Diskuze
Učitelé ze zvláštních škol se brání: romské děti patří k nám
Děkujeme za pochopení.
J. Tínek
Jak se pozná Rom od neroma ?
Existují nějaké jednoznačné vnější znaky pro Romy? Nebo stačí pouze prohlášení,že je Romem ? Já bych lidi dělil spíše podle chování.....Slušný - neslušný, zdvořilý-nezdvořilý, a pod.
J. Malinovský
Nelze integrovat neintegrovatelné.
Vím, že je dnes módní trend integrovat do běžných základních škol takřka kohokoliv, ale nelze integrovat neintegrovatelné. Když někdo zkrátka nemá na laťku, která je díky individuálním přístupům učitelů už tak často dost nízko, je potřeba, aby mu byla věnována péče ve vzdělávací instituci, která lépe odpovídá jeho potřebám i schopnostem zvládat látku a učitelé jsou tam (či spíše mají být) daleko lépe připraveni zvládat problémové jedince.
Navíc je třeba brát i ohledy na děti ze ZŠ, které jsou často terčem šikany takovýchto jedinců z problémových rodin.
S. Krejcar
Re: Nelze integrovat neintegrovatelné.
Nu ale nelze to svádět pouze na romské etnikum.Socialně slabé a jinak narušené rodiny jsou i ve většinovém etniku.A to,že se učitelé bojí o nenaplnění a tedy rušení těchto školských zařízení je nabýledni.V těchto školách by měli opravdu učit ti učitelé,kteří mají za sebou asi studium Speciální pedagogiky na UK,ale je též otázkou kolik těchto absolventů toho využívá.Česká společnost by i nadále měla usilovat o minimalizaci vzniku analfabetické populace.Jezdíme stavět a učit do Afriky a ve svém domovském státě si budeme ochotni pěstovat negramotnost?