Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Církev na svobodu nebyla připravena, ztratila i důvěru, tvrdí experti

Římskokatolická církev po roce 1989 vstoupila nepřipravená a nezkušená do prostoru svobody a ztratila mnoho ze svých věřících i mnohdy důvěru, říkají odborníci v roce dvacátého výročí pádu komunismu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomas

31. 8. 2009 15:00
Jane Emile

číst Vaše příspěvky to je teda nahled do temnot a ukrivdene píchy. oddelte laskave viru od cirkve a stadoveho chovani a myslete trosku jako obycejny clovek svoji hlavou. bez berliceh citatu a prekrucovani jejich smyslu tak jak se vam to hodi. Verte si cemu chcete treba v moudreho snehulaka ale nevnucujte lidem svuj omezeny pohled na svet papouskovanim nejakych cirkenvich cancu.  Cirkev byla ve sve dobe totalitni organizaci ma na svedomi spoustu zlocinu a kradezi a patri se svymi majetkovymi naroky do stejneho pytle vedle esesaku a stbaku.na majetek ktery si narokuje nema zadne moralni pravo a po úpravni strance by mela

0 0
možnosti

slon75

31. 8. 2009 15:11
Re: Jane Emile

Církev byla po celý středověk nositelkou vzdělanosti a myšlenkové integrity. Komunisté, kteří dokázali za 50 let napáchat více zločinů, než církev za 2000 let jsou ti poslední, kdo můžou rozhodovat o tom, jestli má někdo na něco morální právo nebo ne.

0 0
možnosti

Anup1

29. 8. 2009 18:13
Pane Jane Emile.

K tomu Vašemu hysterickému  křiku  k navrácení církevního majetku.Myslíte,že by Ježíš,či apoštolové-první církev,se také takto rvali,jako tato církev teď,kdyby jim někdo něco sebral?Kdo jiný,než církev by měl dbát toho,co učil Ježíš,nebo neznáte tuto pasáž  v Bibli? "...Tomu,kdo tě udeří do jedné tváře,nastav i druhou,tomu,kdo ti odnímá svrchní oděv,neodpírej ani spodní oděv.Dávej každému,kdo tě prosí a od toho,kdo ti odnímá věci,je NEPOŽADUJ ZPĚT".(Lukáš 6;29,30). A Vám by ani trochu nevadilo,že vrácením  takové horentní sumy,by byly ochuzeny především generace,které s tím nemají nic společného?Nepovažujete je za své bližní?

Jsem také věřící,ale nepotřebuji k tomu žádnou vypočítavou pokriteckou organizaci církve.

0 0
možnosti

Jan Emil

29. 8. 2009 18:45
Re: Pane Jane Emile.

Zaprvé vážený Anupe ohrazuji se proti Vašemu výrazu "hysterický křik" Nekřičím hystericky jenom důsledně opakuji svůj názor a zásadu že co bylo ukradeno, má se vrátit. To by mělo být morální normou každého slušného ateisty, jinak naše společnost nemůže fungovat a dokonce prosperovat.

Tolik morální norma pro ateistu. Křesťanovi jde morálka ještě dál. Křesťanské Desatero říká v 7. přikázání jedno slovo "NEPOKRADEŠ". Takže morálka křesťana je ještě přísnější. Křesťanovi říká morálka že pokud by už něco nedej Bože ukradl (jsme lidi hříšní), tak nikoli že má se vrátit ale křesťan MUSÍ vrátit, jinak nemá odpuštěný hřích.

Není pravdivý mýtus o nás Římskokatolických křesťanech že se ze svých hříchů vyzpovídáme, zpovědník dá rozhřešení a my můžeme hřešit dál. Součástí rozhřešení je podmínka umínit si že nebudu hřešit více a napravit dle možnosti následky svého hříchu, například vrátit ukradené, což křesťan MUSÍ a nikoli má, jinak nemá odpuštěn svůj hřích. Takže jak vidíte, nemáme to s tím našim vyzpovídáním tak snadné.

Dále jsi se ptal napasáž v Bibli "NEPOŽADUJ ZPĚT".(Lukáš 6;29,30)".  Je to mylný výklad a vytržení z kontextu. Toto Ježíš říkal křesťanům, tak se máme chovat vůči sobě. Vždycky v Evangeliu je napsáno ke komu Ježíš svůj výrok pronesl. Například Ježíš říkal učedníkům vztahuje se tedy pro kněze. Ježíš pravil k zástupům, rozuměj lidí kteří za ním šli vyposlechnout kázání, vztahuje se ke křesťanům. Nebo jinde Ježíš říkal farizeům, asi něco jiného než učedníkům.

Rádi by nás dostali některé skupiny osob do pozice fackovacích panáků aby nás fackovali a my jim nastavovali druhou líc a to by s námi neměli žádnou práci nekřesťani,jenže tak to není. Kdo Tě prosí, tomu dávej a nesuďte se o každou blbost mezi sebou lidi, jinak ze sudičství nevyjdete. Moudrý pokyn, jenže církevní majetek není blbost a stejně jej zpět nedostanem protože zloděj jej již nemá, rozfofroval skoro vše. Nutno stále znovu připomínat i když se to všelikým Štampachům, zednářům a komunistům nelíbí.

0 0
možnosti

Jan Emil

28. 8. 2009 21:04
Napravit to nelze ani kdyby chtěli

Co bylo ukradeno, mělo by se vrátit ale jak vrátit když zloděj všechno prošustroval.

Možná by šlo vrátit lesy, jenže k lesu mívala církev pilu aby nemusela prodávat nezpracovanou kulatinu. Pila už je rozbitá anebo v rukou soukromníka a peníze za pilu rozfofrovány.

Církev mívala též pole ale k polím byly církevní mlýny, které z obilí mlely mouku aby církev nemusela prodávat obilí v surovinovém stavu překupníkům a pěstovali cukrovku, jenže kde jsou církevní cukrovary? Kde jsou vůbec nějaké cukrovary? Brambory se pěstovaly na církevním ale k bramborům škrobárny. Kde jsou!? Bez škrobárny a sklepů vám brambory shnijí pokud neprodáte pod cenu do supermarketů. Církev měla ke svým majetkům prosperující zpracovatelský průmysl, který bude muset budovat znovu jestli se vůbec podaří přinutit zloděle k navrácení kradeného a to nebude vůbec lehké.

Nelze jen tak jednou revolucí odstranit následky komunismu a nejhorší jsou následky na charakteru lidí. Cukrovar se postaví nový a pila vedle lesa taky, jenže nebude nový člověk. Výchova člověka trvá nejmíň 20 let, když jej navíc vychovává komunista, vyžaduje několik generací než ten člověk sezná že krást není správné,  vedle zákona musí fungovat též morálka a čest je víc než peníze.

Komunismus nelze napravit jen tak a bude trvat velmi dlouho alespoň jaká taká náprava. K tomu nám dopomáhej Bůh.

0 0
možnosti

Alois

29. 8. 2009 14:56
Re: Napravit to nelze ani kdyby chtěli

Jane, založ si svůj server a na něm diskutuj sám se sebou, nebude ti tam nikdo odporovat a budeš vyhrávat. Ty vedeš monolog a nereaguješ na nic a jen stále opakuješ to svoje.

0 0
možnosti

Dodo

28. 8. 2009 17:14
Církev neztratila důvěru.

Ale tzv. lid odkojený bolševickou propagandou, ztratil i touhu po spravedlnosti. Prohloubila se závist, kterou podporuje zdatně levice a potvrdila se stará pravda, že není něco jako bývalý komunista, viz. aktivita Tlustého.

Církvi bylo ukradeno mnohem víc než by jí stát vrátil a to počítám jenom poračující využívání lesů, polí i nemovitostí po roce 89.

Lituji, ale náš národ nestojí za nic a začínám se stydět, jako jsem se styděl před rokem 89.

0 0
možnosti

Alois

28. 8. 2009 18:19
Re: Církev neztratila důvěru.

Holt si musíš nějakou společnost vybrat nebo ti nezbývá se někam vystěhovat, ale i tam pochybuji,že budeš spokojen. Závist vytváří určitě víc pravice, protože ta různými machinacemi, ne-li zlodějnami vytváří rozhádanou společnost. Tak špatné vztahy mezi lidmi jako nyní za socialismu nebyly. Co se týče církve, tak ta by se měla omluvit za vraždy a okrádání lidí. Přečti si o tom něco v dějinách.

0 0
možnosti

xyz

28. 8. 2009 16:59
Církevní managament, tedy Vlk a podobní ukazují

skutečnou tvář  nenasytné církve a dělají ostudu řádovým sestrám a obyčejným kněžím, stejně jako vedení Lidové strany, Kalousek, Čunek, Cyrda Retarda, Parkanová, na rozdíl od řadových členů této strany o žádném desateru vůbec nic takového neřešili a proto jsou tak nedůvěryhodní a pro slušné lidi nevolitelní,,,,,

0 0
možnosti

Dodo

28. 8. 2009 17:29
Re: Církevní managament, tedy Vlk a podobní ukazují

Proč NENASYTNÉ? Vám kdyby někdo něco ukradl, vy byste to nežádal zpět? S názorem na C.Svobodu souhlasím. Kdyby byl věřící, tak by se spokojil s dvoumilionovým darem od jisté paní a neplival do jejího hrobu zpochybněním její svobodné poslední vůle. Navíc, když ten dům přiřkla charitě.

KDU většinově není strana věřících lidí, oni jenom loví babičky v kostelích.

0 0
možnosti

Solana

28. 8. 2009 15:02
O kostely a fary by měli promárně pečovat věřící spolu

se státem neb se jedná o kulturní památky. Bohužel se o ně pečuje pouze na jižní Moravě. Jinde je stav tristní až katastrofální. Stát si bohužel bere daně , ale peníze zpět už nedává. Zřícené kostely kontrastují s perfektně opravenými synagogami.

Je velmi smutné pozorovat třeba boží muka v havarijním stavu u karlovarské cesty v Praze Hostivicích . Kolem se stavějí sídla firem, jezdí drahá auta, ale památky hrozí zřícením. Přitom by to chtělo jen pár desítek tisíc kč, přinejhorším...

0 0
možnosti

šum

29. 8. 2009 16:36
Re: O kostely a fary by měli promárně pečovat věřící spolu

U nás v jižních Čechách jsou kostely, ale i kapličky a kříže většinou také pěkně opraveny, to totiž mohou udělat  věřící sami a nevolat pořád po státu. Problém je tam, kde je to ateistické a lidé nevšímaví.

Je zajímavé, že Židi na synagogy nechtějí dát ani korunu- přitom mají peněz jako šlupek. Ty synagogy - na rozdíl od kostelů - mají většinou minimální uměleckou hodnotu - přesto se do nich dávají velké peníze...státních, čili danových poplatníků

Ale jinak máte pravdu na severu, nebo i kolem Prahy, je to zoufalé - mimichodem kříže  tam periferní pražští pepíci zničili  už za I. republiky "tatíčka" Masaryka

0 0
možnosti

ou_heretik

28. 8. 2009 14:36
Ono to má logiku....

...za bolševiků byly církve diskriminovány a přihlásit se k víře bylo symbolem protikomunistického postoje....ale když se mohly svobodně projevit, tak se ukázalo velké prázdno - ono také hlásat 2000 let staré Evangelium je pro moderního člověka zcela pasé!...a to nechávám stranou trapné hadrkování třeba o chrám sv. Víta!!

0 0
možnosti

slon75

31. 8. 2009 18:08
Re: Ono to má logiku....

No nejdřív si to evangelium přečtěte. Možná zjistíte, že je až nepříjemně aktuální.

0 0
možnosti

Šumavák

28. 8. 2009 13:06
proticírkevní propaganda je intenzívnější než za bolševika "

Neomarxistická média mohou mohou být spokojena, jejich propaganda je účinější než stará, normalizační. Hlavní média patří, nebo jsou ovládána (post) komunisty, event. židy. Ani jedni, ani druzí pochopitelně nejsou církvi nakloněni - naopak desítky (možná stovky let) se jí snaží pustit žilou.

(Propaganda je doslova všude - v novinách, TV ve filmech >>historické filmy se už nenatáčejí skoro vůbec, jen proticírkevní slátaniny. Poděkujme US židovským magnátům, ti určují z 90 %,co se bude točit, vydávat a co ne .Mimochodem zkuste si sehnat v ČR třeba filmy, jako je kanadský snímek Černé roucho, nebo slavný film Mise/Misie s Jeremmy Aronsem a R. de Niro).

Když k tomu připočteme podivné chování - slabého a vůči státu servilního - arcibiskupa- primase, kardinála Vlka, je "dílo mediální zkázy" dovršeno.

Kromě toho se do Církve natlačilo po převratu dost podivných lidí se silnými lokty, které před r. 89´ v kostele nikdy nikdo neviděl.... jsou to často oni, kdo jakoby mluví za Církev. Je signifikantní , že se k záležitostem Církve vyjadřuje ZEDNÁŘ ´ŠTAMPACH, zběhlý řeholník, svatým stolcem exkomunikovaný expáter, který má být (podle LN ČT apod.) tím pravým " odborníkem" !? To ani nepotřebuje komentáře....

P.S.Bývalý dominikán nyní zednářský "bratr"O. Štampach se ke svému členství v zednářské lóži přihlásil veřejně ve vysílání ČT 2 ! Za své věrné služby obdržel od soukmenovců - pro něj speciálně vytvořenou- katedru religionistiky na pardubické uniiversitě - jistě ne náhodou právě tam....v kraji sektářů a proticírkevních blouznivců (>>> pěkně zdokumentoval prof. Machovec)

0 0
možnosti

Ivan Čapek

28. 8. 2009 13:13
Re: proticírkevní propaganda je intenzívnější než za bolševika "

to už jste tu psal. Místo, abyste se ze Štampacha radoval a spílal nějakému vykutálenému neznabohu, nebo nejlépe vůbec nikomu nespílal a projevil, že jste z té bible opravdu něco pochytil, anebo udělil těmto lidem na zcestí nějaké požehnání a vyslovil nějakou přímluvnou modlitbu, tak tady ten plivanec. Jak si potom máme myslet, že na vás tahle legrační katolická instituce nemá neblahý vliv?

0 0
možnosti

JaS

28. 8. 2009 12:00
Jak může být církev připravena na svobodu,

když je to totalitní organizace? Teď se u nás tváří mírně, stejně jako komunisti, a čeká na svoji příležitost. Kde má větší moc (Polsko, Slovensko), tam se nijak moc mírně netváří!

0 0
možnosti

Jan Emil

28. 8. 2009 12:07
Re: Jak může být církev připravena na svobodu,

Nerozumím. Jak? mírně netváří. Vyjadřuj se prosím srozumitelně. Dík.

0 0
možnosti

f-prag

28. 8. 2009 11:55
co to kecate Cech neni verici a nabyl verici

Cech  ke svemu zivotu nepotrebuje  ""svobodu"" viru """

potrebuje masochisticky teror -- potrebuje byt cucan , vyuzivan, potrebujevzdy k nekomu zhizet a nejradeji kazdych dvacet let k nekomu jinemu .... a ne k jednomu bohu to Cechovi nesedi

0 0
možnosti