Diskuze
KAISER: Sarkozy deportuje
Děkujeme za pochopení.
P. Čech
Chudí návštěvníci???
Viděli jsme je i u nás a to nedávno, když se zde utopil jejich "princ". Rovněž tábořili na nepovolených místech v Praze, dělali nepořádek a vůbec se chovali nepřístojně. Vůbec nebyli chudí, když přijeli v mercedesech a jiných drahých autech, ověšeni zlatými řetězy. Jsou to prostě kočovníci, lidé, kteří si nevšimli, že se píše rok 2010 a ne 1000 n.l. Doba, kdy se Evropou proháněly kočovné kmeny, přičemž kradli, loupili a znásilňovali. Dnes ponejvíce už jen kradou. Civilizační hodnoty ostatních většinových evropanů jsou jim zcela cizí a změnit se nehodlají, což za 1000 let, myslím, dostatečně prokázali. Pan Sarkozy neudělal nic jiného, než to, že jim ukázal, jako prezident suverénní země, že nehodlá trpět to, co jim prochází doma. Ostatní politici by si z něj měli vzít příklad, namísto toho, aby se vměšovali do vnitřních záležitostí Francie. Je nutno si uvědomit, že kdyby po válce podobně postupovala ČSR, žilo by nyní u nás několik tisíc cikánů a ne více jak čtvrt milionu. V celém světě je více či méně obvyklé, že přistěhovavší se obyvatelstvo, lhostejno z které země, se musí přizpůsobit obyvatelstvu většinovému, jinak je odsouzeno žít na okraji společnosti. Je to normální a běžné. Čemu se tedy naši politici diví? Na problémy si zaděláváme sami. Jak je vidět není to zase až tak složité, což jasně ukázal pan Sarkozy. Chce to jen nazývat věci pravými jmény a zároveň se podle toho chovat. Nechovat se "politicky korektně", což což není nic jiného, než neupřímnost, lhaní a pokrytectví.
P. Fiala
Rómové a ostatní lidé a jejich postavení
Přeci chování lidí (nemluvňat, předškolního i školního věku) je odvislé od výchovy. Nejprve rodičů a pak učitelů s rodiči. Psychické výzkumy mozku potvrzují, že jazyk velmi ovlivňuje myšlení, a myšlení chování a jednání.
Copak se všichni chováme a jednáme jako Rómové? Nechováme, nejednáme!
Vnímáme zde obrovské rozdíly. Proč?
Dle mne: rómská nemluvňata a předškolní děti se neučí "samosebou", jako my ostatní úřední (národní) jazyk nejdříve v rodině a pak ve škole. Nehledě na odlišné prostředí a jiné životní hodnoty v rodinách. Jak mohou pokračovat v 1. třídě základní školy, když nerozumí oč běží? Nutně mají hendikep, který je přítomen i v další výchově.
Tuším, že zde je "gordický uzel" pro příští generace Rómů a ostatních (i když jednoduchá ruční práce, třeba bude stále více finančně ohodnocována). Myslím, že si Rómové pudově udržují jejich jazyk, ale je to již pro jejich etnikum neproduktivní.
A. Čepek
vše vyřeší čas
až se stane členem EU Turecko, nikdo si na kočující rumunské Romy ani nevzpomene