Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ZLÁMALOVÁ: Silnice do Lisabonu

Podle debaty o státním rozpočtu to vypadá, že nejvyšší prioritou je utratit co nejvíc peněz za nové silnice. Fixace VV na dopravu je tak silná, že jsou schopny navrhnout škrty kdekoliv jinde. Radek John se našel v roli experta na konkurenceschopnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PF

P. Fiala

22. 7. 2011 10:38
Jiný názor

""Viděl už někde Radek John zemi, která se ve světové konkurenci prosadila hustou sítí silnic? ""

To jsou všechny státy v kultuře, námi nazývané, "západní, severoatlantické". Nevím, kolik má autorka roků, já 63, takže si pamatuji výstavbu a provoz dálnice z Prahy do Brna a s tím související zvýšený pohyb zboží a lidí, nejen mezi Prahou a Brnem. Stejně tak si již musí pamatovat na další rozvoj komunikační struktury dálnic a železničních koridorů po r. 1989 v ČR (mimochodem plány byly sestavovány od r.1986, kdy došlo k dohodě USA-SSSR o změnách ve střední Evropě). Naše území je opravdu "srdcem - středem" komunikací (od "komunikáta-cesta") Evropy, která končí na pohoří Uralu. Jistě také vnímá umisťování automobilových výroben zahraničních i Asijských výrobců.

Možná ještě hesla pana Tomáše Bati:  Pohyb je život. Co stojí hnije. Kdo cesty krátí (v délce i času - v časoprostoru), život si prodlužuje.

Proto dávám hlas straně VV, která prosazuje rozumné vize-cíle-programy-plány.

0 0
možnosti
VP

V. Prokeš

21. 7. 2011 9:48
John mluví o něčem, čemu nerozumí.

Poslouchal jsem Johna v rozhlase, jak zdůvodňoval proč VV nesouhlasí s návrhem rozpočtu na rok 2012. On tvrdil, že VV se starají o to aby ČR dostala z EU 50 miliard korun, které prý bychom nedostali, kdyby byl schválené úspory na ministerstvu dopravy. Pan John si asi myslí, že vláda je natolik hloupá, že odmítá oněch 50 miliard a proto  schválně  kapitolu ministerstva dopravy zkrátilo. Jsem přesvědčen, že Radek John by neměl komentovat nic o ekonomice, neboť je v tom naprostý laik a má nás občany za hlupáky, kteří uvěříme všem blábolům. VV totiž něchtějí přiznat, že jim jde jen o přidání v resortech, které strana VV řídí.

Redaktorka Zlámalová Johna opět velmi trefně prokoukla a jako vždy je její komentář naprosto pravdivý.

0 0
možnosti
PK

P. Kubišta

21. 7. 2011 8:51
Zlatá slova

Máte pravdu. Ne že bychom nepotřebovali tu nebo onde protáhnout dálnici nebo udělat obchvat. Jenže dokud bude stavba dálnic v našem provedení dvakrát dražší než ta německá varianta (o jeden až dva pruhy širší), zavání příchylnost VV ke stavbě silnic a školství minimálně bezradností politického programu. Úplně vidím ty obrázky z komiksu, jak špičky veverek sedí nad prázdnými papíry, ohlodávají tužky, Vít Bárta otvírá osmou láhev Johnova archivního, jedna z blondýn právě zapnula ukrytý diktafon a alkoholem mírně zamženými mozky prochází jediná otázka: "Co předhodit voličům, když Jóón jako ministr zhasl, boj proti korupci skončil rozdáváním obálek a aktuálním programem je pouze vydírání zbytku koalice s cílem udržet se u moci?" Když tu náhle... (nad Bártovou hlavou je nakreslena rozsvícená žárovka): "Dáme jim silnice a školství! Do školy chodí každý, nezavání to tolik uplácením voličů jako obvyklé programy ČSSD a když se ručka k ručce povine, ze zakázek na stavbu silnic může ještě slušně kápnout bokem. Bingo! Hned zítra to dáme do novin..." Asi jste poznali, že mým oblíbeným čtením je Zelený Raoul v Reflexu a neoblíbeným čtením stokrát opakované žvásty politiků o něčem, co je selskému rozumu jasné na první pohled i bez nadužívání výrazů jako "nicméně", "konsensus" nebo "napříč politickým spektrem".

0 0
možnosti