Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kde končí přiměřená obrana? Klausova milost rozvířila diskusi

Prezident Václav Klaus znovu rozvířil debaty o tom, kam až člověk může zajít při ochraně svého majetku. Ve včerejším balíků devíti milostí, které udělil, totiž myslel i na myslivce Karla Baštu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

J. Tolman

31. 3. 2011 18:33
Správně

zloděje starého železa střílet, zloděje miliónů omilostnit:

Prezident Václav Klaus udělil milost podnikateli Jiřímu Kotíkovi, který dostal desetiletý trest za podvody se škodou ve výši stovek milionů korun. 

http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/klaus-dal-milost-podvodnikovi-i-myslivci-ktery-strilel-po-zlodejich_197770.html

0 0
možnosti
VD

v. dedek

31. 3. 2011 18:03
jsem toho názoru,

že majetek a rodina jsou nedotknutelní!!!! Napadne-li někdo moji rodinu a způsobí ji jakoukoliv škodu ,ať již na majetku nebo zdraví, měl by pykat ,a to klidně i tím, že tohoto lumpa zastřelím!!! Bereme si z USA vše co je špatné, ale dobré věci které tam opravdu jsou, házíme za hlavu! Soukromý majetek by měl být nedotknutelný a rád bych ,aby vykradli toho soudce který toto nerespektoval! Co  by asi dělal on??!!!

0 0
možnosti
SVŠ

S. Vaněček Šauerová

31. 3. 2011 22:10
Nemluvíte pravdu, pane, chci věřit, že toliko z neznalosti.

Člověk, který střílel po odjíždějícím autě a těžce přitom zranil člověka, by v U.S. nepochybně byl odsouzen (trest, to podle typu poroty, by se pravděpodobně pohyboval v rozemí mezi 5 až 20 lety) a nedostal by žádnou milost, to by si žádný prezident ani governor nedovolil. Jestliže se vetřelec (zloděj) otočí zády, ochází, utíká, odjíždí (a nikoho přitom bezprostředně neohrožuje na životě) a kupř. majitel pozemku po něm vystřelí a těžce ho přitom zraní, popř. zabije, jde o ublížení na zdraví, popř. zabití stejně jako u nás a podobně jako v celém civilizovaném světě. To, co píšete, máte z amerických kovbojek ? :-)

0 0
možnosti
KK

K. Křivan

31. 3. 2011 17:25
Cena lidského života je různá.

Přijde na konkrétního člověka.  Život zloděje má negativní cenu.  Jeho eliminace má vysokou pozitivní cenu.

0 0
možnosti
MD

M. Dvořák

31. 3. 2011 16:43
Souhlasím

Opatrně, ale souhlasím, mám pocit že člověk který nerespektuje práva jiných by sám neměl mít možnost se jich dožadovat v okamžiku kdy je porušuje. Ano cena lidského života je sice vyšší, ale to by si měl hlavně uvědomit ten zloděj a nepouštět se do situací ve kterých může být zraněn či zabit. (Kdyby nekradl nic by se nestalo)

0 0
možnosti
PJ

p. jaroslav

31. 3. 2011 15:45
Okraďte nás, zabijte nás

Okraďte nás, zabijte nás a všechny slušné lidi. Zákony, které nám zakazují se bránit nejsou zákony, ale návody pro darebáky všeho druhu a barev! Tak vzhůru na poctivé a zákona dbalé občany! Můžete. Nic vám nebrání! Stát vás chrání! Vybijte nás co nejdříve ať se konečně můžete vyhladit mezi sebou.

0 0
možnosti

v. čajka

31. 3. 2011 15:28
Vondra,Drobil,Gross,Řebíček,Palas

to jsou jedni z mnoha politiků namočení do hospodářské kriminality všeho druhu.Bylo by přiměřenou obranou /nejen/ tyto škůdce osolit brokovnicí?

0 0
možnosti

J. Štrobl

31. 3. 2011 20:39
Re: Vondra,Drobil,Gross,Řebíček,Palas

Bylo, alespoň pepřem a solí do zadku.

0 0
možnosti
PM

P. Mina´r´

31. 3. 2011 15:27
To neni Kocourov, ale umysl.

Klasik rika, ze mlade zlodeje je lepsi likvidovat, nez nechat zestarnout.

Proc je tolik starosti a snahy soudu a i prava na ochranu zlodeju, tunelaru a podobne ? Jakoby ti, co pravo vytvari a pracuji s nim si rikali, muze se to i hodit.

Prece neni mozne, aby cikani  nekonecne delali najezdy na objekty, kde se necha cokoliv ukrast. Vzdyt maji penezni  podporu, ze  tolik ne vydela slusny,  pracujici pracujici clovek. Nemyslim managery a doktory, jiste, ti nepracuji, ti se obohacuji jak jenom to jde a jejich omladina pomalu ziskava dedicne pravo.  I soudci a poslanci maji  zbytecne moc, a pritom  vlada porad shani penize na stani zakazky pro sve kamose.

 Ted zase prijde na porad letectvo a to bude jeste drazsi zalezitost. Ne osvedcene a kompatibilni F 16 ci f 18, potrebovali se KDU dotlacit so kseftu, kde bude predrazeno a uplatky jako mala domu..Jiste, cela tato pakaz musi byt k zlodejum znacne ohleduplna. Fuj.

Jeste ze se ozval prezident. (Prezident je i pro redakci prezident, ne Klaus. Jo ? )

0 0
možnosti
JK

J. Kotalík

31. 3. 2011 17:18
Re: To neni Kocourov, ale umysl.

Dám vám drobnou radu. Neshazujte hodnotu svého příspěvku tím, že uvádíte větu typu "Manažeři a doktoři nepracují", protože takovou větu může říci jenom ten, kdo absolutně neví nic o tom, co výkon těchto povolání obnáší.

0 0
možnosti
TK

T. Kohout

31. 3. 2011 14:34
hodnotová orientace společnosti

Zloděje je třeba likvidovat. Vrahy je taky třeba likvidovat. Pokud někdo brání svůj majetek, tak je to OK, ale musí dát výstrahu, že bude střílet. Pokud se někdo dá na útěk, je možno střílet, ale ne s úmyslem zabít. K tomu je ale třeba říct, že v extrémním českém vykolejeném prostředí mám obavu, že zbraně drží 90% psychopatů. Že normálních, civilizovaných lidí bude držet zbraně pomálu. Ono jde totiž o to, že civilizovaný člověk zbraň nedrží. Takže je to takový kruh.

0 0
možnosti
PM

P. Mina´r´

31. 3. 2011 15:47
Re: hodnotová orientace společnosti

Jiste. Hodne psycho vlstni zbrane a i treba bojove psy.

Jenomze ti slusni  - jak se rozeznaji od tech bzuku ? Znam jich, tech bzuku  par.

Jeden. Na vojne zmetek nebyl, ale ma doma  45 kg zbrani a munice a pysni se i rozbuskama a plastickou trhavinou Cele hodiny travi tim, ze strely vetsi raze narezava na spicce do krize a nebo  nanavrtava spicky. Rucne.Sni o strileni po nekom strelivem typu DumDum.. Mne to znervoznuje, protoze ten jeden si porad kouse nechty a nestiha si utrit nudli a pritom  dost hlasite popotahuje, je i v parnem letu bledej a porad onanuje.

0 0
možnosti
KP

K. Podroužková

31. 3. 2011 13:57
Co policie?

Vykrádali mu ten objekt pravidelně, policie nikdy nikoho nezastihla, nic nevyšetřila. Na co ji máme? Ti zmetci kradou dráty z tratí, poklopy od kanálů, lana od výtahů a všude v důsledku toho hrozí velké neštěstí. Jsme národ zlodějů a je to odporné! Rozsudek nad panem Baštou dává zlodějině zelenou! Samozřejmě, že má život přednost před majetkem, ale neznamená to snad, že tresty za krádež by se neměly udělovat.  A neudělují se, protože policie nic nevypátrá. Vzít to do důsledku, nesměl by člověk vlastní majetek nijak bránit, protože zloději se vždycky při krádeži může něco stát. Od toho, aby nám nikdo nepoškozoval a nezcizoval majetek, si platíme policii. Kdyby nekradli a kdyby policie dělala to, co má, nikdo by po nikom nestřílel. Jenže policie nedělá nic, tak nezbývá, než se bránit sám!

0 0
možnosti
KK

K. Křivan

31. 3. 2011 15:27
Paní Podroušková

jste si jistá, že ti zloději byli Češi ? Ti zmetci kradou dráty z tratí, poklopy od kanálů, lana od výtahů většinou Češi nejsou.

0 0
možnosti
KP

K. Podroužková

31. 3. 2011 13:38
A policie?

0 0
možnosti