Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Brněnské „mamutí šaliny“ si vynutily změnu předpisů

Ministerstvo dopravy musí změnit vyhlášku upravující provoz na podzemních komunikacích. Důvod? Brněnské „šaliny“ potřebují narůst do délky víc, než v kterémkoli jiném městě republiky. Největšímu městu Moravy už nestačí maximální délka tramvajových souprav, kterou před lety ministerstvo povolilo.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

p

1. 9. 2009 22:19
Košice

Soupravy 3xT3 jezdili v Košicích až do léta 2001.

0 0
možnosti

4511

1. 9. 2009 11:43
Délka tramvaje

Praha si pořídila "velkokapacitní", tedy delší tramvaje také. Bylo třeba předělat většinu tramvajivých oblouků, protože poloměry zatáček nevyhovovaly při najetí tramvají z obou stran. Podívejte se na oblouky kolejí, jak jsou "vyjeté", protože se tam opět nemohou podvozky vejít. Bylo třeba předělat řadu zastávek, protože se tam nevešly 2 tramvaje za sebou. Bylo třeba předělat řadu tramvajvých zastávek, protože ve staré zástavbě prostě řidič pomocí zrcátek na konec soupravy nevidí. Nové tramvaje dostávají kamery a obrazovky, důvod je obdobný. K tomu si připočítejte úsporu řidiče. Zkuste si to promítnout do celkových úspor. No a hned víte, kdo kolik uspořil a vydělal.

0 0
možnosti

Ach jo (bls1)

1. 9. 2009 9:10
Není na lidovkách článek ten, aby se zavděčil ...

Do šedesáti metrů se nevejde pět tramvají T3, ale pouze čtyři, neb mají přes spřáhla asi patnáct metrů. Při nějaké výluce už tuším v Praze jezdily dvě KT8D5, což bylo k těm šedesáti metrům, ale jestli se nepletu, tak pouze v místech samostatného tramvajového tělesa.

0 0
možnosti

Peet

1. 9. 2009 10:08
Re: Není na lidovkách článek ten, aby se zavděčil ...

No, ale tady budou v denním provozu...

0 0
možnosti

tnegax

1. 9. 2009 8:19
to je sice pěkné...

ale vydrží to kolejový svršek?

0 0
možnosti

Sauron

1. 9. 2009 9:08
Re: to je sice pěkné...

Nosnost kolejového svršku přece nemá nic společného s celkovou hmotností vlaku, ale hmotností na jednu nápravu. Proto je kolejnici vcelku jedno, jestli vlak má 10 nebo 150 vozů, pokud tlak na žádnou nápravu nepřekročí povolený limit. Vzpomeňte si na policejní kontroly kamiónů na dálnici. To je přece obdobné.

0 0
možnosti

tom.br

31. 8. 2009 23:44
hm,divný

nepřipadá mi podle těch fotek že by měřila 47 metrů...

0 0
možnosti

Pavel

1. 9. 2009 7:45
Re: hm,divný

No, ale tydle dvě za sebou asi těch 47 metrů mít budou, že.

0 0
možnosti

Ivan Soudek

31. 8. 2009 21:50
Čekání na spoj není zadarmo !

1) Nepřipadá mi, že by se v Brně nemuselo na tramvaj čekat. A přitom čekání na spoj nebo alespoň nutná časová rezerva na něj představuje nezanedbatelnou část celkové doby přepravy. DP ušetří čas jednoho řidiče, ale místo něj čeká spousta lidí na zastávce. Když to ti ekonomové počítají, kolik Kč pro ně asi představuje minuta čekání jednoho cestujícího?

2) V severojižním směru Brno vesele nechává ležet ladem koleje přes náměstí Svobody.

0 0
možnosti

nečekatel

1. 9. 2009 21:06
Re: Čekání na spoj není zadarmo !

Však také Brno ony soupravy plánuje nejprve zejména na linku 1, kde je interval do 5 minut.  Ten už zkracovat nejde, protože na trati jezdí i jiné linky a jejich proložením se už dostáváme na hranici propustnosti křižovatek. Takže jediným řešením je právě zkapacitnění (prodloužení) soupravy. Kdyby Brno chtělo šetřit na řidičích, určitě nebude na lince 4 komfortní 5min interval se sólo vozy, ale 10minutový se soupravami. Tento interval na lince 4 také bohatě postačí k obsluze náměstí Svobody a Masarykovy. Je tam přeci jen pěší zóna a honit tam více linek (pokud to nějaká výluka, viz. Husova, nevyžaduje) je zbytečné a jak pro chodce tak pro řidiče nepříliš bezpečné.

0 0
možnosti

libienski

31. 8. 2009 20:25
Ten severoižní diametr

to je ta stará dobrá Hitlerová dálnice? Kterou si tam plánují kolem přehrady a sídliště, aby si definitivně sprasili rekreační zónu?

0 0
možnosti