Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Chceme přímou volbu prezidenta, shodli se lídři na jednání

Hlavní vyjednávači ODS, TOP 09 a Věcí veřejných (VV) se na dnešním ranním jednání o programu plánované koaliční vlády shodli na tom, že začnou pracovat na návrhu o přímé volbě prezidenta. Chtějí také klouzavý mandát pro ministry-poslance.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. MVDr. Čížek

10. 6. 2010 21:45
Prezident

My nechceme ŽÁDNÉHO prezidenta! Více pod peticí: http://www.zrusmeprezidenty.cz/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.zrusmeprezidenty.cz

0 0
možnosti
GM

G. Mareš

10. 6. 2010 13:04
hlodomorna

prosím o vyjímku-jelikož jsem pravičák/Agent,reakční živel,zaprodanec západní buržoasie a žoldák prohnilého kapitalismu/nesmí jeho foto viset v hlodomorně. On osobně ale jo.

0 0
možnosti
GM

G. Mareš

10. 6. 2010 12:58
hlodomorna

Ale chci vyjímku,jako prvičák- nesmí být jeho foto v hlodomorně.

0 0
možnosti
MM

M. Martinovská

10. 6. 2010 16:01
Re: hlodomorna

Ať žije hlodomorna! Tam mřou hlody z internetových diskuzí.

0 0
možnosti

R. Švehla

10. 6. 2010 10:57
Paroubek na Hrad !!!

Poprvé bude pravice užitečná všemu našemu lidu !

Ano, přímou volbu prezidenta chce vší náš lid !

Vší náš lid chce prezidentem našeho Jiřího Paroubka, chce vidět fotografie jeho krásné mužné tváře na stěnách škol a úředních budov, chce olizovat známky s jeho portrétem !

Jiří Paroubek na Hrad ! Pravičáci do hradní hladomorny !

       ***   Socialismus musí zvítězit !   ***

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

10. 6. 2010 10:39
je zcela jednoznačné, že přímá volba

přirozeně posílí pozici prezidenta a v závěsu budou zřejmě přibývat jeho pravomoci, které budou strany populisticky navrhovat. Pro veřejnost, voliče je přímá volba určitě velmi lákavou záležitostí, pečlivě bych zvažoval, co vše to může přinést. Nemá to příliš tradici, bude to nový prvek a možná celkem zbytečně přesílený. nemám na to jednoznačný názor ...

0 0
možnosti

F. Šimek

10. 6. 2010 10:47
Re: je zcela jednoznačné, že přímá volba

souhlasím! Jen mám strach, že presidentem se klidně může stát Karel Gott, nebo Dominik Hašek.

0 0
možnosti
JC

J. Cerny

10. 6. 2010 10:06
Prima volba = zvyseni pravomoci

Prima volba ma sve vyhody. Protoze se prezidentske volby velice pravdepodovne nebudou kryt s legislativnimi (aby k tomu nedoslo pripadnym nahlym odstoupenim, nebo urtim byl by vhodny mandat delsi nez poslanecky, t.j. 5 nebo 6 let, nebo ustavou zaruceny minimalni casovy odstup mezi parlamentnimi a prezidentskymi volbami) mohou volici zabranit prilis silne kumulaci funkci a tim prilis velkemu vlivu jedne strany, pripadne mohou castecne korigovat politiku vlady, kterou si v parlamentnich volbach zvolili a ktera z pohledu volice chybuje. Tak by to melo byt i se senatem, ktery ma ale pro dustojnou protivahu parlamentu svazane ruce (i tady by mela byt pravomoc parlamentu upravena - prehlasovani parlamentu dalsim hlasovanim parlamentu by nemelo byt mozne jen prostou vetsinou, stejne tak jako navrhy parlamentu by mely byt povinne  v parlamentu v definovanem casovem obdobi projednany a hlasovany.

Primou volbou prezidenta bude volic chtit vyslat nejaky signal vlade a parlamentu a bude chtit dosahnout i ev. patricne korektury politiky ve zbytku legislativniho obdobi. Proto je nutno takto posileny prezidentsky mandat posilit ekvivalentnimi pravomocemi. Ovsem pravomocemi, ktere demokracii posiluji a ne ohrozuji! A hlavne se nesmi zapominat, ze i prezident sklada nekomu konkretnimu ucty (pochopitelne v prvnim volebnim obdobi volici) a to je soudni moc (prezident musi byt odvolatelny a jeho kroky musi byt ustavni - a tady je soudni moc nezastupitelna).

0 0
možnosti
KH

K. Halama

10. 6. 2010 9:22
Přímá, nepřímá...

...vzhledem k tomu, že má prezident minimální pravomoce je to fuk. Daleko závažnější je, je-li poslanec zároveň ministrem - tedy moc zákonodárná a výkonná jedno jsou. Základním rysem demokracie je striktní oddělení moci zákonodárné, výkonné a soudní. Spojené jsou poze v diktaturách a EU, resp. v diktaturách i typu EU. Nevím...

Prezident sice nebude vyhandlovaný stranami, ale bude derivátem tendencí a chtění lidu. A vláda má činit především co je správné a ne co chce lid. Ten chce zhusta krávoviny...

Zvolil bych krále.

0 0
možnosti
RP

R. Pechoušek

10. 6. 2010 9:02
Po těchto volbách mi připadá,

jako by se něco vracelo po 10-ti letech k normálu? Že by někomu záleželo na tom, co si myslí voliči? Přímou volbu prezidenta přece chtěli všichni.

0 0
možnosti
OU

10. 6. 2010 9:02
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
RP

R. Pechoušek

10. 6. 2010 9:04
Re: A jéje...

To je přece fuk. Švejnar, Zeman, nebo někdo jiný. Tyjátr to bude každopádně, ale prezidenta si zvolíme sami.

0 0
možnosti
SS

S. Smutná-Vaňátková

10. 6. 2010 8:45
Můžete si svobodně vybrat: Satan, Belzebub a nebo Ďábel

máte z těchto tří skvělých lídrů demokraticky na výběr... :-)

http://www.reformy.cz/zpravy/proc-scharzenberg-lze/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.reformy.cz/zpravy/proc-scharzenberg-lze/

0 0
možnosti
RP

R. Pechoušek

10. 6. 2010 8:58
Re: Můžete si svobodně vybrat: Satan, Belzebub a nebo Ďábel

Smutná paní, vy jste ale blbka, konečně si snad budeme moci zvolit prezidenta, kterého chtějí občané a ne stranické aparáty, a vy strašíte belzebubem. Zamyslete se nad sebou.

0 0
možnosti