Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Letadlo ČSA se kvůli potížím muselo vrátit na Ruzyni

Letadlo Českých aerolinií mířící z Prahy do Bruselu se ve čtvrtek před polednem muselo krátce po startu vrátit na ruzyňské letiště. Přístroje pilotům signalizovaly potíže s klapkami na křídlech, po přistání technici našli v problémovém místě kus ledu. Bezpečnost cestujících nebyla nijak ohrožena, uvedla mluvčí společnosti Hana Hejsková.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

j. podhradsky

2. 12. 2010 20:23
VZORNA SPOLUPRACE

Bruselu nahradni letadlo a zaplatit ho, platit opravu v Bruselu a nebo letet domu s prazdnym letadlem. Pokud by se vec resila v Bruselu, tak by cizi technici a experti nakoukli CSA do karet, doma se toho da vice ututlat.

Mne by nejvice zajimalo jak delal pilot letadla predletovou kontrolu, jestli pri ni klapky  vysunul a zasunul. .

0 0
možnosti

j. podhradsky

2. 12. 2010 20:24
Re: VZORNA SPOLUPRACE

Mne by nejvice zajimalo jak delal pilot letadla predletovou kontrolu, jestli pri ni klapky  vysunul a zasunul. Klapky se pouzivaji jen kratce po odlepeni letadla od zeme, hned jak nabere trochu vysku, je pilot zatahne takze je tam skoro stejna teplota jako na zemi a kdyz byl v prostoru klapek kus ledu pri jejich zasouvani, tak tam ten led mohl byt uz pred startem a pilot ho mel najit, kdyz funkci klapek testoval na zemi / jestli je vubec testoval, jak mel. Take by bylo zajimave vedet,jestli se pred startem na letadle odstranovala namraza. A hlavne bych chtel vedet az se incident vysetri, co si o tom mysli nezavisli odbornici, ja zadny expert nejsem, ale co horsiho,  ti lide v Lidovkach, kteri toto publikuji,  jsou na tom na tom jeste hur nez ja, a napisi cokoliv co jim mluvci CSA nabulikuje.

Namisto seriozni informace dostavame naservirovano pindani o namestkovi dopravy / to je nejspis pravnik, ten to vyresil /.

 Cely clanek je jako flashback / zasleh / do komunisticke minulost, kde si CTK ziskavala sve novinarske ostruhy. Protoze tam byl pan namestek, tak se prece nemohlo nic stat, ze jo Lidovky a CTK. Za komunistu by to spise byl clen politbyra KSC   a ten by se s tim nemaloval, ten by primo  ve vzduchu naridil, ze to letadlo spadnout nesmi a CTK by to jen potvrdila jako hotovou vec.  

0 0
možnosti

j. podhradsky

2. 12. 2010 20:19
VZORNA SPOLUPRACE

Opet vzorna  "spoluprace" mezi CTK, Lidovkami a CSA. Funguje to nasledovne. CSA naznaci CTK  : "My vam tu zpravu dame prvni a vy nam za to otisknete kazdou hovadinu, kterou vam nase mluvci nakuka ".

Druha faze CTK  CSA "Vyborne sem s tim".

Ta mluvci CSA lze jako kdyz tiskne, jako obvykle. Fakt je, ze nastala mimoradna situace, ze pilot mel signal, ze klapky nefunguji jak maji fungovat a nevedel co se presne stalo a nebyl si jisty co se stane pri pristim vysouvani klapek. Co se stalo vedel az na zemi, az ke kridlu zvedli technika, ktery se na to podival. To znamena, ze pilot musel uvazovat, jestli klapky pouzije pri pristim pristani. Letadlo muze pristat i  se zasunutyma klapkama, /bez klapek/, ale pak musi pristavat s vyssi pristavaci rychlosti a to je zvlaste za spatneho pocasi zvysene riziko, letadlo potrebuje delsi usek drahy na pristani, predpisy mohou narizovat vyjezd hasicu k pristavaci draze, mozna by ho v Bruselu poslali na zalozni letiste. Mozna musel vypustit ve vzduchu palivo,  aby byl lehci a snizil riziko pristani v mimoradnych podminkach, pocasi v Bruselu mohlo byt jeste horsi nez v Praze. Skoro vsechny letecke nehody se stavaji pri vzletu a pristani a velka vetsina z nich je zavinena lidskou chybou.

Neuplne zasunuti jedne klapky / jak mluvci priznala /  znamena , ze je letadlo pri letu  tazeno na jednu stranu a pilot to musi vyrovnavat  rizenim. To je maly problem za letu, ale je to rohodne zvysene riziko pri pristavani, zvlaste za spatneho pocasi,kdyz je vitr, mokra draha, ci dokonce snih na draze a letadlo pristava vyssi rychlosti, protoze jeho klapky nefunguji na 100%.

Mozna pilot nemel moc na vybranou, protoze rozsviceni vystrazneho svetla je automaticky registrovano palubnim nahravacim zarizenim / oranzovou skrinkou / a podle predpisu se musel vratit, dale bezpecnostni predpisy narizuji incident nahlasit, mezinarodni organizaci a vyrobci letadla. CSA take nechteji riskovat, ze by i jednoducha oprava znamenala zdrzeni a nutnost poslat do

0 0
možnosti