Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Církevní vyrovnání: 56 procent v majetku a k tomu 59 miliard

Vládní komise pro narovnání vztahu mezi státem a církvemi navrhuje vrátit církvím 56 procent jejich bývalého majetku, hlavně pole, lesy a rybníky, v celkové hodnotě 75 miliard korun. Za majetek, který v restitucích vrácen nebude, by stát doplatil 59 miliard.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R. Folwarczna

1. 6. 2011 14:28
Zloději

Když stát něco ukradne, má to vrátit. Žít si vesele z něčeho, o čem vím, že je kradené, mě vyřazuje ze společnosti slušných lidí. A můžu si to okecávat čarodějnickými procesy a bůhvíčím ještě, schvaluju zlodějnu, nejsem o moc lepší.

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

1. 6. 2011 14:52
Re: Zloději

Naprostý souhlas, i když jindy mám třeba výhrady ... J.Č.

0 0
možnosti

I. Hil

31. 5. 2011 22:55
Pro p. Klímu

Když dojdou argumenty nastupují urážky. Téměř v každém vašem příspěvku.

Kdo nesouhlasí s vámi je nevzdělaný hlupák a nebo komunista. Ale pozor, to už tu bylo: "Kdo nejde s námi jde proti nám!" Nějak se vám to vrylo....

0 0
možnosti

J. Václavíková

1. 6. 2011 0:12
Re: Pro p. Klímu

Máte pravdu, ty ,,protiargumenty" proti tomu, co uvádí pan Klíma, působí hloupě a čiší z nich komunistická indoktrinace. A navíc obrovská neznalost skutečných reálií. Pokud nechcete, abyste působili takto hloupě, nejdříve si o věci něco doopravdy zjistěte.

0 0
možnosti

L. Hrncir

31. 5. 2011 6:12
nekonecny kruh zlodejny

cirkev opravdu mnoho sveho majetku ziskala necestne, tedy nakradla, strana a stat ten majetek postupne cirkvi ukradli, ted aby jsme jim mohli jejich majetek vratit, okrademe danove poplatniky... tak si jen rikam kdo bude v tom nekonecnem kruhu zlodejny ten pristi okradeny......

0 0
možnosti

M. Pechar

31. 5. 2011 6:25
Re: nekonecny kruh zlodejny

I vás se zeptám: v případě dosavadních restitucí jste se taky ptal, kde k majetku přišli předkové restitutientů, nebo jako řada jiných měříte dvojím metrem, protože se vám nechce vracet církevní majetek?

0 0
možnosti

I. Hil

31. 5. 2011 0:21
Pořád do toho pletete komunisty

ale majetek církvím začali rekvírovat už CK monarchové a potom taky 1. republika. Takže sváděním to na komunistickou ideologii to neokecáte.

Církev nakonec ostatně získala veškerý majetek oblbnutím prosťáčků podvodnými tvrzeními o nadpřirozených silách....

0 0
možnosti

V. Klíma

31. 5. 2011 0:37
Re: Pořád do toho pletete komunisty

No tak to je přesně ten typ komunistické lži, proti které se tady snažím bojovat a za jejichž šíření je komunistická ideologie plně odpovědna.

0 0
možnosti

A. Reček

30. 5. 2011 22:18
Konečně se to pohlo.

Masa lidí bohužel nezná podstatu problému a je poblouzněna komunistickou propagandou o tom, že církve a hlavně katolická, přišly k takovému majetku ziskuchtivým, často nečestným způsobem. Dnes levice mlčí o tom, že po převratu v r.´89 církvím zbylo také hodně budou a kostelů v zdevastovaném stavu a některé se musely zbourat. Dodnes levice nebo zarytí ateisté neřekli tu pravdu, že ze zabraného majetku stát dodnes měl daleko větší příjem peněz, než ročně církvím poskytoval. Samozřejmě mlčí o tom, že v sousedních zemích církve dokázaly to, že umí dobře hospodařit se svým majetkem a nevykořisťují své zaměstnance. I média u nás mlčí o tom, že církve zde mají také úspěšná školská a sociální zařízení, která byla vybudována téměř celá z vlastních prostředků a na provoz od státu toho dostávají poskrovnu.  Bohužel navíc lidi jsou náchylní více věřit pomluvám a mnohonásobně opakovaným lžím.  A teď ještě odpůrci narovnání budou argumentovat s tím, že stát občanům utahuje opasky a farářům rozdává, přitom oni za současný ekonomický stav země nenesou zodpovědnost.  Náš stát v minulých letech zadlužovala rovněž stejnou měrou i levice.  

0 0
možnosti

V. Klíma

30. 5. 2011 22:28
Re: Konečně se to pohlo.

Kdyby šlo o cokoliv jiného než o církev, tak by vrácení něčeho, co bylo ukradeno většina lidí odkývala jako naprostou samozřejmost.

Tady je ale vidět, že komunistická zapracovala dokonale: jakmile se jen promluví o navracení majetku církvi, lidé, kteří ji znají jen z komunistické Občanské nauky a několika tendenčních filmů, jsou najednou největšími odpůrci navracení ukradeného majetku.

0 0
možnosti

D. Thaqi

30. 5. 2011 22:08
Směšné!

Mafii soudí, přesto církev stále dostává. Kdy konečně všem dojde, že tyto dvě společnosti jsou vlastně jedno a totéž!

0 0
možnosti

V. Klíma

30. 5. 2011 22:13
Re: Směšné!

Vážně? Je vidět, že toho o církvi moc nevíte.

0 0
možnosti

J. Tachovský

30. 5. 2011 21:35
A proc ?

Ja zadne cirkvi nic nedluzim, tak nevim, proc bych mel neco prostrednictvim svych dani vracet.

0 0
možnosti

V. Klíma

30. 5. 2011 22:15
Re: A proc ?

Já taky Světové bance nic nedlužím a přesto musím platit dluh, který u ní stát má. Požívám výhod státu, tak jsem holt účasten i jeho dluhů.

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

30. 5. 2011 20:15
Církve a KSČ(M)

Majetek byl zabaven církvím v období komunismu. Takže by to mělo být jasné. Zrušit KSČ (M), zabavit jim majetek a z jeho prodeje provést církevní vyrovnání. Státní úhrada by měla přijít na řadu až jako druhá v pořadí. Co by případně nestačil vykrýt prodej bolševického majetku. 

0 0
možnosti

V. Klíma

30. 5. 2011 22:17
Re: Církve a KSČ(M)

To by bylo asi nejspravedlivější řešení, bohužel je politicky neprůchodné a ty tahanice o zabavený majetek a propagandistické využití podobného nařízení ze strany komunistů bych nechtěl vidět.

0 0
možnosti

v. čajka

30. 5. 2011 20:05
Pokud by církve účinně prosazovaly

příchod Království nebeského,přišla by mi ta částka a majetky směšně malé.Ale asi ty peníze a majetky nebudou tak všemocné,jak se obecně soudí.Vědí to křesťané v dostatečné míře?Asi ne.

0 0
možnosti

K. jiří

30. 5. 2011 17:35
Narovnat vztahy.

Vztahy státu a církví byly v minulosti napjaté a chce je vyrovnat.Bude to drahé,ale v budoucnosti se významné náklady státu podstatně sníží,odbourá se jejich dotování,jednak ve formě mezd,tak ve odbourání nákladů na údržbu církevních staveb.Na chodu církví se budou muset ve zvýšené míře podílet sami věřící.Nesmí ale docházet k tomu,že stát bude nadále investovat do majetku církví z titulu záchrany památek.Když odluka církve od státu,tak v plném rozsahu.

0 0
možnosti