Sobota 30. března 2024, svátek má Arnošt
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Mladík, kterého řidič pohodil v lese, nemusí platit škodu na autě

Osmnáctiletý mladík, jenž před třemi roky málem zemřel při nehodě v Kunštátě na Blanensku, nebude platit škodu ve výši 34 000 korun vzniklou na autě, které jej srazilo. Chlapec je zproštěn této povinnosti, přestože nehodu zavinil. Rozhodla o tom dnes blanenská soudkyně Iva Krejčířová. Podle ní sice firma ABI Plus, které poničený vůz patřil, má na finanční odškodné nárok, soud mu ale nemůže vyhovět, protože by to bylo v rozporu s dobrými mravy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ivan Čapek

13. 11. 2009 19:25
Na vlastní oči

a uši jsem ho viděl a slyšel před chvílí v tv, takže mi to je jasné, big boy s dlouhými prsty, a ani se nezačervenal, drzoun sprostej....fuj

0 0
možnosti

Luma

13. 11. 2009 14:32
Fakta

1) opilý mladík způsobil škodu 2) Jednatel je zodpovědný za hospodaření firmy a musí vyžadovat zaplacení škody

- kdyby to nedělal, bude ho popotahovat finanční úřad

3) Jestli soud nebo stát chce být sociální, ať to zaplatí ze svého

- co je nemravného na vyžadování proplacení způsobené škody, kdo z nás by po vinikovi nechtěl proplatit škodu?

4) takto to zaplatí zaměstnnci firmy - kteří za nic nemohou

0 0
možnosti

lomihnát

13. 11. 2009 14:38
Re: Fakta jsou fakta, ale jednoznačné to není.

Šimon - ukázkový případ idiota.

U soudu se domáhá práva a zákonů - aby se nechal nachytat při podvodu s tachometrem.

*

Doufám, že se mi v životě nic podobného nepřihodí, kromě toho, že bych ty peníze odepsal ze zisku (o náklad, nutný k dosažení příjmu, jistě nejde) a tedy bych k nim musel přidat zaplacenou dań, bych ještě navíc měl zvýšenou platbu zdravotního a sociálního ....

Výborně, (na zákonech) nezávislý soude!

0 0
možnosti

Cizinec Nenasinec

13. 11. 2009 13:29
Zase levicacky a pseudohumanisticky jednani soudu

Proc by nekdo kdo zavinil nehodu mel byt osvobozeny placeni skod majiteli auta? To prece vubec nesouvisi s tim jak se ridic toho auta zachoval. Cesky soudy zase porusuji zakladna majetkova prava z populisticko-pseudohumanistickych duvodu jaka je uplne idioticka kategorie "dobrych mravu". Soud neni od toho aby vychovaval lide, ale aby chranil zakon a prava, predevsim ta zakladna, majetkova. Ja bych nechal ty soudkyne zaplatit skodu, at propaguje "dobry mravy" na vlastny a ne na cizy naklady.

0 0
možnosti

Petr Benes

13. 11. 2009 13:33
Re: Zase levicacky a pseudohumanisticky jednani soudu

protoze za tu nehodu zrejme mohl i ridic, protoze byl nalitej. pro nic za nic neujel.

0 0
možnosti

Dušan

13. 11. 2009 13:01
Soudil by se i s rodiči

Řidič, ať se to komu líbí nebo ne je ze zákona zodpovědný nejen za sebe, spolujezdce a své auto, ale i za ostatní účastníky silničního provozu bez ohledu na to jestli jsou to vagabundi, ožralci nebo jestli jde o zvířata. Tím , že řidič z místa nehody ujede, bere vinu na sebe. Alkohol nebylo možné zjistit u řidiče a klidně a já to mu věřím, mohl být pod vlivem taky. To co tvrdí řidič který z místa nehody ujel musí být bráno jako nedůvěryhodné a to co následovalo to je potom šokující a neomluvitelné a taky za to řádně vyfásl. To jestli majiteli vznikla škoda nebo ne je irelevantní v případě , že by kluk zemřel.  U Šimona zřejmě ne, ten by se soudil i s rodiči. Nechápu že Šimon je tak skálopevně přesvědčen o vině chodce, když nedůveryhodnost Neissera je do očí byjící. Chápal bych ho kdyby přes prokázanou vinu a škodu na vozidle šel a omluvil se rodičům a nabídl by připadně finanční "pomoc". On i jeho firma by získali mnohem větši kredyt.

0 0
možnosti

Klaun

13. 11. 2009 13:27
Re: Soudil by se i s rodiči

Jo jo, ten špindíra by žaloval i strom, kdyby do něho jeho auto narazilo.

0 0
možnosti

BuBu

13. 11. 2009 12:46
Panečku - to jsou nám noviny !!!!!

Tak nám konečně zvítězila "Pravda a Láska" . . . nad lží a nenávistí ! Však jsme se také načekali - plných 20 let !

Parádička - poškozený konečně vyhrál nad úkladným vrahem !!! Jsem spokojen - před 20-ti lety jsem nezvonil klíči nadarmo ! Bravo komunistická justice !!!

0 0
možnosti

mag21

13. 11. 2009 12:25
"podnikatel"

Chudák majitel firmy prodávající výherní automaty. To musí být přímo ryzí člověk  :-) 

0 0
možnosti

I.D.

13. 11. 2009 12:29
Re: "podnikatel"

Další rudě vyhlížející přispěvatel !!!

Zpátky k lopatě a něco běž dělat, ať máš na regulované nájemné !!!

Kde se v těch lidech bere ta závist a malost!!! Holt pozůstatek komunismu a přežitek jejich potomků.

0 0
možnosti

J.

13. 11. 2009 12:21
já s tím nesouhlasím

Zkusme si představit následující situaci...jste majitelem firmy. Jeden z vašich zaměstnanců měl nezaviněnou nehodu při které bylo poškozeno vaše vozidlo. Z vyšetřování  vyplyne, že viníkem nehody byl řidič druhého vozidla.

Situace 1) vašemu zaměstnaci při nehodě "hráblo" a druhého účastníka nehody zbije, toho odvezou do nemocnice a zůstane upoután na kolečkové křeslo

Situace 2) nehoda se standardně vyřeší

V obou případech vám vznikla škoda, kterou potřebujete zaplatit. Ani jednu ze situací nejste jako majitel vozidla schopen ovlivnit a vaše zodpovědnost za vzniklou situaci je nulová.

Situace je jasná, viník známý, nicméně rozhodnutí soudu může být i v takto jasném případě dvojí a to podle nějakého nejasně definovaného principu, což je podle mě špatně. Přece nezodpovídám za jednání jiného člověka, a to, že někdo má následky jiného trestného činu (na kterém nemám podíl) ho přece nezbavuje zodpovědnosti za jeho předchozí konání.

0 0
možnosti

JA

13. 11. 2009 12:26
Re: já s tím nesouhlasím

V tom případě by měl majiteli vzniklou škodu uhradit viník nehody, a to z částky, která mu byla vyplacena řidičem jako odškodnění za ublížení na zdraví.

0 0
možnosti

david

13. 11. 2009 12:20
spravne rozhodnuti

prava majitele auta (na nahradu skody) zde neomezil pravdepodobny vinik (ten chlapec) , ale ridic ktery zabranil vysetreni nehody, proto by mel sve financni pozadavky smerovat na nej, a vzhledem k pokusu o podvod (pretoceny tachometr) by meo byt podano trestni oznameni

0 0
možnosti

JA

13. 11. 2009 12:23
Re: spravne rozhodnuti

přesně.

0 0
možnosti

LLL

13. 11. 2009 12:19
U nás běžné!

Já sám jsem zažil nehodu a tenhle kluk bohužel dojíždí na botdel co tu vládne!Mě zavinil nehodu člověk Fabie na jedné křižovatce v Praze a dostal mě na 3 měsíce mimo hru!Mám poškozená záda.Byl se podívat v Praze a jako člověk z (vesnice) co nezná jak to funguje na křižovatkách vjel na červonou do protisměru!Bohužel jsem ho potkal na svojí zelenou když jsem projížděl.Nejprve se přiznal a po tom co mu inteligentní policista řekl že tam nejsou kamery vše odvolal!Než přijelo auto s Kongresovky tak byla připravena uplně nová vetze.Jelikož v autě byla celá rodinka tak začalo divadlo na téma on je sám a já mám děti.Naštěstí byla policistka co přijela inteligentní a jela podle práva.Původní policista co jse podivoval že jsem narozen v Praze?! řekl autům za mnou že nic nepotřebuje a poslal je dál.Díky tomu jsem přišel o 6 svědků.Daný policista zavinil to že se nehoda šetřila 1 rok!Calá rodina z Fabie začala běnem měsíce marodit a požadovala peníze + mě manželka daného hajz... pardon řidiče nahlásila všude jako toho co to zavinil.Dokonce mě uháněla i moje pojišťovna díky úhradě 180 000Kč za opravu Fabie!Nakonec to dopadlo dobře a daný panáček to prohrál jak na policajtech tak i na magistrátu i na ministerstu kam se odvola.Ale já mám poškozená záda a na svém autě jsem prodělal víc jak 100 000Kč které už nikdy nedostanu!Poj mi zaplatila jen 80 000Kč + vrak.Proto mě už nic neudivuje!U nás je možné vše!Jako bonus po nehodě pán utekl od auta a já mu s dalšíma lidma dostal rodinu z auta!Jeho žena pak tvrdila že to neni pravda a že jí z auta dostal její manžel:-))))!Prostě takhle to funguje u nás v Kocourkově.Jinak je dobře že ten kluk dopadl u soudu dobře a ten hajz.. co ho srazil nic nedostal!

0 0
možnosti

Duhax

13. 11. 2009 12:55
Re: U nás běžné!

To tvrdíte vy, a můžete tvrdit co chcete, ale u nás v kocourkově je taky zvykem, že ne hned všichni všem všechno baští :-) a vzhledem k tomu jak jste se tu rozepsal tak zřejmě bude pravda někde uprostřed.

0 0
možnosti

David

13. 11. 2009 12:06
Hmmm ...

Takže od teďka dávat pozor na opilé děti a adolescenty, kteří budou naschvál skákat pod auta ... to je fér.

0 0
možnosti

Petr Benes

13. 11. 2009 12:26
Re: Hmmm ...

tos mel davat uz predtim! :-)

0 0
možnosti