Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jak jsme žili? Ani se radši nedívejte

Výmluvný název Rituály normalizace dala své výstavě fotografka Dana Kyndrová. Do 14. srpna bude otevřena v Křížové chodbě a Rytířském sále Staroměstské radnice v Praze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Farmačka

20. 8. 2011 18:38
Pokud ještě někdo nezjistil, že posledních 21 let

má přinejmenším stejný počet negativ jako předchozí období, tak sám sobě lže nebo je idiot. Popírat, že v socialismu existovaly i dobré podmínky k životu, je lež. Dostali jsme po revoluci to nejcennější - demokracii, která dostala velice rychle na frak a byla přeměněna na anarchii. Nová generace politiků se trvale ukazuje jako parta vyžírek, zlodějů, lhářů, věnující se výhradně jen svému osobnímu zajištění. Všechno se stalo předmětem kšeftování a vznikly zde nové kategorie občanů jako bezdomovci, extrémisti všeho druhu, trvale roste kriminalita, rozšířila se výroba a obchodování s drogami, rozmnožili se tuneláři. Vlády ovládli naprostí amatéři, kteří se z původních

chudáků a neschopů vyšvihli do kategorie zbohatlíků díky zneužívání svého postavení. Spousta věcí z minulého režimu se mohla bez problémů uplatnit beze změn do porevoluční doby a byla by velkým přínosem pro většinu občanů. Stále jen zesměšňovat předchozí režim a útočit na komunisty, kteří nevládnou, nekradou, podporují všechny sociálně zaměřené zákony a chovají se ze všech parlamantních stran nejslušněji, je záštěrka darebáků a odpoutávání pozornosti od současných poměrů, které jsou pro občany čím dál míň snesitelnější.

0 0
možnosti

V. Klíma

20. 8. 2011 19:21
Re: Pokud ještě někdo nezjistil, že posledních 21 let

Pane Farmačko, uvědomujete si vůbec, že tento svůj velmi kritický názor můžete veřejně napsat do jedněch z nejčtenějších novin a naprosto nic vám za to nehrozí?

Opravdu jste zapomněl, jak ještě v 80. letech končili lidé, kteří se odvážili byť i velmi jemně kritizovat tehdejší režim?

0 0
možnosti

J. Vargulič

18. 8. 2011 16:39
S tou absurditou..

Každá doba je svým způsobem absurdní, i když samozřejmě každá na jiný způsob..Či nezpůsob..

0 0
možnosti

J. Moravec

10. 8. 2011 14:17
Bylo líp

Celá slavná sametová revoluce byla jen podvod na lidi, který využili takový vykukové jako veškrna, tunelpapá a jeho suita. V 80. letech se lidem žilo již docela dobře a proto se musí každý boží den omílat až do zblbnutí, jak to za komunistů bylo hrozné. Když ta lumpen bande co je teď u moci bue ještě chvíli tlačit na pilu, tak nebudou stačit kandelábry.

0 0
možnosti

V. Heidlerová

12. 8. 2011 9:43
Re: Bylo líp

Na kandelábry patří ti, co 40 let z této země dělali zemi zaostalou a s morálkou, která vznikla sovětizací této země. Jen se nepohoršujte nad současností, je to jen výslednice toho, co nám zde nechali - včetně morálky - komunisté. Ostatně, ti tuneláři a zloději jsou většinou bývalí komouši, protože měli styky, peníze, moc - kradli jako diví, jen se o tom nesmělo psát. Teď si může kdekterý blbeček přisadit na kohokoliv, jindy za komoušů by šel jen za obyčejný vtip do báně. Takže raději mlčte, rudá předkožko.

0 0
možnosti

I. Simacek

2. 8. 2011 15:02
jak se zbavit komunistů

Stačí maličkost.Dát všem lidem,kteří chtějí pracovat práci.Zbavit milion lidí chudoby, pozavírat všechny kmotry a zkorumpované politiky a zabavit jim majetek. A peníze, o které okradli daňové poplatníky, vrátit do státní kasy.Pak si nebudou lidi na nic stěžovat a komunisti se nedostanou do sněmovny. Jenže skutečnost je taková,že si naopak naše vlády komunisty vyrábí už dvacet let a preference jim požehnaně rostou.

0 0
možnosti

J. Frgalova

3. 8. 2011 14:47
Re: jak se zbavit komunistů

a není to tím, že ve všech těch uskupeních jsou bývalí komunisté? Ale jinak máte pravdu.( bohužel zcela se to míjí realitou, nic nejde vrátit nejen čas, ale i ty prachy o kterých píšete. Stačilo by kdyby si úředníci přestali na zakázkách přikrádat do svých spřízněných firem)

K tomu vašemu "dát všem práci, kteří chtějí pracovat".... se marně snaží obce, které dávají lidem veřejně prospěšné práce ( jak to dopadá se podívejte sám, stačí se rozhlédnout ve městech jaký je tam bordel, např. v Brně po ránu, to je humus). Oni totiž lidé vesměs nechtějí pracovat, oni chtějí "to co si vysnili, že pracovat budou" a to se míjí realitou ( alespoň občas), nad rekvalifikací ohrnují lidi nos ( mladí i staří), změnit svůj postoj ( prostě o filozofy není takový zájem jak bych chtěl/chtěla) to se jim také nechce, a tak lidi studují ne, co by je uživilo ( např. techniku), ale co se jim zdá kolikrát zajimavější bez ohledu na to, že je to k ničemu. Sama jsme změnila profesi 3x, a to úplně, takže vím o čem mluvím. Dá se to, ale je třeba na sobě makat a nebrečet, je spousta zajímavých povolání, někdy jsou o příčku níž ( někomu se líbí prodávat květiny a je to ing.), někdy o příčku výš ( = je třeba se vrátit do lavic a dostudovat při zaměstnání. ) 

0 0
možnosti

V. Vondra

2. 8. 2011 14:36
Jak jsme žili? Lépe než dnes.

Tak už proboha zahoďme ty růžové brýle, které nám obarvují dnešek. Žili jsme úsporněji, ale rozhodně lépe. Nebyl strach o holou existenci. Práci a plat měl zaručený každý. Stavěli jsme si chaty, baráky a na dovolenou halt jezdili jen tam , na co byly peníze. Zadlužit republiku jenom proto, aby lidi mohli jezdit v letě do Španělska , to tedy nešlo. Zato teď je to prima. Republika zadlužená . Už máme co jsme chtěli.

0 0
možnosti

V. Kolman

4. 8. 2011 9:06
Re: Jak jsme žili? Lépe než dnes.

Bylo to TROCHU! jinak pane Vondro. Na dovolenou jsem tehdy NEMOHL JEZDIT KAM JSEM CHTĚL!!! Nikoliv kvůli penězům, ale proto, že mi strana a vláda "milostivě" nedala devizový příslib a poznávání cizích nesocialistických zemí "nebylo v zájmu republiky" I do bývalé Jugoslavie jsem se (trpěl jsem pylovou alergií a pobyt u moře mi přinášel radikální zlepšení mého zdravotního stavu) málokdy dostal.

      Buďto jste příliš mladý a ten t.zv. "socialistický" marasmus jste už osobně nezažil, nebo jste již starší a zapomněl jste. Ovšem - v rozkrádání a zadlužování naší republiky současnou vládou (ale i minulými socialistickými vládami!), v tom vám dávám za pravdu.

0 0
možnosti

I. Simacek

1. 8. 2011 20:23
z bláta do hnoje

Takhle jsme si pomohli:Za to už ale komunisti nemůžou..

http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/vlada/203911.aspx" target="_blank" rel="nofollow">http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/vlada/203911.aspx

0 0
možnosti

G. Group

1. 8. 2011 19:12
Komunisté mi zničili 40 let života

a jenom lituji, že převrat byl sametový. Já bych to řídil jinak, a bylo by po vzpomínkách. Samozřejmě že lumpenproletariátu, zelinářům, řezníkům a jiným povalečům se velmi stýská. Ne že by dnes bylo vše OK, ale je to způsobeno i tím, že se postupovalo "sametově".

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

2. 8. 2011 13:19
Re: Komunisté mi zničili 40 let života

Souhlas. Také to stále říkám. A komouši se nám teď smějí do tváře.

0 0
možnosti

R. Kirsch

31. 7. 2011 11:36
Lenin mel nakonec pravdu, ze?

No jasne, a jak zijeme dnes? Pro mne je opravdu smutne poznani, ze ty Leninovy fantasmagorie, ktere jsme se museli ucit od devitiletky az po vysokou skolu, se v nasem zarivem (ceskem) modernim kapitalizmu vsechny potvrzuji! USA - svetovy cetnik, bezohledna vlada kapitalu a penez bez skrupuli, spolecnost permanentnich krizi, clovek cloveku vlkem, vykoristovani lidske prace atd. atd. Nemohl by mi tahle zjisteni zase nekdo zacit vyvracet? A da se to vubec jeste vyvratit?

0 0
možnosti

A. Reček

31. 7. 2011 23:39
Re: Lenin mel nakonec pravdu, ze?

Vážený pane, toto tvrzení lze jednoduše vyvrátit.  Ale proč špárat do lejna, zas by to smrdělo.

0 0
možnosti

J. Tetenka

27. 7. 2011 7:52
NEPOCHOPIM NIKOHO KDO JE SCHOPEN NAPSAT, ŘÍCI

ZLATÍ KOMUNISTÉ, stejně tak sem v praxi nikdy nepoznal pojem "čestný komunista"

0 0
možnosti

D. Kramolišová

29. 7. 2011 8:59
Re: NEPOCHOPIM NIKOHO KDO JE SCHOPEN NAPSAT, ŘÍCI

Nevím kolik je Vám let....ale můžete mi sdělit, kdo je Vašim idolem -třeba politicá strana a kdo je z našich horních čestný, skromný, solidní...

0 0
možnosti