Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

DOLEŽAL: Hlavním viníkem krize je Ústavní soud

Rozhodnutí Ústavního soudu, jímž odložil vykonatelnost prezidentova rozhodnutí o termínu předčasných voleb, není zajímavé jen z toho hlediska, zda překročil své pravomoci, tedy z formálních důvodů. A to mimo jiné i proto, že úvahy o ústavnosti či neústavnosti se vždycky vedou v určitém společenském kontextu, nedají se z něho vypreparovat, i kdyby se o to ti, co je vedou, sebevíce snažili.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr S.

7. 9. 2009 21:06
Štípněte se, Doležale!

Už jste opravdu zapomněl, že krizi vyvolal na konci března Paroubek tím, že záměrně a cíleně shodil vládu? Opravdu máte tak špatnou paměť? Nebo jde o zlý úmysl? Tipoval bych spíše to druhé...

Politikové i někteří novináři zjevně berou Ústavu jako něco přebytečného. Jestli byla porušena je nutno zodpovědně rozhodnout. A v klidu, není totiž kam spěchat. Máme řádně zvolenou sněmovnu a máme legitimní vládu, Doležale, myslete na to, pane Blekota-Mekota...

0 0
možnosti

:-)

3. 9. 2009 14:15
Ten článek není dotažený,

není v něm ani zmínka o vysídlení sudetských Němců.

Redakce ho vůbec neměla převzít, natož zvěřejnit.

0 0
možnosti

Jiří Hrbek

3. 9. 2009 12:43
Jaká krize? Jaký viník?

Autor má naprostou pravdu v pojmenování základních příčin současného stavu, jimiž jsou ztráta slušnosti a z toho plynoucí ztráta důvěry. Při formulování závěrů však vychází ze dvou předpokladů, se kterými nemohu souhlasit:

1) Současná neskutečně bídná situace v české politice se rozhodnutím ústavního soudu natolik zhoršila, že vznikla krize (tj. kritický stav, který tu předtím nebyl).

2) Prezidentem vyhlášené říjnové volby nás ze současného srabu vyvedou.

Tyto předpoklady navíc odporují vlastnímu autorovu východisku, protože ani rozhodnutí ústavního soudu, ani termín voleb o pár týdnů dřív nebo později na základních problémech české politiky nic nemění.

Z chybných předpokladů samozřejmě nemohou být vyvozeny jiné než chybné závěry.

0 0
možnosti

lomihnát

3. 9. 2009 12:19
Máte přijatelná východiska,

ovšem s Vašimi závěry prostě nemohu souhlasit. Vy jste napsal něco, co dává smysl asi jako stížnost piráta silnic s nasbíranými jedenácti body, který poté, co dovrší dvanáctku za nerozsvícená světla si postěžuje, že te, když už rychlost dodržuje, přijde o řidičák. jakoby to zavinil ten policajt a znemožnil mu, chudákovi, nezaslouženě jezdit.

Kdepak, zahnojili si to politici sami, prostě řezali větvičku pod sebou, až praskla.

Místo nářků a kritik ÚS bych doporučil vzít si z toho ponaučení propříště.

To se ovšem nestane.

Pro úplnost - s těmito zbytečnými předčasnými volbami nesouhlasím od počátku a skutečně nerozumím, proč nebyl vyzván místo nýmanda Fischera k sestavení vlády nějaký politik. TO by bylo bývalo ÚSTAVNÍ.

0 0
možnosti

Bobyzboby

3. 9. 2009 12:12
Modrý komplot.

Hlavním viníkem je konspirace ODS. Na jejich povel Melčák podel stižnost až teď, když už bude krajně obtížné stihnout připravované volby. Teď se ukazuje, proč jedině modří ptáci brali celou kampaň tak lehkovážně.

0 0
možnosti

KL

3. 9. 2009 11:53
Dolezal ?! Je to ten samy pan ?!

pri vsi ucte ke stari: ZBLAZNIL JSTE SE ? Ustavni soud a jako vinik ?? To uz nikomu nevadi TEN, kdo zavinil soucasnou situaci: Klaus, Paroubek, komunisti !!!

To je fakt sila. Intitut, ktery jako jediny dela, co mu nalezi, je najednou oznacovan za vinika, ale to ze politici fixluji, podvadi a nehrajou fair s Ustavou je v poradku.

Svet se vazne zblaznil.

Politici neodrzuji ustavu, Klaus nedodrzuje ustavu, ale ustavni soud je vinik. Boze ?!

0 0
možnosti

KL

3. 9. 2009 11:53
Re: Dolezal ?! Je to ten samy pan ?!

PS. proc Klausovi ceka s podpisem LS ? proc se nepere za to, aby ji co NEJDRIVE posoudil. Proc ? Protoze resi kurovce....;)))

PSS. nema m nejmensi dukaz, ze tato soucasna vlada ma slaby mandat. Naopak mam stal silnejsi pocit, ze vse zvlada s bravurou a bez zbytecne politicke omacky. Janota TOHO NEJLEPSIM DUKAZEM.

Vzdycky nejaky pitomec, podobenjaky v tomto pripade Vy (pardon) vymysli nejakwe klise, ktere pak vsichni opakuji. Hnus.

0 0
možnosti

Ahasver

3. 9. 2009 11:00
Fakt, k čemu Ústavní soud?

Vždyť na všechno stačí veleduch Klausenko a Bohouš mu může jít dělat hlásnou troubu!

0 0
možnosti

abonent

3. 9. 2009 10:37
Nesouhlasím s p.Doležalem

Nesouhlasím s vámi. Nelíbí se mi, že místo aby justice byla respektovaná jako v jiných civilizovaných zemích, je každý verdikt u nás napadán a zpochybňován politiky.  Ve svém důsledku je u nás zpochybňováno vše a nerespektuje se nikdo a nic. To je špatně.

0 0
možnosti

KL

3. 9. 2009 11:55
Re: Nesouhlasím s p.Doležalem

PRESNE. Jenomze vis, jak: Svejkum tohle vyhovuje. My jsme opravdu narod k smichu. Blby, ze se smejem sami sobe;(

0 0
možnosti

duchodce

3. 9. 2009 9:22
a co poplatky

ty jsou v rámci ústavy ? , ano ale jen o jeden hlas. A každý jasně vidí, že poplatky jsou protiústavní.

0 0
možnosti

KL

3. 9. 2009 11:56
Re: a co poplatky

celt si to po sobe, nez si napsal ?!

0 0
možnosti

HOBBO

3. 9. 2009 8:31
Rychetsky...

projel hned z kraje ardbitraz s Nomurou,cimz statu odlehcil o nejakych dvacet miliard korun.Nyni tento vynikajici soudce opet dokazuje jak vypada jeho soudcovstvi.

0 0
možnosti