Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus: Vytvoření eura bylo znásilněním ekonomiky

Vytvoření společné evropské měny bylo znásilněním ekonomických zákonitostí a nešťastným politickým krokem, jehož důsledky se projevují v problémech dnešní eurozóny.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

m. Řehák

9. 11. 2011 18:18
A konto znásilnění

Vytvoření České republiky bez samosprávy historických zemí (se samosprávou pofiderních krajů) bylo znásilněním nás všech.

0 0
možnosti
ZS

Z. sohorova

10. 10. 2011 14:49
J. Jorda

To jako jste myslel aby Klaus mluvil k lidem pravdu??  Tak to by byla vzacnost to on neumi... Vymyslet kritizovat to ano, ale dat nejaky navrh jak neco zlepsit to ne na to pan Klaus hlavu nema..

0 0
možnosti
MD

M. Dubanová

9. 10. 2011 22:09
a co takhle

pane Klaus, příkladně zavést rubl, má to takovej hezkej název - jak by se Vám to líbilo a když už bychom byli u toho rublu, tak rovněž zavést RVHP - Varšavská smlouva ta by Vám asi neprošla - nenalezl byste ty potřebné partnery, ale za pokus by to stálo, co myslíte???

0 0
možnosti
JJ

J. Jorda

9. 10. 2011 12:57
Ano Klaus uhodli hrebik na hlavicku kdyz tvrdil,

vznik Eura byl prilis vcasny, rychly a nepromysleny v dosahu, ale dnes neni jineho vychodiska nez z-likvidovat nasledky a mluvit pravdu, nelhat lidem  

0 0
možnosti
JC

J. Cedivoda

9. 10. 2011 14:45
Re: Ano Klaus uhodli hrebik na hlavicku kdyz tvrdil,

Spíš tedy uhodil hlavičkou o hřebík. Euro bylo zavedeno jako společná měna jako měřítko prosperity národních ekonomik, mimo jiného. To, že se zřejmě vlivem politiků státy odtrhly od reality a nechaly na hospodářství parazitovat čím dál tím větší skupiny lidí (spojenými s politikou a napojenými na politiky), kteří předstírají práci a ve skutečnosti nic užitečného nevytvářejí zavedlo státy Eurozóny, ale ne jen té, do situace ve které teď hospodářství a zejména finančnictví je. U nás jsme v situaci stejné, jen nemáme Euro, ale dluh v Kč (resp. v Dolarech). V této etapě kapitalismu je nějaká ruka trhu jen diluviální fantasmagorie a politici neukočírovali situaci a to nejen v Eurozóně, ale i u nás.

0 0
možnosti
JC

J. Cedivoda

8. 10. 2011 21:34
ČR vstupovala do EU v roce 2004.

V té době byl pan VK vcelku bezvýznamný opoziční politik. Na vznik Eura jako společné měny Eurozóny neměl žádný vliv, Euro bylo uznáno konvertibilní měnou v roce 2002. VK není rád, když není něco jeho nápad, resp. všechno co není nápad VK je "nějak podezřelé" a pokud se to nedá vydávat za nápad VK (kupónová privatizace) nemůže s tim VK souhlasit. VK je sebestředný narcisista. Narcisismus je duševní porucha a za tu člověk nemůže, problém je v tom, že tento člověk postrádá morální zábrany a navenek se jeví jako chartismatická vůdčí osobnost, což lidem postrádajícím vlastní názor a sebeúctu imponuje, až ke ztrátě soudnosti. Přes to, že všechny logické, ekonomické a rozumové důvody jsou pro instalaci EU jako unie, kde bude nejméně společná fyskální a zahraniční politika včetně politiky obranné ,VK svůj názor na EU a vše co je s ní spojené nezmění. Popřel by tím totiž svůj vlastní názor a to narcisista neumí. EU a Euro mu berou tu jeho hromádku hnoje, na které v současné době kokrhá, to je nepřípustné. Berme ho jako člověka nemocného a nemocní lidé si zaslouží soucit, ale jen soucit. 

0 0
možnosti
ZL

Z. Lachman

9. 10. 2011 8:59
Re: ČR vstupovala do EU v roce 2004.

Souhlas. Rádo by ekonom soudruh Klaus je nejhorší prezident který si může podat ruku s Gottwaldem. Vede o prsa před Havlem. Horší prezidenty jsme po 89 dostat nemohli. Koneckonců zvolili je bolševici z parlamentu a senátu.

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

8. 10. 2011 16:49
ad nenavist ceskych Klausoidu k nasi EU

mily pane Franke , ja si uzivam jiz skoro 40 let   te nesmirne svobody a demokracie nasi EU- mohu rikat naprosto co chci , volit koho chci , pracovat a studovat kde chci , cestovat kam chci . Nevim co delate Vy za profesi ale ja coby chirurg ani v nejmensim zde nepocituji " nesnesitelne prikaznictvi , neunosne vyhlasky jako Vy - kdyz se nekoho z  ceskych klausoidu zeptam , co je tak na nasi EU stve , odpovidaji : problemy se zarovkami  , s gulasem, s kosilemi pro venku pracujici etc. Mne ty usporne zarovky nevadi, gulas jim treba tyden stary bez problemu a jesli mi v restauraci daji jen cerstvy gulas , tak mi to take nevadi. Jake konkretni vyhlasky omezuji tak nesnesitelne tu Vasi svobodu v Cesku ?

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

8. 10. 2011 16:31
mily pane Franke

asi mate pravdu , ze Kcs zvysila kurs oproti Euru od jeho zalozeni o 20%. Euro zase tvysilo kurs vuci USD skoro o 150%. Dnes je kurs 1€:25 Kcs a 1€:1.34 USD coz by jiste mohlo byt lepsi. Vasi Kcs Vam z celeho srdce preji , neb tato mena  mne nezajima . Ale nebyl bych rad , kdybychom u nas meli zase DM- rikate ze platite kartou - ja coby chirurg  po 45 letech praxe mam samozrejme take par karet , kterymi platim v Eurozone bez nejakych relevantnich poplatku - lec mimo Eurozonu jsou ty poplatky tak vysoke , ze mne to principielne stve platit kartou- v USA ci v Jizni Americe je to O.K. ale v Evrope mimo nasi Eurozonu je skoda platit kartou. Vy musite s Vasi Kcs mimo platit vsude vysoke poplatky - ale nejspis Vam to nevadi.Mne ale ano.Euro zustava pro mne nejlepsi mena siroko daleko  a nikdy bych si neulozil neco ve zlotych , korunach nebo forintech.Ale to je jiste otazka nazoru. De gustibus non est disputandum .Ja jsem obcan nasi  EU , ale ne Ceska .

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

8. 10. 2011 16:21
jinak p. Kaniokova pravdu nema

rikajic , ze nejvic prosperujici zeme v Evrope je Svycarsko a Norsko , ktere jsou mimo Eurozonu. Ve skutecnosti je nejvic prosperujici zemi v Evrope Lucembursko ( clen Eurozony ) s BNE pro hlavu 71 000 USD, a az za nim  je Norsko s 68 000 USD pro Kopf a  dale Svycarsko s 58 000 .Pro srovnani -chudsi velke  Nemecko a Francie maji  pouze  36 000 USD / hlavu  a jeste chudsi  Cesko celych 12 000 a Madarsko 11000.Svycarsko nedavno devalvovalo SF a stanovilo minimalni hranici kursu k Euru na 1:1.20 ( kdyz pred mesicem byl kurs SF :€ skoro 1:1, dnes je 1€:1.24 SF ( pred rokem to bylo 1€: 1:45)

0 0
možnosti
JJ

J. Jorda

9. 10. 2011 12:10
Re: jinak p. Kaniokova pravdu nema

Mily pane Cerny, Svycarsko nedevalvovalo CHF, nybrz stanovilo spodni hranici smenne hodnoty na 1,20 k 1 Euro jenom proto, aby se svycarsky export do EU (asi 75%) se uplne neznicil a aby spekulanti i ti v Nemecku uklidnili a vedeli, ze Svycarsko nenecha padnout menu jeste vice a zasahlo by  (SNB), jakmile by se k tomu sklonovalo. Ja si pamatuju jeste nedavno, jak byl CHF za 1:1, ale jen nekolik dnu. Mate pravdu, skutecna hodnota Euro k CHF je dnes kolem 1:1, ale to neni problem Svycarska nybrz EU, vy EU-populiste si "nevidite do huby", tento stav financni krize jste si zavinili sami

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

8. 10. 2011 16:05
pani Kaniokova ma pravdu

ratingova agentura Moody snizila rating 12 britskym bankam ( vcetne  obrovske Bank of Scotland ) a  8 portugalskym. Jinak ratingova ag. Fitch snizila Rating Spanelska na AA-, takze Spanelsko je nyni na urovni Ceska , coz je jiste pro Spanely ostuda a pro Cesko jiste uspech.Jediny politik v Nemecku , ktery se nazyva " Euroskeptikem " Peter Gauweiler z pravicove CSU ( proslavil se v r. 85 navrhem , deportovat vsechny nemocne s AIDS na nejaky ostrov ) dnes prohral ve volbach o vyznamnou funkci v CSU na cele care .V 82 mil. Nemecku neni jediny politik , ktery by nepovazoval EU a EURO za positivni vec , kterou je treba ze vsech sil podporovat. Ten nejznamejsi zlodej z Ceska KLaus je vne Ceska jako kul v plote , uvnitr toho malickeho statu je tento ubohy zlodej ale povazovan za visionare- coz je samozrejme vec jen Ceska repersentujiciho v nasi EU sotva 2% mych spoluobcanu - coz jiste neni mnoho

0 0
možnosti
TC

T. Cerny

8. 10. 2011 15:52
mily pane Chlapek- ad zlodej Klaus

zlobite se , ze jsem nazval Vaseho Klause zlodejem - ale to jiste nejsem jenom ja . Zkuste si na Googlu zadat titul : zlodej Klaus " ( jak v cestine tak i v jinych jazycich : angl." thief Klaus ", nemecky "Dieb Klaus", franz. " voleur Klaus " soanelsky " ladron Klaus " a uvidite , jako zaplavu odkazu vcetne  deilni dokumentace Klausovy zlodejny tam neleznete. Klaus je totiz smeny zlodej  z ktereho si dela legraci mnoho poradu - napr. Jay Leno v USA  ukazuje  jak zlodej Klaus, ktery je ceskym presidentem krade vsechno , co hostitel pred nej postavi - vcetne sodovky a housky , ktere si tajne strka do kapes.V nasi svobodne a demokraticke EU muzeme kazdeho zlodeje nazyvat zlodejem - at je to president nejakeho Ceska nebo Moldavie. 

0 0
možnosti
JK

J. Kanioková

8. 10. 2011 17:34
vy jste paranoik

0 0
možnosti