Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dej spropitné a budu tě mít rád. Jak nás vidí číšníci?

Nejlepší host z číšníkova pohledu? Ten, který dá dobré spropitné za dobrý servis a skvělé spropitné za skvělý servis. Nejde tu o nic hlubokomyslnějšího.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Kopřiva

21. 11. 2010 10:54
Zajímalo by mne několik maličkostí

1) Jak vrchní pozná jak "kvalitní" službu má poskytnout v každé "kategorii" hostů, když spropitné se zanechává až nakonec při placení účtu? Jednu úklonu, nebo tři při couvání pozpátku? 2) Jak se vrchní dělí o skropitné s těmi, jako například s kuchařem, který je tím hlavním "tvůrcem" spokojenosti a jak velikost spropitného přiznává svým spoluzaměstnancům? 3) Když je nosič pokrmů a tedy služebník hostů tak důležitou osobností při reprezentaci kvality podniku, proč je tak "špatně" placený, že musí žebrat u hostů, soudit je a případně tyto při odchodu zoustuzovat a potupovat zesměšňujícími pohledy ? 4) Pokud host přichází jen proto, aby byl viděn, budiž, ale proč hostu, který přichází NA VEČEŘI je prezentován veliký talíř s dětskou porcí zakrytou listkem bazalky a zbytek talíře je jen pomazán neznámo čím?  

0 0
možnosti

J. Farmačka

19. 11. 2010 16:30
Jen hlupáci mohou platit za to, že si někdo plní

vůči nim v oblasti služeb svoje pracovní povinnosti. Dáváme snad bakšiš v samoobsluhách, v zelenině, cukrárně, v papírnictví, při zakoupní jízdenky na vlak? Není to totéž? Platit za samozřejmost je přímo debilní. Amerika nám může být ukradená. Ta žije celá staletí z okrádání rozvojových zemí a ještě si půjčuje kde může. Je to nejzadluženější stát světa. Když je na samém dně, vyvolá někde válku a jede dále úplně stejně. Nedal jsem nikdy ani jedinou korunu při použití služeb. Jejich pracovníci musí být vděčni, že jim zákazníci umožňují přežít. Když někam jdu, spokojenost předpokládám, jinak bych tam nešel. Pokud spojený nebudu, už tam nepáchnu.  

0 0
možnosti

A. Machacek

20. 11. 2010 2:21
Re: Jen hlupáci mohou platit za to, že si někdo plní

Skvely prispevek, predstava ze bych zil v zemi kde ziji lide vaseho sortu mne desi.

0 0
možnosti

Š. Novotný

19. 11. 2010 16:11
Správné spropitné

Tyhle články jsou zajímavé tím, jak se všude uvádí standartní spropitné 10 %. Třeba v USA je to téměř povinnost, 10 % je základ, který se sluší nechat. Jenže... tam mají číšníci kolikrát minimální mzdu (někdy i nižší) a zbytek mají právě díky spropitnému, které se ovšem daní. U nás nic takového není, proto mi přijde, že ty články, kde se říká, že kdo dá malé spropitné je hroznej zloun mi přijdou zvláštní.

Srovnávají se dva světy, ale vybírají si příklad jen to, co se hodí jedné straně. :-)

Čímž neříkám, že by lidé neměli nechávat dýško, pokud jsou spokojení.. ale jen mi ty rady kolik má být "správné" spropitné připadají v našich podmínkách trošku zvláštní.

0 0
možnosti

P. Sulc

20. 11. 2010 5:44
Re: Správné spropitné

A jak v Americe IRS ty dane vypocita? To si pinglove zapisuji tuzery ?

0 0
možnosti

J. Tachovský

19. 11. 2010 13:26
A jak cisnik tu kategorii pozna ?

jak vi predem kolik mu chce host dat ? Jak vi, jestli mu ma lezt do riti nebo ho mit na haku ?

0 0
možnosti

J. Mrázek

19. 11. 2010 11:32
99% lidí má plat a žádné spropitné navíc.

Proč mám podporovat šedou ekonomiku a podnikem placeného zaměstnance, když platím dle jídelního lístku a ne zrovna málo ? A jaké daně tito "přívětiví" pracovníci z takto získaných peněz platí ??? Finanční úřad je k nim stejně nemilosrdný, jako k těm, co poctivě platí a omylem se zpozdí o den ???

0 0
možnosti

P. Eugel

19. 11. 2010 12:20
Re: 99% lidí má plat a žádné spropitné navíc.

S Vami, za lepsi sluzby.

0 0
možnosti