záhubných válkách.

0 0
možnosti

Emil

14. 6. 2009 23:26
Re: Letadlo neletí tak snadno, jako barák stojí, konstrukce je

a k Machaci doporucuji jit pesky polnimy cestamy a vyhybat se lesum, tam padaji stromy

0 0
možnosti

Bart

14. 6. 2009 18:53
Dotazy na airbus. com

safety coefficients..................no result

safety multipliers...................no result

Ano. Střídavé klesající a stoupavé proudy kumulonimbů vystavovaly letadlo silnému přetížení, a to jak kladnému, tak i zápornému, které konstruktáři zpravidla neberou příliš vážně, ale které za popisovaných okolností může být ještě vyšší.

Toto brutální únavové namáhání draku v krátké době vytvořilo příčné trhliny na křídlech, shora dolů, a na přední části trupu, zdola nahoru. Přední část trupu pak v jednom z cyklů odletěla, pravděpodobně vzhůru, a dovnitř vrazil venkovní vzduch rychlostí středověké dělové koule, tj. rychlostí výbuchu, a narazil do vnitřního konce kabiny. To servalo textilie z osob uvnitř, vysypalo je do volného prostoru a rozervalo zbytek trupu na cucky. Všechno tedy dopadlo na jedno místo, včetně poptávaných černých skříněk.. Tento ráz zároveň odlomil motory a křídla, příslušný světelný efekt byl pozorován španělským letadlem, jako šest jednotlivých částí - 2x trup, 2x křídla, 2x motory.

0 0
možnosti

idol

14. 6. 2009 19:11
Re: Dotazy na airbus. com

.........1)  při horizontálním dopředném pohybu rychlostí blížící se 1000km/hod se účinky vertikálních sil kumulonimbů na letadlo patrně snižují, nemyslíš? 2) proč odletěla přední část trupu a ne zadní za křídly a proč nahoru a ne dolů? 3) při rozervání trupu vnikem vzýduchu rychlostí téměř 1000km/hod, by trosky letadla z výšky 10000m ale patrně nedopadly na jedno místo, ba právě naopak, nemyslíš? 4) proč by vzduchový ráz ad 3) měl odlomit křídla od trupu a motory - mezi jejich upevňovací místa by se síly z rázu vzduchu vnikem do trupu přece nemohly projevit, nemyslíš? 

PS ....... nemyslím, že se to právě tak stalo, jak sugestivně spekuluješ .....

0 0
možnosti