Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Z telefonu podnikatelky někdo provolal 1,5 milionu za tři dny

Rekordní účet za telefon a také nejspíš bankrot čeká majitelku malého hotelu Blanku Přikrylovou. Do internetové telefonní ústředny v jejím hotelu se totiž někdo naboural a přesměroval stovky telefonních hovorů do Lichtenštejnska. Než se na to přišlo, trvalo to tři dny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

David

2. 11. 2009 12:31
Na vině je jednoznačně

dodavatel telefonní ústředny - zmetku. Pokud dodavatel nezabezpečí ochranu před zneužitím, musí nést veškerou zodpovědnost. Nelze jen vydělávat a nemít zodpovědnost. Reklamaci uznat musí.

0 0
možnosti

Petr

2. 11. 2009 13:41
Re: Na vině je jednoznačně

V 99% procentech případů si uživatelé nemění tovární heslo. Tato hesla jsou známá a pak už není problém se do ústředny dostat.

0 0
možnosti

fuj

2. 11. 2009 11:40
jojo

Dokud byly pevné linky, tak operátoři Telekomu svým známým umožňovali hovory do zahraničí na cizí tel. čísla.

0 0
možnosti

azuro

2. 11. 2009 10:59
AŤ žije pokrok v telefonování

Mému kamošovi se stalo to , že mu přišla SMS z T-Mobilu : z důvodů nulového kreditu vám byli zablokované vřechny služby, bylo mu to divné protože ho operátor ani neupozornil na nízký kredit. TAk se podíval kolik mu zbývá a čučel na to že byl  mínus 480 Kč asi tak po půl hodině zavolal operátorovi a tam se dozvěděl, že už je 900 Kč v mínusu a že se mu už 2 hodiny neustále někdo z  jeho čísla přihlašuje  a odhlašuje k internetu. Když se jich zeptal co s tím chtějí dělat tak se dozvěděl : tak už Vám to holt zablokujeme. Proč to neudělali hned, to si můžu myslet, že v tom jedou sami operátoři. Přitom jsem s ním byl víc jak ty 2 hodiny v hospodě a nikam nevolal ani se nepřipojoval k žádné službě. Ještě mu ale operátoři poradili, když nechce být příště tak nemile překvapen ať si nechá zablokovat přístup k internetu. Tak kluk přišel o svůj kredit a ještě se dostal ne svoji vinou do mínusu.

0 0
možnosti

:-)

2. 11. 2009 11:07
Re: AŤ žije pokrok v telefonování

Zřejmě si s operátorem odsouhlasil takovou penalizaci za sezení v putyce.

0 0
možnosti

lomihnát

2. 11. 2009 10:24
Sekáním rukou by podobných případů ubylo.

Pahýly jsou poměrně neohrabané pro brilantní ovládání klávesnice.

0 0
možnosti

kolemjdoucí

2. 11. 2009 10:22
JJ,

bohužel, lidé si pořizují sofistikovaná zařízení, teďka mám na mysli spíš počítače, jak telefonní ústředny a pak si na nich vyřizují třeba bankovnictví a jiné privátní služby a moc tomu všemu nerozumí a snadno se stanou obětí podvodníků. 

Není to prdel. Sám se pohybuji v oboru a mnohdy mě trnou vlasy hrůzou na těle, když zjistím, co všechno mají uživatelé v počítači za informace, přihlašují se jako administrátoři, složky s citlivými daty jsou nezaheslované , absolutně nejsou schopni ověřit si vlastními silami, zda stránka není podvodná, no prostě hrůza. Přitom to není vůbec složité a zvládne to i absolutní laik, stačí požádat kamaráda, nebo firmu a zaplatit si u ních dvouhodinovou přednášku za pětistovku či dvě a nechat se poučit.

0 0
možnosti

Ape

2. 11. 2009 11:29
Re: JJ,

Většina aktuálních bezpečnostních rizik a způsobů jejich zneužití dnes není směřována na počítačový hardware nebo software. Nejslabším článkem komunikace a tudíž nejsnazším a nejčastějším cílem útoků je uživatel. Dokážeme kvalitně zabezpečit tisíce kilometrů dlouhou vzdálenost mezi serverem a klientovým počítačem. Nedokážeme ale zabezpečit onu vzdálenost přibližně čtyřiceti centimetrů mezi obrazovkou a hlavou uživatele.

0 0
možnosti

Prudič

2. 11. 2009 9:33
Doufám, že to měla pojištěné

Protože je to sprostá krádež. Ať teď policie ukáže co umí. Ovšem v tomto Čechistánu se spolehlivě v dohledné době spravedlnosti nedovolá.

0 0
možnosti

mos

2. 11. 2009 9:55
Re: Doufám, že to měla pojištěné

Chyba je takéš ve společnosti která ústřednu instalovala a špatně ošetřila možnost zneužití. Kromě toho, když  měla podezření na zneužití a jenom se alibisticky kryla nějakým oznámením, o kterém ani nevěděla, že majitelce  došlo, tak to je hodně špatné. Navíc nelze ani vyloučit zlý úmysl jejich zaměstnance který mohl zneužít heslo. Taková firma by u mě skončila. 

0 0
možnosti

gabaci

2. 11. 2009 9:08
http://www.odsminus.cz/?a=odkazy/stranka/1 http://www.face

to je teda špatný

0 0
možnosti

slon75

2. 11. 2009 11:08
Re: http://www.odsminus.cz/?a=odkazy/stranka/1 http://www.face

Jojo, za zneužití telefonní ústředny určitě může ODS.

0 0
možnosti

:-)

2. 11. 2009 7:55
Proč zrovna do - Lichtenštejnska????!

0 0
možnosti

Yaroukh

2. 11. 2009 6:03
Tady se vždycky ukáže etika operátora

Tady se ukáže, je-li operátor arogantní kun da. Rychlým "vznikly náklady, někdo je musí zplatit" se tohle odbýt nedá, protože skutečné více-náklady tímhle nikomu jistě nevznikly. (Protože opotřebení tady nevzniká provozem ale časem.)

Že může po operátorovi náklady vyžadovat ten další, kdo se na realizaci spojení podílel, je zase jenom otázka komunikace mezi dvěma (velkými) firmami.

0 0
možnosti

Major

2. 11. 2009 10:24
Re: Tady se vždycky ukáže etika operátora

No asi jsi nepochopil. že za vlastní HW a SW si je zodpovědný každý sám!!!

Když špatně zabrzdíš auto, to se rozjede a někoho zabije, tak budeš vinit koho? Automobilku, že ti prodal nekvalitní auto? Hehehe.

Nebo čerpací stanici, že benzín tak smrděl, žes musel rychle utéct z auta, aby ses neudusil...? Co by šlo ještě dalšího vymyslet...?

Je to blbý, ale každý je zodpovědný za to, co si pořídí, provozuje, používá, dělá, řekne...

M.

0 0
možnosti

Radek

2. 11. 2009 2:39
to byl nějaký hotelový host, nebo skupina ..

0 0
možnosti