Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus napsal odborářům : Za krizi můžete i vy

Viníků současné ekonomické krize je podle prezidenta Václava Klause několik a patří mezi ně i odbory.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Gott

30. 6. 2009 8:07
A zase odbory

To má pan prezident pravdu,že jsou odbory sočástí krize-recese.Zbytečná nadvýroba a honba za zisky,stejně jako zadlužování rodin a stále větší požadavky odborů,jsou hnacím motorem krize.Kdo zaměstnává ví co musí a nic s tím neudělá.

0 0
možnosti

Cornelivs

27. 6. 2009 18:41
Zákoník práce poškozuje zaměstnavatele i zaměstnance

Zaměstnavatele, že nemohou bez újmy propouštět a snižovat tak náklady, když se nedaří a tím v konečném důsledku trpí hlavně zaměsnaci. Zaměstnance navíc tím, že většina podnikatelů zaměstnance ani nechce z obav před problémy a využívá raději Švarc systém.

Ze zákoníku profitují pouze odborářští bossové.

0 0
možnosti

bobes

27. 6. 2009 2:42
pravicová demokracie

Různí podvratníci by chtěli rozbourat naši děmokracii, ale to se jim něpodaří. Krize? Ta je možná na Kubě nebo v severní Koreji. V našem západním rozvinutém světě přece žádná krize něni!

0 0
možnosti

Milan

26. 6. 2009 9:47
Pan prezident se plete

Ekonomičtí odborníci z ČSSD jednoznačně prokázali, že celosvětovou krizi zavinili Topolánek, Zahradil a Bush. A chtějí zvýšit daně prý pro nejbohatší. Takový Kellner se již jistě klepe hrůzou při představě, že daň z příjmu fyzických osob bude u příjmů nad 1.2 milionu 38 % ... :-))))

0 0
možnosti

Dasek

27. 6. 2009 0:30
Re: Pan prezident se plete

Tak to máš recht. Hlavně když skoro všechny jeho firmy - právnické osoby - jsou registrované v cizině. Je jasný, že průměrný volič ČSSD vůbec nechápe o čem je řeč.

0 0
možnosti

Cesky Honza z Domazlic

26. 6. 2009 4:33
Klaus ma byt na Morave u tech obeti povodne

Misto aby Vaclav Klaus kecal kdo zavinil krizi a omlouval ty lakome bankere a kapitalisty, tak by prezident Klaus mel byt davno na Morave u tech obeti te hrozne povodne. Prezident republiky ma projevit zajem o bolest a nestesti tykajici se obcanu republiky. (Vaclac Klaus, get on the bloody airplane now and fly to Moravia  to see for yourself all the suffering and destruction caused by the flood).  

0 0
možnosti

Milan

26. 6. 2009 10:26
Re: Klaus ma byt na Morave u tech obeti povodne

A nejenom Klaus. Měl by tam být i premiér, všichni ministři a všichni poslanci. Záchranáři by byli jistě nadšení, kdyby se jim tam motala spousta nabobů z Prahy včetně jejich ochranek ...

0 0
možnosti

mmf

25. 6. 2009 21:16
Pro možnost odvolání Klause by měla být změněna ústava

Jestliže Klaus překročil všechny i nemyslitelné hranice zcela absurdního chování a výroků , hraničících s demencí , měli by zákonoměnci urychleně doplnit ústavu v tom smyslu , že když president dělá veřejnou ostudu a plácá nesmysly na běžícím páse , měl by být předvším při jasném porušování pravidla , že zahraniční politika je vyhražena vládě a premiérovi  a on do toho nesmí vnášet rozpory, nebo dokonce plácat bláboly protichůdné , měl by být zahájen proces jeho odvolání , nikoli jen za akt velezrady ( ten byl naplněn několikrát , naposledy u rasputina v Moskvě ) . Klaus od svého druhého zvolení ( což je dosud největší politický propadák ODSS- sama proti sobě - mecheche .. ) pravidelně nedělá nic jiného , než dokazuje , jak má vymeteno a že je ještě hloupější , než svou dosavadní činností prokázal .

A to je člověk , osobně zodpovědný za rozkradení majetku státu v hodnotě nejméně bilionu korun ..!!!

0 0
možnosti

ptolemaios

25. 6. 2009 20:00
Mohu s V. Klausem v lecčem nesouhlasit

a to i činím - když odboráři ,proč ne i čmeláci? Odbory chtěli jen kousek

toho krajíce,kde nejvíc ukrajovali banky,manažeři a všichni ti,kteří byli blízko "balíku".peněz.

Co zatím nikdo (pokud vím) neřekl,je že za krizi z obrovské části může nadvýroba aut - samozřejmě že z velké části ty podvodné metody s bankovními deriváty ,ale to se běžně diskutuje a uznává,přičemž podíly nesolidních bank na celosvětovém zhroucení byly tak odhadem do 50 % - ovšem explose výroby osobních automobilů vedla a vede k tomu,že se trh přesytil a najednou nikdo neví co s vyrobenými vozy dělat. Kávu v Brazilii při nadúrodě házeli do moře - ale kam s tou naleštěnou krásou.? A !- když jsou všude chytří ekonomové ,analytici a jiní mudrci,tak nikoho nenapadlo,že se tento trh přesytí natolik,že ssebou strhne další odvětví, potažmo banky? Asi ne, protože jinak by někde zatáhli brzdu, vtip "TRHU" je ale v tom ,že každý kdo produkty na tento volný prostor trhu dodává, se na konkurenty neohlíží a bláhově si myslí, že ON bude ten kdo vydrží a zvítězí, . V tomto případě si zatáhla  . ale pořádně -brzdu samoregulace = lidi přestávají kupovat nová auta a počíná zcela nová epocha "tržního kapitalismu".

Nejdřív ale si lidstvo ještě trochu užije a pozná - v některých případech krutě.- co je to VOLNÝ TRH !!!!!!!!!!!!!!!!!

0 0
možnosti

Obcan

25. 6. 2009 21:01
Re: Mohu s V. Klausem v lecčem nesouhlasit

Je to jednoduché:1)Nechat působit trh. Mám za to, že by si měli manažeři automobilek vyzkoušet pravidlo nabídky a poptávky - tj.průběžně snižovat cenu. Jsem si jist, že nakonec prodají všechna auta.Jistě, cena aut bude nízká. Nicméně tak zjistí reálnou cenu svých aut na trhu, kterou kupující ještě akceptují. Měli by alespoň reálnou cenovou hranici, na kterou by si měli v budoucnu svým vlastním úsilím sáhnout. 2)Co se týká derivátů - nechat působit odpovědnost, tj. dohledat viníky a nechat je škody zaplatit. Pokud jim nebude stačit majetek, tak pro ně zorganizovat pracovní tábory, kde budou pracovat při minimálních nákladech na živobití třeba i do konce svého života.Ostatní budou žít z jejich práce...Je to všechno velmi jednoduché.Jen tak se předejde daleko větším bublinám na finančním trhu v budoucnosti. Pokud tomu tak nebude, pak ze sebe vážení ekonomové a ekonomická vědy  udělají pouhé paňáce na úrovní věštců z křišťálové koule. Vždyť jakýkoli matematicky predikovaný systém se zhroutí, pokud se většina učinkujících v něm začne chovat nestandartně, tedy tak, jak ten, kdo systém vymyslel, nepředpokládal.

0 0
možnosti

drajk

25. 6. 2009 13:32
v tomhle je klaus ok

odborari jsou magori, ktery nejsou schopn ustoupit ani kdyz ma podnik namale. u gm je to klasika: nizsi platy? ani nahodou. tak ted jsou na podpore, to je urcite lepsi, ne.

0 0
možnosti

Láďa

25. 6. 2009 14:11
Re: v tomhle je klaus ok

Máte pravdu. Normální odboráři jsou hlupáci, neboť skáčou na lep svým předákům, kteří jen proto, aby si udrželi svoje vynášející korýtka, se musí občas zviditelnit že také něco dělají, tak se snaží klást zaměstnavatelům nesmyslné požadavky, jen aby se s nimi dostali do sporu a mohli ukázat, jak za zaměstnance neohroženě bojují. Odboráři si ale hrají s ohněm. Za příklad stojí " Škodovka ". Nadprůměrné platy, ale předáci stále navyšují svoje požadavky. Možná to zajde tak daleko, až to majitele přestane bavit, zaklapne dveře a odstěhuje to někam na východ, a zaměstnanci díky svým předákům, skončí na pracáku. 

0 0
možnosti

jj

25. 6. 2009 13:29
Co dělal v době oposmluvy?

Myslíte si, že má právo kritizovat? V době kdy destruoval morálku národa se koryta jen prohýbala. Bylo zaděláno na současný stav... Kanálama měl by chodit a ne z piedastlu nemorálně vyhandlovaném při volbě prezidenta, kázat svoje moudra.

0 0
možnosti

Franta

25. 6. 2009 14:19
Re: Co dělal v době oposmluvy?

Pane plně s Vámi souhlasím i když bych to napsal malinko jinak.Pana Klauze si vážím jako prezidenta, ale jako ekonomovi mu to jednou historie spočítá.Stál u zrodu a zadělával na dnešní marast..Diskutovat ale k tomuto temat v Lidovkách nemá smysl,ti prosťáčkove z každého kdo napíše že jednou z příčin krize je způsob odměvnování a daňvý systém udělají  neschopného socana a závistivce.Dokáži pochopit,že musí být v odměňování diferenciace a ne malá a že nikdy v tomto směru spravedlnost nabyla a nebude.Ale ať mi někdo vysvětlí co tak významného dělají pánové se statisícovými měsíčními příjmy, jaký je jijich přínos pro společnost,jakou mají zodpovědnost za svá rozhodnutí, proč k výkonu  své činnosti potřebují několik luxusních aut, bydlet v luxusních bytech u nichž nájem platí stát...atp. Příkladů v poslední době bylo dost.Uvědomuje si někdo, že na to se musí hodně lidí sakramentcky ohánět a taky je jejich práce  třeba.Dokáže mi to někdo vysvětli?

0 0
možnosti

Analytik

25. 6. 2009 12:55
Vaškové našimi baviči

Je to neuvěřitelné, jak se intelektuální úroveň posledních úvah našich obou Vašků-odvoboditelů rychle přibližuje legendárnímu projevu Milouše Jakeše. Už se těším na ty příští bláboly - bavíme se celá rodina!

0 0
možnosti

Láďa

25. 6. 2009 13:06
Re: Vaškové našimi baviči

Proč čekat, já se docela pobavím tvýma blábolama, ty jsou ještě nesmyslnější, než ty od Milouše. Je vidět , že ty jsi ten pravý intelektuál.

0 0
možnosti