Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Gynekolog kvůli případu novorozence kritizuje asistentky

Chlapec, který se narodil v noci na čtvrtek doma v Praze 3, zůstává v kritickém stavu. Během porodu se mu zastavil krevní oběh. Ačkoliv každý druhý takový porod končí podle gynekologa Vladimíra Dvořáka v nemocnici, rodila matka doma na vlastní přání.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

žena s dvěma dětmi

25. 7. 2009 10:34
ach bože

co dělá gynekolog pro to, aby se ženám dobře a v klidu rodilo? nic. porodnice jsou přecpané, rodičky neberou. kde mají ženy rodit? když porodí doma, je to taky špatně. a co slavný porodní dům? kde by mohly ženy rodit podomácku s asistentkami, hlavně však v klidu, v domě by byl lékař a nezbytné vybavení. proč lékaři odvracejí od porodnictví hlavy? umí si představit, jak je asi ženě, která se těší na dítě, když neví, zda ji přijmou k porodu, ačkoli podstoupila nedůstojnou buzeraci a včas se zaregistrovala? gynekologové a takzvaní odbornícvi matky jen stresují, místo aby se jim snažili pomoct. jakoby jim nikdy nikdo při porodu nezemřel, o tom ani slovo, že. prostě šprajc, žádné řešení, jern buzerace žen. to si teda v nejkrásnějším okamžiku jejich života nezaslouží. nedivte se, že klesá porodnost, když pro ni nejsou vytvořeny důstojné (pro ženy a děti) podmínky. koukněte se za hranice, tam se s asistentkami vesele rodí, ženy jsou v klidu a porodníci taky. to jen u nás si parta ješitnejch gynekologů dělá šprajc, který odnášejí matky a jak je vidět i děti. ach bože, dostanou někdy ti študovaní pitomci rozum a nechaj toho? nebo se čeká na to, až se bude rodit před přecpanejma porodnicema na ulici?

0 0
možnosti

Jitka

25. 7. 2009 15:37
Re: ach bože

Srdečně s Vámi souhlasím. mám tři dospělé děti narozené v porodnici a třetího vnoučka, který se narodil doma - růžové blažené, nevystresované miminko. Proč nepřiznají doktoři, že při veškeré elektronice jim taky v porodnici semtam dítě zemře?

babička

0 0
možnosti

Hana

25. 7. 2009 1:46
Riziko

Mám dvě děti - obě jsem rodila v porodnici.Jedno před 24 lety - klasika dob minulých,děti jen na kojení,druhé již bylo se mnou na pokoji. V obou případech se personál choval korektně,sice žádné ťu ťu - ňu ňu,ale vždy slušně. Žádný velký komfort,ale dalo se to v pohodě vydržet,člověk nesmí být takový cimprlich. Dneska se všechno moc řeší.Nikdy bych na sebe riziko domácího porodu nevzala.Neštěstí se může stát i v nemocnici,ale alespoň by člověk věděl,že udělal vše,co je v jeho silách.

0 0
možnosti

Rodička

24. 7. 2009 20:14
Souhlasím s MUDr. Dvořákem

Pan doktor Dvořák má naprostou pravdu! Nechápu, jak může v dnešní době rodička požadovat porod doma a vystavovat sebe i dítě tak velkému riziku. Snad se může žena trochu uskromnit a slevit ze svého pohodlí  (pro zastánce porodu doma ve své posteli). Plánované porody doma - to je návrat do středověku nebo fanatismus.

0 0
možnosti

Sarka

24. 7. 2009 20:40
Mila rodicko -

VY vite zcela presne proc a co zpusobilo ze novorezenec nedychal? Gratuluji - bud jste jasnovidna (coz byste mela zpenezit), anebo mate nadbytek sebeduvery - rovnez zpenezitelne. Ale jinak v tomto kontextu to prozrazuje dost znacnou davku ignorance.

0 0
možnosti

Paul Sulc

24. 7. 2009 18:54
Takze delsi dobu nedejchal,

mozek mel nedostatek kysliku a nejspise z nej bude blbecek. Proc takove dite v dnesnim prelidnenm svete nenechaji umrit?

0 0
možnosti

Mila

24. 7. 2009 17:20
Nemocnice.

V nemocnici je zase riziko, ze Vam dite vymeni s jinym, ci nejaky sileny sesterak  rociku zabije nejakymi leky. Ono to v tech nemocnicich neni vsude bezpecne.

0 0
možnosti

Jan

24. 7. 2009 19:01
Re: Nemocnice.

Čtete příliš často bulvární noviny. Ano, občas se může stát něco z toho, co popisujete, ale je to minimum případů. Pracujete snad vy naprosto bezchybně???

0 0
možnosti

RadekH

24. 7. 2009 17:01
Studie z Australie

Conclusions: Australian home births carried a high death rate compared with all Australian births . The two largest contributors to the excess mortality were underestimation of the risks associated with post-term birth, twin pregnancy and breech presentation, and a lack of response to fetal distress.

http://www.bmj.com/cgi/content/full/317/7155/384?ck=nck" target="_blank" rel="nofollow">http://www.bmj.com/cgi/content/full/317/7155/384?ck=nck

 Jinak plně podporuji právo žen rodit kde se jim zachce.  Snižuje totiž procento populace s omezeným IQ tím, že se geny nezodpovědných imbecilek nerozšiřují.  To je pro populaci zdravé.

0 0
možnosti

Jan

24. 7. 2009 19:02
Re: Studie z Australie

Trefná poznámka!

0 0
možnosti

JK

24. 7. 2009 16:58
Vidim, ze rathovske manyry se rozmahaji i v dalsich

profesnich organizacich. Za slova "Jsou to fanatičky, naprostá minorita, a pár porodních asistentek, které byly tak neschopné, že je vyhodili z porodnice" by si soudruh Dvorak zaslouzil nejen zalobu za nactiutrhani, ale taky pres drzku. A to podotykam, ze s domacimi porody nesouhlasim.

0 0
možnosti

pepicek

25. 7. 2009 8:14
Re: Vidim, ze rathovske manyry se rozmahaji i v dalsich

Von se asi Ládík Dvořákůj narodil taky doma a taky měl nedostatek kyslíku. Sám tak ví, jak je to těžký, tak se snaží toho uchránit ostatní .....

Ale "ty neschopné a vyhozené asistentky" by mu měly nakopat koule, pokud nějaké má. Podle jeho vyjadřování a zášti k ženám je nemá. Pokud byly vyhozené atd. tak jedině "podle jeho dobrozdání". A takých "expertů" je ČR plná.

0 0
možnosti

Sarka

24. 7. 2009 16:29
Otazka

Pisi se take dramaticke novinove clanky o pripadech, kdy dite zemre pri porodu v nemocnici? Kdy byl naposledy palcovy titulek "po porodu v nemocnici umira dite"?

0 0
možnosti

doktor Proctor

24. 7. 2009 16:28
...no jo no...

...a pane dochtor...reknou mi, k cemuva vam je statistika kojenecke umrtnosti ? :-) Jenom pro premie jestli jste tedy porodnik :-))

Co ona nam vlastne prokazuje? Vy dobre vite, ze, tak , jak to rikate, tak nic...absolutne nic. Protoze, kdyz to zkarikuji a reknu, ze za prirodnich podminek v jeskyni by byla kojenecka umrtnost, placnu, rekneme 10% a ted je to 0,3%. Ale za jakou cenu pro generace budoucich matek? Ano to procento se da stahnuot bez evolucnich nasledku na par procent, ale ...za kazdou cenu jit limitne k nule a vylepsovat si statistiky je chvastavost a nesmysl.To tedy uz nikdo neresi.Budte rad, ze matky zacinaji brat veci pomalounku do vlastnich rukou a vy jste tu od toho jim pomoci, kdyz vas o to pozadaji. To je cele. Dejme matkam odpovednost a uctu, kterou zaslouzi a nesekyrujme je. Neberte jim rozhodovani, nejste k tomu urcen. Vzdyt nejvlastnejsi zajem matky je mit zdrave deti. Nikdo jiny na tom vetsi zajem nema a tak ji neco podsouvat je nesmysl. Proc ji kritizovat?

0 0
možnosti

Jirka

24. 7. 2009 16:09
To nikdy nepochopím

Touto formou bych rád poděkoval lékařům v Kadaňské Nemocnici, za to, že mi zachránili jak dceru Klárku tak i její maminku, dále lékařům v Teplické nemocnici, že zachránili mého syna Jirku a jeho maminku a lékařům z Mostecké dětské JIP, díky jejich péči je z Jiříka dokonalý "raubíř". Jinými slovy, nebýt péče porodníků nemám dvě krásné a zdravé děti a jsem vdovec.

Mám přátele pracující a žijící v zahraničí, všichni jezdí rodit domů do ČR, prakticky nikde ve světě není tak propracovaná péče o budoucí matky. Nechápu proč nějaká matka je ochotna riskovat zdraví,život svůj či dítěte, porodem mimo nemocnici. Takovou mámu bych nakopal do pr...

0 0
možnosti

Kiri

24. 7. 2009 16:40
Re: To nikdy nepochopím

Hele ty chytráku, co se dneska jí, co pije, jak se kouří, berou se drogy, atd. to je důvod, proč se výrobky moderních matek musejí zachraňovat i s těmi mámami. Narodil jsem se doma, vyrostl "na hnoji" sportuji, piju vodu z vodovodu či slabé pivo, nejím modifikované potraviny,nejsem alergik ani astmatik.  Takhle jsme se chovali my i naši rodiče. A proto bys chtěl každou mámu, která se svobodně rozhodne rodit doma  kopnout do pr... Až se budete chovat podle zákonů přírody a přestanete jí neustále modifikovat, bude lépe. Jak by se ti líbilo, kdybych nazval tvoji rodinu rodinou potratů? A bylo by to stejné, Víš?

0 0
možnosti