Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Odbory hrozí kvůli zákoníku práce generální stávkou

Pokud se dostanou do zákoníku práce výpověď bez udání důvodu a možnost řetězení pracovních smluv na dobu určitou, odbory zváží generální stávku. Na dnešní programové konferenci ČSSD v Olomouci to uvedl předseda Českomoravské konfederace odborových svazů (ČMKOS) Jaroslav Zavadil.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Frgalova

27. 9. 2010 7:48
na odbory

ny odbory bych ( být vládou) poslala nějakou finanční kontrolu, a ona by je ta "stávková" legrace přešla. Nemyslím si, že by měli odbory účetnictví košer a také by mne zajímalo jak spravují nemovité  majetky, na které jsme jim za bolševika přispípali i my, co jsme tam byli ( povinně), zajímalo by mne co s nimi dělají, resp. co s nimi udělali. To kam jdou nynější příspěvky odborářů a co s nimi dělají to mne nezajímá, to by mělo špíše zajímat stávající odboráře, možná by se divili na jaká konta jejich peníze jdou a za co se utrácí.

0 0
možnosti

J. Matlas

26. 9. 2010 18:30
Bohatší bohatnou a chudší chudnou.

http://dolezite.sk/Bohatsi_bohatnou_chudsi_chudnou_170.html

0 0
možnosti

M. Komárek

26. 9. 2010 18:34
a blbci blbnou ...

0 0
možnosti

F. Doušek

26. 9. 2010 14:50
sociálisti s odboráři chtějí docílit

švédského modelu. Krom toho, že jim uniká změna vlády ve Švédsku na pravicovou, je zde i poněkud jiný model vlastní odborářské práce, od kterého by měli začít:

http://becvar.blog.idnes.cz/c/157130/Stavkujte-za-sve.html" target="_blank">http://becvar.blog.idnes.cz/c/157130/Stavkujte-za-sve.html

0 0
možnosti

M. Komárek

26. 9. 2010 15:06
Re: sociálisti s odboráři chtějí docílit

souhlas. Jen mě tochu mate to "sociálisti s odboráři". Vy si myslíte, že to jsou dvě množiny? :-)

0 0
možnosti

M. Martinovská

25. 9. 2010 21:41
Důvod protestu? Pane Čajko?

Níže v diskuzi uvádíte důvody rozhořčení a protestů: 1. lidé po léta platili sociální a zdravotní, teď zjišťují, že od státu nemají nárok téměř na nic, 2. na důchod, který už nebude, si mají spořit 114 tisíc ročně, ... (znovu) léčebné výlohy...3. školné dětem a 4. ještě splácet hypotéku... Nemyslím, že bych mohla vaše rozhořčení zmírnit, jen jak o vidím:  NIC NENÍ doopravdy zadarmo, to jistě víte. ad 3. je to jen narovnání pokřiveného stavu, kdy školství bylo "zadarmo"  nebyla to totiž pravda, jen na školné vysokoškolákům z daní přispívali i dělníci. Nově se směřuje k tomu, aby na statek, který spotřebovávají, více přispěli přímí př´íjemci a méně "všichni." 

ad 2. Důchod: Všechny vlády v Evropě, levé i pravé, horní i dolní, zvyšují věk odchodu do důchodu a mají problém s jejich placením, protože demografickému vývoji, kvůli tomu, že je málo dětí, připadali zatím čtyři vydělávající na jednoho důchodce a následně jsou to spíše dva. To je málo. Není ovšem nutné si odložit na důchod 114 tisíc, druhá varianta by byla urychleně porodit nějaké děti aspoň v počtu tří- čtyř. Platí skutečnost, že pokud nemáte jako stát dost dětí, nikdo se o vás k stáru nepostará. 

ad 1. Taky zdraví není zadarmo, už dávno si spoustu lidí spoustu péče hradí, a bylo by dlouhé a tak zas tomu nerozumím.

Pro nás je to všechno (1., 2., 3. ,4.) taky nepříjemné, ale chápu, že je to nutné.

0 0
možnosti

J. Klušák

25. 9. 2010 22:10
Re: Důvod protestu? Pane Čajko?

Ani jeden důvod není téma pro odboráře. Odbory skutečně mají mít jiné poslání.

Bohužel, naše odbory jsou nelegální levicovou politickou stranou vzniklou bez voleb ale zasahují a řídí vládu.

Co nezvládne opozice, to převálcují odbory stávkami.

A pokud se mají řešit ty čtyři uvedené body, tak ty se řeší parlamentními volbami. Prostě která strana ve volbách vyhraje a má dostatek mandátů, tak má právo a povinnost řídit stát.

A ne aby ji vše blokovaly a ničily odbory. Na co pak máme vládu, když nevládne, neb každé rozhodnutí odbory zničí? Kdo pak tedy vlastně vládne? Které rozhodnutí platí? Co určí a chce vláda a nebo co si odbory vystávkují proti vládě?  A kdo pak zodpovídá za to, když mocenskou silou vynucená opatření odborů škodí a přináší státu škody?

0 0
možnosti

T. Lycka

25. 9. 2010 19:17
To bude fiasko..

80% lidi je v soukromém sektoru, zbylí se již vybouřili v útery. Stávkovat budou tak maximálně odboroví předáci posílení o údernické důchodce... :-)))

0 0
možnosti

P. Boublíková

25. 9. 2010 19:54
Re: To bude fiasko..

Odbory hlavně nemají na stávku peníze - stávkové fondy zejí prázdnotou. A zadarmo jim nikdo dlouho stávkovat nebude (za dobu stávky není nárok na mzdu).

0 0
možnosti

B. Ševčík

25. 9. 2010 18:59
Opravdu

jste tak posedlí odborářema?Když jsou tak neschopní tak proč z nich máta takové bobky?Ono to bude tím,že tak neschopní nejsou,ale ještě chvilku žeňte lidi do kouta neplacením mezd nebo jejich minimem a uvidíte jak poženou lidi Vás,co je máte za otroky.A teď se tu klidně v té diskuzi p.....e.Jen tak mimochodem,jsem odborář a jsem na to pyšný.

0 0
možnosti

J. Klušák

25. 9. 2010 19:04
Když jsou tak neschopní (odboráři)

a to jste si kde vycucal?

Kdo to tu a kde uváděl?

Vy jste odborář a kdo je víc? To už tu taky bylo.

0 0
možnosti

J. Senmor

25. 9. 2010 18:37
J. Klušák

Pane Klusak plne s Vami souhlasim ....

0 0
možnosti

J. Frgalova

25. 9. 2010 18:37
na dobu určitou

na dobu určitou zaměstnávají hlavně státní instituce, v jedné jsem nějakou dobu pracovala, a tam mi při přijímání řekli, že je to u nich pravidlem, a stylem buď to ber, nebo nech bejt. Takže nevím o co jim jde..pokud chtějí odbory nějak pomáhat, nechť pomáhají, ale lidem, kteří :

1. v odborech jsou + ať stávkují jen v případech, které se týkají výhradně jich samých ( tzn. není to případ zák.práce, ten se týká všech, nejen odborářů a najdou se lidi, kteří změnu ZP vítají)

2. lidem, kteří to potřebují ( konkrétním lidem, ono zjistit, kde je na pracovišti šikana, nebo nějaká dílčí nespravedlnost je o dost těžší, než zorganizovat protesty nespokojených).

3. lidem, kteří jsou v odborech a ocitli se v tíživé situaci by mohli fin.přispívat ze společného solidárně ( např.  zam. byl propuštěn, nebo manžel/manželka zemřel-a při výkonu povolání, odborář je dlouhodbě nemocný)

Odbory jsou pouze nějaká zájmová organizace a tudíž je třeba to také tak brát, od počáítku 90 let nic podstatného nepředvedli, kromě změkčování pravidel pro zaměstnance a vymáhání daň.úlev pro vybrané skupiny ( železničáři, stravenkáři).

0 0
možnosti

J. Denemark

25. 9. 2010 18:31
Mohu se ve vší slušnosti zeptat zde diskutujících...

zdali je někdo v odborech?

0 0
možnosti

J. Senmor

25. 9. 2010 18:35
Re: Mohu se ve vší slušnosti zeptat zde diskutujících...

Myslim ze Vy sam jste v odborech a dokonce jako funkcionar snad...

0 0
možnosti

K. Pořická

25. 9. 2010 18:30
Řetězení smluv znám z rodiny a je výhodné i pro zaměstnance.

Vždy znamenalo pro syny rozumné zvýšení platu.Jinak by šli totiž jinam.Podotýkám,že oba živí rodinu a "pracák" jejich jména nezná.

0 0
možnosti