Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Havlovo Odcházení koktá a třese se. Ale má smysl se na něj podívat

Ve snímku Václava Havla Odcházení se skrze střet divadelnosti s filmovostí neustále klade otázka, co je film.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

T. Cerny

5. 4. 2011 19:53
vyborny film

jak divadlo tak i film jsem videl a film se mi libil jeste vic. Nejsem zadny svatecni cinema-goer- chodim do kina a divadla nejmene 2x tydne . Havluv film Odchazeni je film dobry a nenudil jsem se ani vterinu- vyborne herecke vykony a hra typu vaudeville . Velmi dobra zabava.Myslim ze na zapad od tristne klausoidniho Ceska bude mit film uspech.

0 0
možnosti

M. Šemora

28. 3. 2011 2:02
V celé diskusi..

V celé diskusi se ani jednou neobjevilo humanitární bombardování. To jste mě ale zklamali:)

0 0
možnosti

J. Skála

21. 3. 2011 17:47
Já si počkám,

až to budou do roka dávat na ČT1, protože na to do kin přijde celkem asi 117 lidí.

0 0
možnosti

J. Denemark

22. 3. 2011 7:26
Podle čeho soudíte? Podle úrovně českého diváka?

0 0
možnosti

R. Hofman

21. 3. 2011 17:46
Vadí mi,

že si to nezaplatil ze svého. Já musím platit ČT a ona mé peníze takhle prošustruje. Rád bych se mýlil, bude to asi kasamalér.

0 0
možnosti

P. Kalina

21. 3. 2011 20:17
Re: Vadí mi,

Platil to Bakala, tak se uklidněte. A ČT něco platit musí, jinak nebude mít co vysílat.

0 0
možnosti

J. Krásenský

21. 3. 2011 16:07
Baví mne ta upocená snaha umělců a kritiků

zaobalit svůj vlastní dojem - že se na "Odcházení" nedá dívat - do slov a myšlenek tak vznešených, že čtenář či posluchač bude tak dlouho hledat nějaký hluboký smysl díla, dokud zděšeně nepochopí, že to je fakt průšvih. No jaké drama takový film a aby mne jiní nepovažovali za zaujatého přikládám http://www.ct24.cz/kultura/92965-the-new-york-times-havlovo-odchazeni-je-nudnou-satirou/" target="_blank" rel="nofollow">odkaz na hodnocení z New York Times.

0 0
možnosti

J. Denemark

21. 3. 2011 17:43
A vy jste Odcházení viděl?

Jinak k vašemu poněkud tendenčnímu plku malá poznámka. To, že recenze za velkou louží byly spíše negativní, mne vůbec nepřekvapuje. Tak jako mne nepřekvapuje, že v Anglii byla hra přijata naprosto opačně, tedy pozitivně, viz zde:

http://kultura.idnes.cz/londyn-prijal-havlovo-odchazeni-nadsenym-potleskem-fyq-/divadlo.aspx?c=A080920_093413_divadlo_kot

0 0
možnosti

J. Anděl

21. 3. 2011 15:25
Jsem zvědavý

Osobní vztah k autorovi a předsudky jsou to jediné, co se člověk z příspěvků v diskuzi dočte (čest výjimkám).

Recenze taky neříká nic moc (máte pravdu, paní Skalová). Koktavá snaha napsat recenzi mě uspokojuje. Uspokojuje mě utrpení recenzentů i pískání diváků, kteří mají hotový názor ještě dřív, než cokoliv vidí (vědí předem, že král bude nahý, protože to přece všichni říkají - jaká parodie :-)).

Právě proto jsem na film prostě a jednoduše zvědavý. Tento typ zvědavosti u mě nevzbudilo nic už pěkně dlouho.

0 0
možnosti

J. Denemark

21. 3. 2011 17:45
Jak pravdivá slova...

0 0
možnosti

J. Vargulič

21. 3. 2011 14:23
Jako politika..

Jako politik moc ne, ale jako autor pro mne stojí za povšimnutí..Takže v TV někdy později určitě..

0 0
možnosti

J. Kosíková

21. 3. 2011 14:21
Za přispění nejbohatšího páru planety.

Máme být na co hrdí? Sponzorem filmu je šestý nejbohatší miliardář  světa, škoda že i naše země není šestá nejbohatší země této planety.  Rozpývající se kritikové tohoto filmu mi připomínají rozjásané diváky promenády císaře v nových šatech. 

0 0
možnosti

V. Skalová

21. 3. 2011 13:44
Tleskám, článek je mistrovský výkon chameleona

Aneb jak popsat novinovou stránku a nic neříct. Titulek by stačil.

0 0
možnosti

J. Denemark

21. 3. 2011 17:45
Souhlas...

0 0
možnosti

v. čajka

21. 3. 2011 13:38
Na objektivní posouzení Havla

jako člověka,politika,dramatika a režiséra si budeme muset ještě nějaký čas počkat.Od dnešních médií,dnešních novinářů a dnešních kritiků se nedá čekat nějaká změna,ale kdo si počká,ten se dočká.

0 0
možnosti

J. Anděl

21. 3. 2011 15:33
Re: Na objektivní posouzení Havla

To, že jsme se na hodnocení historických událostí či osobností nějak shodli a ve škole se o nich dozvíte usazený, hotový názor, neznamená, že tyto pohledy odpovídají realitě. Což je na životě fascinující. Ona totiž každá doba a každý člověk nutně vytváří na historii a lidi nový pohled, který vychází z toho, jaká je doba či člověk, který to sleduje a popisuje.

Lze se jen osobně podívat (a nebo to samozřejmě ignorovat) a osobně usoudit, jaký to má pro mě osobně význam, co mi to říká, zda mě to něčím oslovuje. Objektivita neexistuje. Jediné, co můžete říct objektivně, je posoudit, zda nějaké dílo odpovídá nebo neodpovídá nějakému schématu či standardu. Ale to má hodnotu jen relativní (ve vztahu k tomu standardu).

Tudíž není na co čekat. Ačkoliv svoboda přemýšlet není pohodlná. To je snazší skrýt se za předsudky a čekat na "objektivní" recenze.

0 0
možnosti