Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dokumentarista: Je ostuda, že stát nevyznamenal Mašíny

Byla smrt svázaného příslušníka komunistických represivních složek adekvátní tehdejší situaci? Způsob ozbrojeného odboje proti komunistickému režimu, jaký si zvolili bratři Mašínové, rozděluje českou společnost.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Cedivoda

14. 8. 2011 12:34
Zabít neozbrojeného, bezmocného člověka

při činu, který sám vyprovokuji (za jakýmkoliv účelem) je vražda. Není omluvou pro vraha, že jednal s nějakým vyšším náboženským, nebo ideologickým úmyslem. I ve válečném stavu zabíjení neozbrojených civilních osob, nebo vojáků protivníka, kteří upadli do zajetí je válečný zločin. Je jedno jestli to bylo před rokem 1948, nebo později. Propaganda nemůže nikomu vymýt mozek, k vymývání mozku se používají farmaka a sofistikované metody nátlaku, ne propaganda. Nepodsouvejme těm, kteří uvažují střízlivě a vydí fakta, ideologické pohnutky - rudé myšlení,  levičácké zrůdnosti a podobné nesmysly. Emociální výlevy některých diskutujících svědčí spíš o jejich nezralosti, nedostatku intelektu, sklonům k hysterii a absolutním opovrhování právem a spravedlností. Ptáme li se kdo začal tak tedy lidé - predátoři na nejvyšším stupni a lidstvo se od samého počátku snaží, aby se tyto excesy udržely na uzdě a chovali jsme se jako civilizovaná společnost. Ne vždy se to daří, hlavně kvůli ideologickým a náboženským fanatikům.   

0 0
možnosti

M. Bilkova

15. 8. 2011 11:17
Re: Zabít neozbrojeného, bezmocného člověka

Váženy pane,když vás tak pohorsuji vraždy bezbrannych,proč vam nevadí stovky zavražděných a nevinných při útěku z komunistického ráje? Kdyz jste tak morální a zásadovy?

bezbrannych, proč vam nevadí vraždy nevinných na hranicích při útěku z komunistického

0 0
možnosti

S. Rehulka

14. 8. 2011 12:19
V Kocourkově, zemi.....

.....kde je parlamentní stranou KSČM, nemohou být hrdinové nikdy vyznamenáni !

0 0
možnosti

J. Kanioková

14. 8. 2011 11:14
Mašínů si vážím

a je smutné, že umřel někdo, kdo byl takový silný patriot. Moc jich nemáme, nějak se to nenosí a je to důsledek 40tiletého vymývání mozků.  Je neuvěřitelné, že i po dvaceti létech podrobných informací, že je v lidech stále tak zažraný názor, který plně odpovídá rudému myšlení. Že lidi tak moc převzali hodnocení od těch, kteří těch vražd a zničených životů v naší zemi mají na triku nepočítatelně víc.

Je smutné, když si národ neumí vážit vlastenců, ale zato vyznamenává ty, kteří s  tou zrůdnou ideologíí kdysi úzce spolupracovali a chválili ji.

Je smutné, že tento národ je nevyznamenal, zato vyznamenává ty, kteří kdysi pěli ódy na rudou smečku.

Zkuste si to srovnat v hlavě, kdo s vražděním začal? Nebýt komunistických vražd a zvůle, nemuseli Mašíni utíkat. Nemuseli se prodírat hranicemi. Každý by se měl naučit rozlišit postup děje - za prvé, za druhé....kdo si začal..

0 0
možnosti

J. Cedivoda

14. 8. 2011 12:47
Pokusím se Vám odpovědět

vytrháváte děje z kontextu doby, času, závislosti, dějů. Prostě jste trošku vedle. Zřejmě jste ideologický fanatik s pramalou znalostí, ale o to usilovnější. Svým fanatickým názorem a výrazivem se velice podobáte těm, které tak odsuzujete.

0 0
možnosti

j. kříž

13. 8. 2011 22:55
asi by se dalo říci že

terorista partizán odbojář je jedno a totéž rozdíly jsou patrné z uhlu pohledu a ten má každý člověk jiný proto myslím že je nutno oceňovat nespochybnitelné hodnoty které

nám poskytnou morální a hodnotové mantineli

0 0
možnosti

I. Hil

14. 8. 2011 8:43
Re: asi by se dalo říci že

Ano souhlasím. Konečně názor který nevidí věci černobíle.

0 0
možnosti

J. Bartošík

13. 8. 2011 22:29
Byl bych trochu zdrženlivý

Takových chladnokrevných zabijáků byla jistě spousta, jen málo z nich se dočkalo takového uznání za své brutální činy. Jó, taková je dnes doba. Jen nevím kdo odškodní ty miliony hrdinů, kteří tu žili v područí SSSR, kterému nás dřívější západní spojenci darovali. A kteří tu vytvořili několikanásobně výkonnější ekonomiku, než je nyní. Přišel samet a země spáchala svou hospodářskou sebevraždu. Z té situace se již nemá šanci dostat. Nemusíte mi nadávat do komunistů, nikdy jsem u nich nebyl. Ale nemíním papat nynější sofistikovanou ideologii, proti které byli i Komančové naprostí amatéři.

0 0
možnosti

M. Chmelíček

14. 8. 2011 8:26
Re: Byl bych trochu zdrženlivý

Kdyby ta ,,několikanásobně výkonější ekonomika" měla šanci ještě deset let fungovat, mohli jsme dosáhnout kubánského úspěchu

0 0
možnosti

I. Hil

13. 8. 2011 22:26
Takže zabíjení exekutorů

je vlastně odboj...

0 0
možnosti

v. čajka

13. 8. 2011 22:31
Re: Takže zabíjení exekutorů

pokud příjmeme logiku současného establishmentu,tak bezpochyby ano.

0 0
možnosti

J. Klepal

13. 8. 2011 22:21
co je odvaha

Současný premiér ČR má zajisté svou pravdu, když tvrdí, že členové diskutované skupiny jednali s odvahou. Podle slov, tuším Josefa Mašína, prezentovaných v české televizi, bylo jejich cílem šířit teror, to znamená, že sami se považují za teroristy. Hodnocení, zda použité prostředky teroristů jsou přiměřené a jejich konání akceptovatelné, zcela jistě obecně závisí na tom, kdo toto hodnocení provádí. Je zřejmé, že pro někoho je terorista hrdinný bojovník za svobodu, zatímco pro jiného sprostý vrah. Samozřejmě, každý terorista se musí vyznačovat jistou odvahou, i když třeba v některých případech lze o míře odvahy pochybovat, jako tomu je při hodnocení masakru norského Breivika, který vraždil zcela neozbrojené lidi, rovněž nevidím nic odvážného v podřezání zcela bezmocného člověka, jako tomu bylo v případě Mašínů. V současné době je názor takový, že násilí je přijatelné jenom tehdy, jestliže se jedná o přiměřenou nutnou obranu. Zvláště patrné je takové stanovisko oficiálně zastávané během posledního projevu násilí v anglické části Spojeného království. V této souvislosti je rovněž třeba upozornit na stále platný trestný čin (veřejného) schvalování trestného činu, za který hrozí odnětí svobody až na 1 rok, a kterého se také dopustí tem kdo odmění nebo sbírá odměnu pro pachatele trestného činu. Proto je například s podivem, že státní zastupitelství nekonalo, když Topolánek odměňoval teroristy svými medailemi.

0 0
možnosti

J. Cedivoda

14. 8. 2011 12:02
S tímto názorem naprosto souhlasím

0 0
možnosti

E. Seibert

13. 8. 2011 21:24
Čest jeho památce !

A komančové - běžte zvracet jinam...

0 0
možnosti

v. čajka

13. 8. 2011 21:51
Re: Čest památce vyhulsáčka

Mašína!

0 0
možnosti

K. Holub

13. 8. 2011 21:01
KDO TO O

"Byl to odvážný člověk a právě pro jeho odvahu jsem si jej velmi vážil. Jeho osud patří k těm, které bychom si i pro vyrovnání s naší vlastní historií měli připomínat," uvedl premiér v prohlášení.

PEŤA ODVÁŽNĚ VTOUPIL DO SSM - SVAZU SOCIALISTICKÉ MLÁDEŽE, KDE ZAHÁJIL SVOJI ÚSPĚŠNOU KARIÉRU, BEZ OHLEDU NA POLITICKOU SITUACI V ZEMI TOM ÚSPĚŠNĚ POKRAČUJE EEEE :-))

0 0
možnosti

j. kříž

13. 8. 2011 19:31
aby mělo státní vyznamenání skutečnou hodnotu

musí se velmi zvažovat koho ocenit pač špatná volba degraduje všechna již udělená

a to se stalo v případě pana multislavíka karla

0 0
možnosti