Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

PROUZA: Zlatá horečka stoupá

Kdo nemá doma cihličku zlata, jako by vůbec nebyl. Aspoň takový dojem vytváří většina českých médií – a pomáhá tak vytvářet horečku, na které vydělají jen překupníci.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Fiala

24. 8. 2011 8:29
Podstata "investic"

""Zlato je investice stejně jako akcie, dluhopisy nebo podílové listy.""

Je zde malý-velký rozdíl. Než vznikla cihlička zlata bylo nutno provést spoustu práce za použití lidí a strojů a naleziště zlatého ložiska, uznáváme, že tím pádem tato zlatá cihlička, kterou nelze rozleptat ani H2SO4, má určitou stálejší HODNOTU a navíc slouží jako prvek v různých průmyslových odvětvích.

Akcie, dluhopisy nebo podílové listy prodává soukromá firma, která potřebuje peníze, aby mohla investovat do tvorby svého výrobku, po kterým je evidentní poptávka. Podnikatelé se obracejí na "veřejnost".

Státní dluhopisy vydává vláda a obrací se na bankovní domy v tuzemsku či v zahraničí (viz třeba ČEZ, armáda, atp.)

Nemorální je (a je to zakotveno v právním řádu), že se s uvedenými "investicemi" dále obchoduje, stávají se "zbožím" na finančním trhu. A na tomto trhu je původní úmysl podnikatele hodně pozměněn pokud se týká jeho byznysplánu, a co se týká zisku. Značná část zisku připadne hýbatelům na finančním trhu (zprostředkovaně), z jakých jiných zdrojů by mohli být tak nesmírně bohatí? Ano psychologie davu je vhodným nástrojem k ovlivňování mas lidí, a proto mají hýbatelé k ruce mediokracii a politiky ve vládních poltických stranách - tvoří jim zákony.

0 0
možnosti

J. Cedivoda

24. 8. 2011 15:30
Naprosto souhlasím.

Trhem s finančními deriváty, v podstatě nekontrolovaným a nekontrolovatelným se dostal kapitalismus ze stadia, kdy zisky tvořily především základ rozšířeného podnikání, do stadia tvorby zisků pro zisky. Míra hodnoty se posunula do oblasti spekulací a politici, kteří toto měli udržet na uzdě slouží pro tvorbu prostředí ke snadnější realizaci fiktivních "obchodních" úspěchů. Dnes se obchoduje převážně s iluzí a převahu získali "obchodníci s deštěm".Žijeme ve světě, který ovládla klamavá reklama - všude. Vyvážíme demokracii, kterou sami nemáme, máme k tomu jen politické krytí.

0 0
možnosti