Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Romové nejsou pro ministerstvo školství prioritou, tvrdí experti

Už to bude téměř rok, co vláda schválila plán, jak do běžných základních škol přivést mnohem více romských a handicapovaných dětí. Od přijetí Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání (NAPIV) se ale na ministerstvo školství hrne jen kritika. Naposledy úřad rozčílil experty minulý pátek. To se konalo vůbec první setkání kvůli plánu od doby, co do čela resortu nastoupil ministr Josef Dobeš (VV).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R. Kirsch

9. 2. 2011 17:17
Tlak na dodrzovani zakona represivnim opatrenim?

Jestli je tedy tlak na dodrzovani zakonu urcitou skupinou obcanu represi, tak to uz asi ziji obcane CR v uplnem Absurdistanu! Uz nekolik let ziju a pracuju v Norsku a tady resi s cikany (bezne je tak nazyvaji i v tisku, zadni Romove) stejny problem. Ze zhruba 500 oficialne registrovanych romskych deti v Oslu jich chodi do skoly asi tak tretina, a pokud do skoly nechodi, tak maji rodice proste na socilanich davkach min!

A basta fidli!

0 0
možnosti

J. Kliment

9. 2. 2011 13:33
Asi mi něco nedochází -

ale nebyly ony "zvláštní" školy zřízeny právě proto aby umožnily výuku žáků kteří by v běžné třídě neobstáli? A to z jakýchkoli důvodů - řeč, návyky, poruchy soustředění, mírná zaostalost a podobně? Pokud je mi známo učivo je zhruba stejné - jen třídy jsou méně početné a učitel má na jednotlivé žáky více času.  Mám dojem že toto řešení je prospěšné na obě strany - a co víc, zařazení do zvláštní školy je podmíněno souhlasem rodičů, nejde o libovůli řiditelů či učitelského sboru. A už vůbec ne o přání rodičů ostatních dětí. Ohánění se "barvou" je zástupný problém - některé děti mají sklon k násilí, a to bez ohledu na etnickou příslušnost. Ovšem procento problémových žáků je prostě u Cikánů vyšší než u jiných etnik. To žádný "expert " nezamaskuje. Podle mne není možná výuka v běžné třídě pro děti jejichž rodiče se školou nespolupracují, resp. se na výchově dětí podílejí spíše negativně. Bez ohledu na barvu.

0 0
možnosti

J. Hochová

9. 2. 2011 16:33
Re: Asi mi něco nedochází -

S obsahem vašeho příspěvku zcela souhlasím.

0 0
možnosti

R. Folwarczna

9. 2. 2011 12:23
Pihel

Mám syna, jehož intelekt vyhodnotila psycholožka jako mírně nadprůměrný. Je dyslektik a dysgrafik, tudíž podle expertů je handicapovaný a mělo by se s ním zacházet tak nějak podobně jako s malým cikánkem (protože hnusně píše a o trochu pomaleji čte). Víte, milí experti, kde se nachází obec Pihel? Tak tam běžte!!!

0 0
možnosti

J. Balcar

9. 2. 2011 9:13
A proč by měli být?

Dokud nebude pro rodiče romských dětí prioritou umět česky a posílat děti do školy, je každá pozornost ze strany MŠ házením perel sviním.

0 0
možnosti

P. Fiala

9. 2. 2011 8:42
Realita a předsudky

Média "veřejnosti" stále připomínají jejich vnitřní pud založenéýna rasové nesnášenlivosti. Ten je v každém z nás, tak jako pud závisti související s vlastněním. A i ten, nejen média používají, aby vyvolávali zášť "chudých" vůči "bohatým". Chtějí z nás dělat zvířata, kterými jsme kdysi byli.

Reálný problém vzdělávání malých človíčků je, že existují rodiny občanů, kde rodiče nedbají na výchovu svých vlastních dětí, jak se očekává a dělá v cca 95% rodin. Speciálně není dobrá péče matek v těchto rodinách, které jsou s předškolními dětmi většinu času, otec obvykle chodí do práce. Pokud otec nechodí do práce o to více mají času pro své děti a jejich vzdělávání - ukazování vzorů (v podstatě opičení). 

Teoreticky, když jsou doma oba rodiče jejich potomci, pokud je jim "vzdělávací" péče věnována, budou v 1. třídě školy jedničky.

Prakticky, tuším že jde o rodiče méně vzdělané, nežli průměr, ale pokud by byli motivováni (finančně, s kontrolou výsledků) a měli metodické pokyny jak vzdělávat své děti v předškolním věku, by se mohl století "uzavřený kruh" otevřít a nové generace zapojit do společného díla všech co nejspravedlivěji. 

Tuším, že J.A.Comenius byl autorem metod pro "Mateří (před)školu".

0 0
možnosti

J. Šrámek

9. 2. 2011 8:19
Poněkud popletený humanismus.

Cikáni,dnes Romové,žijí v naší zemi více jak 600 let.Kolik je potřeba ještě roků na jejich tzv.začlenění do společnosti?Vietnamským spoluobčanům na to stačí,když děti nastoupí do školky.I mladí Mongolové to zvládnou.Pro koho je naše kultura exotičtější,pro lidi z Asie,nebo pro Romy,co zde 600let žijí?A jazyk?To snad nemohou ti kritici školy myslet vážně!Nebo učitelé umí asijské jazyky?A přece jsou děti a mladí z těchto asijských komunit zpravidla premianty.Tak se znovu ptám těch zastánců Romů,je takové srovnání rasismus?Proč si nevezmou z těchto lidí příklad?

0 0
možnosti

R. Folwarczna

9. 2. 2011 12:08
Re: Poněkud popletený humanismus.

Je to tím, že někteří jsou pracovitější....ale fůůůj, co mě to napadá...

0 0
možnosti

J. Potměšil

9. 2. 2011 7:43
Nihil novi - Dobeš amatér

dobeš zřejmě považuje za všem prospěšnější stav, kdy žádné vzdělávání ani začleňování nebude a bude se dál udržovat sytém závislosti na dávkách, práci na černo, příp. drobné kriminalitě se všemi z toho plynoucími důsledky a externalitami. Přitom romské děti blbé nejsou, tak nevím, proč z nich chce mít Dobeš opět jen pologramotné nezaměstnatelné "nepřizpůsobivé".

0 0
možnosti

J. Stejskal

9. 2. 2011 3:32
Nemohl by někdo precizovat

co je to za "experty", kteří se rozčílili? Není tam ani co je to za spolek a jmenováni jsou jenom ti, kteří již odněkud odešli.

0 0
možnosti

J. Linhart

9. 2. 2011 0:12
Štrásburk....

Čelní představitelé Francie a Německa a Velké Británie už mají jiné představy o svých "hendikepovaných" spoluobčanech, než když se za cikána nebo negra a spol. vyhazovalo z práce. Muslima je možno vyhostit do nejbližší muslimské země. Co dělat s "českým" cikánem ?

0 0
možnosti

M. Kracík

9. 2. 2011 0:01
Myslím....

Myslím, že školství mnoho vážnějších problémů....

0 0
možnosti