Diskuze
WEISS: Dálnice už jsme si přece jednou zaplatili
Děkujeme za pochopení.
Petr Fiala
Platby za dálnice
Pochybuji, že jsou již zaplacené. Jsou to dlouhodobé úvěry s neznámými úroky, což znamená dobré obchody pro bankéře.
Jsou to úvěry investiční, t.j k realizaci, ne na údržbu a obměny.
Ještě se budeme divit, jak se budou zvedat daně.
Přitom musí existovat optimalizace dopravní automobilové sítě (technická a ekonomická), t.j. že musí existovat určitá hranice počtu km a hranice Kč na údržbu.
M61
Zaplatili?
Jak to s tím souvisí, jestli se dálnice zaplatily nebo ne? Pořád se záplatuje, pořád se solí a čím víc je kilometrů, tím víc soli... Na tomto zdražení nevidím nic špatného, buďme rádi, že se na osobní auta nevztahuje mýtné. To bychom ten roční poplatek taky mohli dát za jednu cestu z Rozvadova do Ostravy a zpátky.
Janda
Konečně jste napsal něco rozumného, pane Weissi.
Nesouhlasím jen s tím, že jste si dálnice zaplatili jednou. Poprvé jsme je zaplatili z daní - jedná se o státní zakázky. Chápal bych poplatky, kdyby dálnice postavili soukromníci a prostřednictvím poplatků zhodnocovali svoji investici. Dále jsou to dálniční poplatky - je třeba jasně říct, že nemá žádný jiný význam, než vytahování peněz automobilistům z kapes. Přímý dopad na dálniční síť není vidět. A konečně je tu ta nehorázná kombinace daní na pohonné hmoty - DPH + spotřební daň. Nehospodárné nakládání s daňovými příjmy by se mělo stát předmětem trestního stíhání - jedná se přece o nakládání se svěřenými prostředky!
Fafa
Tramvaje a vlaky
Jasne. Taky by se mely zrusit platby za listek v tramvaji. Mestskou hromadnou dopravu uz jsme si prece taky zaplatili z dani.
Josif
Re: Tramvaje a vlaky
Električky, ani ich kolaje nie sú zaobstarané z daní štátu, ale mesta. Cestujú s nimi aj cestujúci z iných miest. Mzdy a platy pracovníkov prevádzkovateľa obyčajne sú zabezpečené z cestovného a nie z daní, veď tuto sa už jedná o službu, za ktorú sa platí. Domáci, ktorí svojimi daňmi prispievajú na električky, môžu kupovať lacnejše mesačné a ročné lístky.
Autor článku nepožaduje, aby sa neplatilo cestovné na autobusoch, ktoré využívajú cesty, ale to, aby sa neplatilo za jazdu po ceste. Stavba ciest je jednou najdôležitejšou úlohou štátu, ktorú má zabezpečiť z daní. Vyberať mýtne je vrcholne nespravodlivé.
jonáš
A zaplatili
jsme si i údržbu "na věčný časy"? To taky něco stojí, milej komentátore, dokonce mám pocit že to ty dvě miliardy z DZ ani nemůžou vytrhnout.
kefaso
Re: A zaplatili
....?...a ,,údržba,, se snad z daní neplatí...?...od kdy...?
Alois Podhajsky
P. Weiss je náhle"socka"?
Ošetření u lekáře dtto, ale tam jste pro regulační poplatky horoval.
Josif
Re: P. Weiss je náhle"socka"?
Poplatky u lekára sú z právneho hladiska neprípustné. Ak niekto platí desiatky rokov zdravotné poistenie, ale keď ochorie nemá na poplatky, neposkytne sa mu služba, za ktorú platil tie desiatky rokov. Z takejto príčiny zomrel jeden môj známi na zápal plúc. Dodám ešte, že ak niekto nemá na poplatky, poisťovňa by mu mala vrátiť všetky peniaze zaplatené na poistné aj s úrokmi. Koľkí by takýmto spôsobom potom mohli žiadať späť zaplatené poistné!
Pedro
Dalnicni znamka
Zvyseni ceny dalnicni znamky ma nejmene 3 pozitivni efekty - vybere se vice penez na udrzbu, stat se nebude muset tolik stat zadluzovat a ubude provoz, takze se bude jezdit trosku lepe.
Ach jo (bls1)
Pokles daní
Ale jo, daně klesají v procentech a přímé platby rostou většinou fixní částkou. To je výhodné pro bohaté a likvidační pro chudé. Z určitého pohledu to je sice spravedlivé, ale bez ohledu na ideologii, nemůže to fungovat.