Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Bitva o školné na Facebooku. Platit budeme, za vyšší plat

Na Facebooku spolu bojují dvě skupiny - oběma jde o školné, jedna ho platit chce, ta druhá rozhodně ne. Skupina pro školné je nová, získává si teprve fanoušky; nutno ale říci, že velmi rychle. Peníze za vzdělání by studenti dali, ale doufají, že se jim investice jednou vrátí v podobě vyššího platu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PB

P. Boublíková

11. 6. 2010 19:58
Odložené školné nemá smysl

Hotoví vysokoškoláci mají většinou nadprůměrné platy (kromě zcela čerstvých absolventů např. ve školství a zdravotnictví) a tak si své vzdělání zpětně platí v daních. Odložené školné by znamenalo, že platí totéž současně dvakrát.

Myslím si, že školné stejně budou platit rodiče a měli by to brát jako investici do svých dětí. Stejně tak jako se platí jazyková škola, hudebka, různé kroužky, sport... ono to leckdy i u dětí na základnce na desetitisíce ročně taky vyleze.

0 0
možnosti
MM

M. Martinovská

11. 6. 2010 23:12
Re: Odložené školné nemá smysl

Ano, ono to vyleze, ale třeba na ekonomce si 70 % žáků přivydělává - a zřejmě docela slušně. Jsem na nás tedy zvědavá... chystá se souběh více dětí... Ale taky si myslím, že odložené školné je nesmysl. Slyšela jsem návrh VV: platit školné, až když plat absolventa přesáhne průměrný plat či co. Takový nesmysl! Ale navrhujou to i nějací studenti na fcb. Jako by šlo o to, platit pivo až podle toho, jakou budu mít kocovinu. Jak sedne mému trávicímu ústrojí. Ne! užívám nějakou službu (školu) a tak ji platím, je to pro mně příležitost a investice a moje úspěšnost na trhu práce je věc úplně jiná, ovlivněná mnoha okolnostmi.

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

11. 6. 2010 19:54
titulky v internetových LN

jsou čím dál zoufalejší, "bleskovější" a více tendenční. Titulky vždy asociují nějakou provokaci, v podstatě lež, která má čtenáře nasrat k reakci a snad i odradit od čtení. Studenti hodlají platit školné a doufají pak ve vyšší plat, nikoli že jej požadují, jak navozuje lživý titulek!

0 0
možnosti
MM

M. Martinovská

11. 6. 2010 23:17
Re: titulky v internetových LN

ten titulek je opravdu lživý. Hanba. Ale něco podobného ti studenti skutečně navrhují - tedy samozřejmě ne  požadují.

3) Student bude splácet škole školné teprve ve chvíli, kdy

jeho příjem překročí průměrný příjem v zemi díky dosaženému vzdělání.

Bohužel jsem to četla někde i jako návrh VV - neboli (skoro)Všeholidu, ale lid to snad ještě zvažuje. Snad se to neprosadí.

0 0
možnosti

R. Škrabal

11. 6. 2010 19:18
Kde to žijí?

 Plat se  většina lidí dostává za práci a měl by  odvedené práci odpovídat, To jestli je správná úměra mladý, vzdělaný vysoký plat může být pravdivé, je otázka jestliu u každého.

0 0
možnosti
SS

S. Smutná-Vaňátková

11. 6. 2010 18:54
Tu první vede STUDENTKA řápková co ?

http://www.youtube.com/watch?v=Ez3_62fYbME" target="_blank" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=Ez3_62fYbME  :-)

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

11. 6. 2010 19:08
Světlano - není to na Novinkách lepší?

0 0
možnosti
RH

R. Hledík

11. 6. 2010 18:54
Prosím

někoho informovaného, aby mi stručně řekl důvod-- proč mám hradit studia slovenským vysoškolákům?? 25.000 slov. studentů--zabírají koleje, přeplňují menzy, a česká státní pokladna== to jsme my plátci daní, jim to všechno hradíme.Na konec slovenská lobby jim v Česku sežene místo a  máme tu už i slovenského ministra, samozřejmě se slovenskou ekipou.

0 0
možnosti
JF

J. Frgalova

14. 6. 2010 11:58
Re: Prosím

protože máme mezinárodní smlouvu ( nejen se Slovenskem) na výměnu studentů. To znamená naši studují tam za stejných podmínek jako jsou stanoveny na Slovensku pro slovenské studenty. Pokud s tím nesouhlasíte oslovte svého poslence v místě bydliště a snažte se jej přesvědčit aby tu mezinár.sml.zrušili. 

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

11. 6. 2010 18:26
paní Kramolišová

důchodců je v ČR moc. Zní to blbě, ale je to realita. Je hloupé tvrdit, že jim nikdo nechce pomoci, je to obrovská voličská skupina, obávám se, že kdyby se opravdu mohlo, pomohlo by se jim jako prvním. Prostě jediným řešením důchodů je znovuzavedení socialistického zdravotnictví. Doufám, že pochopíte, že se jedná o černý humor ...

0 0
možnosti
DK

D. Kramolišová

11. 6. 2010 19:49
Re: paní Kramolišová

Pane Komárku.je nás moc...ale: domnívám se, že se to celkem vědělo a ví 20 let...a asi to šlo lehce spočítat i bez kříšťálové koule....(zase nejsou jesle..zase nejsou školky,,zase nejsou léčebny) čili stále stejné neduhy....Ale mně vadí pohled shora....a myslím, že jsem o tom i psala, např....přestěhuj se do menšího bytu...bla...bla...bla...ale nikdo neřekne, že stěhování dost stojí...že musíte vymalovat a to také něco stojí...musíte zlikvidovat nepotřebné a nikdo nepomůže...ale to vše je mimo tento blog...protože když se na školné podívám z druhé strany...tak splácet třeba po 10letech...myslíte, že v tom bude zahrnuta inflace? A opět zdůrazňuji...já nehovořím o sobě...mě to může akorát štvát....ale chodím s otevřenýma očima...

0 0
možnosti
JL

J. Láníček, Ing.

11. 6. 2010 17:34
Já taky chci aby se platilo !

Já už jsem vystudovaný a dcery taky - a vlast je na tom přece tak zle. A slyšeli jste někdo větší demagogii než je ta, že školné se zavádí kvůli větší šanci studentů z chudších rodin ? Samozřejmě dojde spíš k tomu, že na veřejné vysoké školy se přesunou méně zdatní a pilní potomci nejlépe situovaných vrstev ze škol soukromých, kde za diplom zaplatí podstatně víc. A veřejné školy budou muset taky ubrat z přísnosti, protože už budou závislé na vybraném školném. Slyšeli jste proto to úpění provozovatelů soukromých škol ? Ale je tady jaksi dost významný  problém. Stát totiž přestane školám dávat to, co vyberou od studentů, takže peněz na jejich chod se nebude dostávat i nadále. To bude později (spíš dříve) důvod pro další a další zvyšování školného. Technicky i politicky bude totiž mnohem jednodušší školné zvyšovat, než ho zavést. A držte si klobouky ! Nejvíc prosazují zavedení školného ti, kteří se znaží prosadit snížení daní pro nejvyšší příjmové kategorie. Tyto nejvýše odměňované skupiny obyvatelstva ( z 90 % tvořené vysokoškoláky )  jsou ovšem prostřednictvím rovné daně a zastřešením pojistného chráněny před tím, aby investici, která se jim osobně tak vyplatila, společnosti v plném rozsahu spláceli.  Takže splácet mají hlavně ti, kteří se pohybují těsně nad průměrem, tedy jádro středních vrstev. Právě oni budou dotovat chod zbytků veřejného sektoru ve státě, který mimo jiné z důvodu rozsáhlé korupce už nemá peníze vůbec na nic. Skrze školné tak budou platit dluhy, které nenadělali - a ještě začnou vylepšovat bilanci věčně nenasytných bank !

0 0
možnosti
DK

D. Kramolišová

11. 6. 2010 17:43
Re: Já taky chci aby se platilo !

Pravda....pravda...viděl jste prosím někde statistiku, o kolik více bylo vyléčeno těžce nemocných lidí? Já ne...ale zato vím, že výskyt rakoviny za posledních 20 let stoupl 4x...čili chápu....ale považovala za solidnější...kdyby se řeklo....peníze nejsou..nebudou...a vše je drahé...ovšem pokud se dočtu, že Praha zakoupila echt Gama nůž mnonásobně předražený....že fundovaný lékař napíše v místních tisku, že marže na léky je na úrovni 30%...tak mi to hlavinka nebere....a bohužel se přistihuji při myšlenkách....že nechci být solidární s nikým....protože jednoduše řečeno: i já příspěla svými daněmi, aby rodiče našich titánů mohli vystudovat zdarma (nemohu počítat náklady na ubytování a knihy...to vždy bylo) a že jsem přispěla na důchod jejich rodičů...Pěkné odpoledne

0 0
možnosti
DK

D. Kramolišová

11. 6. 2010 16:56
Jaképak..

Jaképak podmínky...nám důchodcům zvednou DPH a také se nás neptají....

0 0
možnosti