Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Mašínové měli právo hájit svoji svobodu i násilím, míní Nečas

Premiér Petr Nečas (ODS) se ve sněmovně zastal činnosti protikomunistické odbojové skupiny bratří Mašínů. Uvedl, že komunistický režim vedl v 50. a počátkem 60. let občanskou válku proti obyvatelům tehdejšího Československa, a ti proto měli právo hájit svoji svobodu i násilím.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EOD

E. Došlík

25. 9. 2010 7:34
Mašínové mněli právo . . .

Není, to vám nepopírám, ale když někoho přímo oslovím, tak by se to mělo i na diskusi respektovat, a to vy neděláte.

0 0
možnosti
JM

J. Matlas

24. 9. 2010 19:16
Amorální Nečas.

Typuji toho člověka podle všech znaků, že by za totality neměl odvahů např. převzít ani jeden výtisk charty a někam přenést někomu do schránky a  teď bude jakoby s "hrdiny" (vrahy), kteří "bojovali" (vraždili), protože se to nyní mezi militantními pravičáky právě nosí. Směšné. Jsem přesvědčen, že to je člověk, který bude vždycky na místě, kde je právě moc a síla a nikdy ne v hluboké, osamocené opozici, s velkým nebezpečím tvrdých následků. Lháři a zloději bývají ponejvíce srabi. Dovolují si jen tam kde není proti nim právě přesila.

0 0
možnosti
KK

K. Křivan

24. 9. 2010 15:58
Souhlasím s premierem.

Komunistický systém byl zločinný, a kdo byl jeho oporou, ten si smrt zasloužil.

0 0
možnosti
JH

J. Hochová

24. 9. 2010 19:56
Re: Souhlasím s premierem.

A kdo byl jeho oporou? Můžete konkretizovat?

0 0
možnosti
JD

J. Denemark

24. 9. 2010 15:37
Pro mne jsou Mašínovi vrazi...

Páč svoboda se nehájí tím, že někoho svážu do kozelce a pak mu podříznu krk...To je totiž válečný zločin, když už se chtějí ohánět, že byli "ve válce"..tečka.

0 0
možnosti

P. Brychta

24. 9. 2010 13:04
Vrah vrahem

Takže za určitého režimu je vrah vrahem a za jiného režimu je vrah vlastně jen obhajoba vlastní svobody tudíž vraždit může. To je, ale demence

0 0
možnosti

P. Brychta

24. 9. 2010 13:03
Asi dalsi blazn

Timhle usadil posledni tecku na zaver. Taky nevi ktera bije hlavne ze mele...

0 0
možnosti
MK

M. Komárek

24. 9. 2010 10:44
nejen matematika

socialistům nejde ani gramatika rodného jazyka. Co kdyby v rámci státní maturity byly oba předměty nepovinné? Pro socialistické dorostence by nejvhodnějšími předměty pak mohla být občanská nauka, spartakiádní cvičení a nácviky vytváření stáda pro účely odborářských demonstrací ...

0 0
možnosti
JM

J. Matlas

24. 9. 2010 18:56
Re: nejen matematika

Podáváte stovky důkazů svého blbství. To je to vaše k věci. Kdo vás může brát vážně? Zas jen také blbec. Nejhorší blbci jsou ti vzdělaní. Natřásáte si tu stále ty svá lesklá peříčka své výmluvnosti a vůbec si neuvědomujete, jak také i můžete být vnímán.

0 0
možnosti
JH

J. Hajský

24. 9. 2010 10:39
Podobnost

Vycházejme z toho, že komunistický režim, kromě toho, že nepohodlné občany poslal do kriminálů (a některé dal i popravit) ožebračil prakticky celý národ. V pohodě bylo jen pár papalášů. Mašínové proti tomu bojovali. Odmyslíme-li si několik loupežných vražd, tak zapálili asi 17 stohů, proto aby škodili režimu, který občany ožebračil. Nyní jsou kvůli tomu pro někoho národní hrdinové.

Přenesme se do dnešní doby. Dnešní režim ožebračuje prakticky všechny občany (domácnosti i podnikatele) nutností platil drahou elektřinu ze slunečníků a větrníků. V pohodě jsou pouze majitelé těchto "zelených" elektráren. Což kdyby povstali noví odbojáři, kteří by začali kameny a palicemi rozbíjet slunečníky zcela v intencích mašínovského pálení stohů. Bude je pan Nečes považovat za hrdiny, nebo půjdou do kriminálu jako odbojáři za komunistů? Nebo budou prohlášeni za hrdiny až za 50 let, až se režim změní, jako Mašínové?

0 0
možnosti
JH

J. Hochová

25. 9. 2010 12:24
Re: Podobnost

Zapálením stohů neškodili režimu, ale zemědělcům. Hm, požáry dnes jsou na děnním pořádku, třeba to dělají také ,,hrdinové".

0 0
možnosti
EOD

E. Došlík

24. 9. 2010 10:11
Mašínové mněli právo . . .

Pane doktore! To n není hrubka, ale proč mne nazýváte soudruhem? Opět se vás ptám? Jak se vám studovalo za socialismu?

0 0
možnosti
JV

J. Václavíková

24. 9. 2010 10:17
Re: Mašínové mněli právo . . .

Nějak nechápu, co chce autor říct. Ani s hrubkou, ani se studiem za socialismu. To víte, buzerace byly, ale nakonec jsme to povětšinou přežili. Jen na některých to nechalo trvalé následky. Obzvlášť, pokud příliš hltali studium politické ekonomie!

0 0
možnosti
EOD

E. Došlík

24. 9. 2010 7:42
Mašínové mněli právo . . .

Paní Hochová, ten dotaz nepatřil vám, ale p.doktůrkovi  Čížkovi, když mne upozornil na to, že bych se měl naučit češtinu, místo mněl - měl. Což si myslím, že to není žádná hrubka.

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

24. 9. 2010 8:26
Re: Mašínové mněli právo . . .

Myslet si to můžete :-)))

0 0
možnosti