Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vláda dostala důvěru. Opozice před tím hodiny řečnila

Poslanci dali důvěru nové koaliční vládě ODS, TOP 09 a Věcí veřejných. Kabinet Petra Nečase při hlasování podpořili všichni poslanci koaličních stran a vláda tak získala důvěru převahou 118 hlasů ku 82. Nikdo z poslanců se nezdržel hlasování.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Hochová

12. 8. 2010 7:18
Sociální dávky

Zajímal by mne zdroj informace, že 50% rodin bere sociální dávky. Žádný z mých kolegů  je nevyužíváPokud neznáte poměry v severských státech, měl byste se je snažit zjisti.Jestliže někdo žije ve společné domácnosti s patrnerem a matka se vydává za samoživitelku, je to zneužívání.Stát měl suplovat otce tak, že by tyto dávky z otce vymohl,má k tomu podstatně víc prostřeků než matka.Vytýkat ženě, že si vzala blbce není chytré- ono se mezi vámi těžko vybírá.To byl pokus o vtip.Jinak kapitalismus nezaručuje práci, nese s sebou nezaměstnanost a mezi námi, nikdy nebudou všichni mít možnost pracovat.Někteří jsou pochopitelně i rádi.

0 0
možnosti

J. Frgalova

12. 8. 2010 8:45
Re: Sociální dávky

máte pravdu, také jsem nenašla nikde info o těch 50% rodin, ale zaujala mne taková tabulka z ČSU zde je odkaz .

http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparam.jsp?cislotab=SZB0080PU_KR&&kapitola_id=16&voa=tabulka" target="_blank" rel="nofollow">http://vdb.czso.cz/vdbvo/tabparam.jsp?cislotab=SZB0080PU_KR&&kapitola_id=16&voa=tabulka

Myslím, že soc.dávek ( kromě důchodů, které tabulka neobsahuje) bylo vcelku mezi lidi rozdáno dost. Možná by se dalo zjistit na obyvatele v rámci jednotlivého kraje průměr, ale to se mi nechce hledat.

0 0
možnosti

P. Boublíková

11. 8. 2010 18:35
Vidím, že se hádáte o sociální dávky

Není normální, aby 50 % rodin bralo nějakou sociální dávku. Není normální, aby rodiny, které platí daně, dostávaly sociální dávky - to je jenom úplně zbytečné přerozdělování peněz . Není normální, aby rodina, do které se narodí dítě, byla automaticky považována za sociálně potřebnou, jako kdyby mít dítě byla nějaká pohroma.

Samoživitelky jsou zvláštní případ, chápu jejich složitou situaci, ale na druhou stranu je kupa ženských, které žijí s otcem svého dítěte a před úřady se vydávají za osamělé matky, takže dochází k znemužívání této pomoci. Těch případů je hodně a bohužel to tak bývá, že když se nějaká pomoc zneužívá, doplatí na to i ostatní, kteří ji potřebují. Obvykle tím, že pro ně zbyde méně peněz.

A také kromě vyjímečných případů, kdy otec rodiny zemřel, si tuhle situaci zvolily dobrovolně (už tím, že se třeba provdaly za nějakého osla, se kterým se nedá vydržet).

0 0
možnosti

J. Kotalík

11. 8. 2010 18:42
Re: Vidím, že se hádáte o sociální dávky

Přesně. A málokomu přijde blbý si tu dávku vzít, když ji může mít, ačkoliv ji v podstatě nijak nutně nepotřebuje. Právě  tom se lišíme od zmiňovaných severských států.

0 0
možnosti

M. Chmelíček

11. 8. 2010 18:22
Vítězslav Jandák tak nějak vyjádřil

myšlenkové pochody celé sociální demokracie. Ten konec trochu pomotal, správně má být,  že mu je po celodenním pití špatně.

0 0
možnosti

M. Komárek

11. 8. 2010 21:59
je dobře, že tam Jandáka mají

některé osobnosti jsou tak "silné" že se stávají často obrazem spojovaným se jménem strany. A tak si člověk pod pojmembritský konzervatista představí M. Thatcher, německý křestanský demokrat H. Kohl a český socan Víťa Jandák :-)

0 0
možnosti

M. Komárek

11. 8. 2010 17:39
paní Hochová

těch opravdu reálných případů sociální bídy je tu naprosté minimum a všechny dosavadní statistiky ukazují, že sociální síť ČR funguje a je velmi marnotratná. Je to licoměrnost se neustále odvolávat na nějaké extrémní případy bídy. Nikdo si nepřeje, aby tito tůstali bez pomocné ruky společnosti. problém, který se vám snažím stále marně naznačit je v tom, že tyto příklady slouží socialistům k neustálému vyvolávání zdání potřeby sociálních výdajů, ačkoli realita je zcela jiná a česká společnost prokazatelně bohatne jak celek, tak i jednotlivci. Plošné výplaty dávek jsou kontraproduktivní a možná až 2/3 se míjí účinkem. BTW je to jeden z důvodů, proč se v tomto státě tak strašně daří provozovatelům hracích automatů, palírnám a děvkám ....

Vysvětlete mi prosím celkem známý paradox, že za vlády čssd 98-2006 byla nejvyšší nezaměstnanost v ČR, přestože to byly ekonomicky zlatá léta a práce se válela na každém rohu?

0 0
možnosti

J. Kotalík

11. 8. 2010 18:40
Re: paní Hochová

Pravda. Taky mi připadá, že jakmile se tu čkověk dostane do potíží, už volá po státu a po ostatních, aby ho z toho vysekali.

Co kdyby to zkusil nejdřív sám? Kromě toho, vidím tu taky zajímavou věc. Socialisté nadávají na to, jak je hrozné to školné a jak se sníží mateřská a že by se to mělo zrušit, přitom už těžko budou studenty nebo matkami. Zajímavé na tom je, že ti, kterých se to týká, takovou tendenci tak často nemívají. Sám jsem student a školné platit budu, holt si na to třeba vydělám, ale budu rád, když uvidím, že z toho škola něco má a že zlepší kvalitu toho, co tam využívám. A co se týče samoživitelek, jednu budoucí také znám. Odmítla i alimenty, ačkoliv na tom finančně není zrovna skvěle, prostě to vzala jako svůj průser a taky si ho sama vyžehlí.

Víte, celkem mě těší, že my mladí už uvažujeme trochu jinak. Zkrátka asi nejsme zvyklí na socialistickou králíkárnu - kdo něco chce, nemusí nikomu lézt do zadnice, jen se musí trochu snažit.

0 0
možnosti

M. Komárek

11. 8. 2010 15:52
víte pane Matlas

asi jste hodný člověk, ale fungování společnosti vám nějak uniká. Empirie jasně dokazuje, že když vládnou socialisté, tak nastávají tato trendy:

1. roste objem sociálních výdajů (možná i chtějí pomáhat, já tvrdím že korumpují voliče). 2. přes zvyšování daňových sazeb celkový výběr daní klesá 3. roste počet "potřebných" lidí i počet forem sociálních podpor 4. státní rozpočet prohlubuje deficity a dluhy 5. na to relativně malé procento skutečných sociálních případů zbývá stále méně peněz.

Ano, toto se děje všude v EU. Moc se mi líbí citát neznámého člověka, který jsem si zapamatoval: "na skutečně chudé zbyde při socialistickém přerozdělování paradoxně méně, než když je pravicová vláda na férovku okrádá"

0 0
možnosti

V. Linhart

11. 8. 2010 17:26
Re: víte pane Matlas

 Jedni korumpují voliče materiálně,jiní populistickou rétorikou a jalovými sliby. Též šikovným odvedenením pozornosti od svých vlastních hříchů poukazem na nedokonalost oponenta. To je to pravé umění,oškubat a ještě se nechat oškubaným pochválit za vzornou péči. A oba jsou vděčným námětem hospodských diskutérů vševědů typu pana Komárka a jemu podobných. Kdyby takových bylo víc a v řádných volbách se stali našimi řadovými -a nebo lépe- předními zastupiteli, byl by tady u nás v České kotlině ráj na zemi. Škoda.

0 0
možnosti

M. Komárek

11. 8. 2010 15:07
dobrým příkladem aplikace socialistického nápadu

bylo zavedení (tuším za Špidly) nižší daně pro ženy samoživitelky. Okamžitě se odkládaly svatby, děcka se rodila samoživitelkám a ty je vozily v BMW X5, které vlastnil tatínek, žijící ve stejném domečku, ale jaksi bez prstýnku. Těchto případů jsem poznal osobně více, než těch skutečných samoživitelek, které až vláda čssd  zachránila od  vybírání popelnic ...

0 0
možnosti

M. Komárek

11. 8. 2010 12:49
pane Blažku napište mi konečně

kde začíná a končí zodpovědnost jednotlivce.

Druhý dotaz je, proč ostentativně ze všech úvah o podpoře slabších jedinců vynecháváte rodinu a všude cpete stát.

Děkuji

0 0
možnosti

J. Hochová

11. 8. 2010 13:12
Re: pane Blažku napište mi konečně

Jen dotaz-co tam, kde rodina nefunguje-z různých důvodů?

0 0
možnosti

R. Pechoušek

11. 8. 2010 6:41
Díval jsem se na reakce Johna

na Rathuv projev. Přitrouble se chechtal, žertoval. Milé VV, to jste brzy zapomněli, na svá předvolební předsevzetí. Vychechtávání se řečníkovi, je Paroubkovsko-Topolánkovský mocenský manýr. Styděl jsem se. Volil jsem jsem Top 09, naštěstí pan kníže jediný zachoval tvář. Pokud budou VV i nadále pracovat takto na svém mediálním obrazu, v příští sněmovně je už neuvidíme. Asi to bude dobře.

0 0
možnosti

J. Hochová

11. 8. 2010 8:51
Re: Díval jsem se na reakce Johna

No, u knížete to může být lhostejnost.Svůj majetek má, svůj post také.Možná pospával.

0 0
možnosti

M. Komárek

10. 8. 2010 23:14
Blažku mě nedojmete příběhy samoživitelek

a nezaměstnaných. Ty dámy si měly uvědomovat, komu roztahují nohy a nepřenášet svoji nezodpovědnost na společnost. Co se týká nezaměstnaných, tak líto je mi jen těch, co mají prolém díky věku nebo tělesné vadě. Navíc ty vaše socialistické bajky jsou vždy založeny na nějakých imaginárních osobách.

Mnohem více mě rmoutí případy, kdy někdo onemocní závažnou chorobou a společnost nemá dostatek zdrojů na jeho léčbu (utratila je za ATB pro voliče) a musím číst, jak na to příbuzní pořádají sbírky!

0 0
možnosti

J. Blažek

11. 8. 2010 8:46
Re: Blažku mě nedojmete příběhy samoživitelek

... ale, ale Komárku, jste stále stejný hulvát a nemyslící, nevšímavý tvor, odtržený od života. Vaše poznámka o roztahování nohou je hodně, hodně vulgární a nehodí se do diskuze dokonce ani v Lidovýxch novinách. Já znám ve svém okolí značný počet žen, kterým buď manžel zemřel nebo se rozvedly a manžel na děti neplatí. A ty ženy skutečně existují a za svůj těžký osud většinou nemohou a jejich děti už vůbec ne! Pokud si budete všímat více života lidí, nebudete to nazývat "socialistickými bajkami". A že některé děti musejí žít v opravdu nuzných podmínkách, to byste mohl pak vidět také a i tím byste se mohl třeba i rmoutit. Vždyť jak, známo, ať už jsou okolnosti jakékoliv, tak děti si rodiče nevybírají. A v dětech je, ať chcete či nechcete, budoucnost národa. A jak řekl jeden moudrý člověk: Ve svých dětech žijeme dál.

0 0
možnosti

R. Hledík

10. 8. 2010 22:53
A tak asi

můžeme vládě jenom zatleskat, že se nenechali vtáhnout do hloupé předvolební užvaněné opakované kampaně, spojené síly KSČSSD nepřinesli jeden jediný dobrý nápad, který by stál za diskuzi, proto žádná nemohla být. Levice je proti úplně všemu, co je samotné nenapadne-- ze zásady, což není demokracie, je to ideologický návrat do totality,KSČSSD==  nejsou absolutně schopní kompromisu, neumějí jednat.

0 0
možnosti

J. Hochová

11. 8. 2010 9:02
Re: A tak asi

Nesjou schopni kompromisu? To jste mne pobavil Ti, co toho nejsou schopni ,to jsou především Kalousek aj.Tato vláda měla 118 hlasů, takže si pouze počkali.Jinak arogantní prohlášení Kalouska o povinnosti platit 100Kč bez ohledu na příjmy,to je síla.

0 0
možnosti