Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Přechody v Česku? Prý stroj na nehody a smrt

Politici a dopravní odborníci hledají recept na bezpečné přechody pro chodce. Kromě prevence a výchovy by byl potřeba také pořádný balík peněz, shodují se.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J. Kadeřábek

25. 10. 2011 12:45
Jako řidič to vidím takto:

ve větších městech lidi chodí i mimo přechody a je třeba být ve střehu stále. Mnohé přechody jsou špatně umístěny a v noci osvětleny. Zejména ženy se chovají nečitelně, hůře než malé děti, které dávají většinou jasně najevo, že chtějí přejít (dopravní výchova na školách nese své ovoce). Vždy váhajícím chodcům ukážu rukou, zvláště když ještě dobržďuji a oni nemají jistotu, že zastavím. Jako chodec nemám problém, už proto, že vím co řidič potřebuje. Vidět mě a vnímat jasný úmysl přejít. Také ukáži řidiči aby jel, když vidím, že za ním je volno nebo by musel brzdit příliš prudce. Kupodivu hodně řidičů i tak zabrzdí a čeká až přejdu a to často v luxusních vozech.

0 0
možnosti
JK

J. Kadeřábek

25. 10. 2011 12:47
Zapomněl jsem napsat, že

to co popisuji je na Moravě (kdyby jste z Čech měli jiné zkušenosti).

0 0
možnosti
MR

M. Raková

24. 10. 2011 15:26
nevidim ridice v aute-maji cernou folii

Jak mohu komunikovat s ridicem, jenz ma cerne folie ci co na oknech, jak se to deje dost cast, hlavne na tech drahejch, jakmile vidim, ze nevidim ridice, radsi se vzdalim od prechodu aspon ten metr a cekam, az ten nabob odjede, nemam totiz jistotu, kdo tam sedi a zda muj umysl prejit silnici NA PRECHODU on zaregistroval.

Je to vsechno opravdu jen a jen o slusnosti a tady je velmi malo slusnejch ridicu. tez zkusenosti z ciziny - jak v Kanade, tak v Nemecku, kde to je uplna pohadka prechazet silnice na prechodech.

Problem je, ze cesti chodci jsou taky nevychovani, jako jejich mnohem silnejsi "protivnici"-ridici a prechazeji miámo prechody.

Chtelo by to neutracet statni penize (korupce-statni zakazky atd.) a koupit na vsechny smysluplne umistene prechody SEMAFORY a trochu by se to mozna zmirnilo.

Ale komunisti by stejne jezdili na cervenou, je to jejich barva, jak vidno uz na dvou pripadech pana europoslance za KSCM-nepamatuju si jmena- na Praze 6, kdyz 2x srazil na prechodu na cervenou chodce.

0 0
možnosti
PS

P. Stavjaník

24. 10. 2011 12:48
Nojo,

nějaké mávání rukou je ku hovnu. K čemu bych upozorňoval řidiče uprostřed přechodu, kteří mě nemíní pustit. Zřejmě se člověk uprostřed přechodu oddává meditacím, co jiného by tam asi dělal? Tak je bezpředmětné ho z meditací rušit nějakým zastavováním vozidla.

0 0
možnosti
IH

I. Hil

24. 10. 2011 9:56
Kolik lidí zabil ministr a jeho nový zákon

který dal "absolutní přednost" chodcům!?

0 0
možnosti
JC

J. Cerny

24. 10. 2011 10:50
Re: Kolik lidí zabil ministr a jeho nový zákon

To muze rici pouze arogantni ridic - pan na silnici..... Kupodivu tuto myslenku neuplatnujete u prednosti na hlavnich silnicich. Stejne tak by jste mohl rici, ze ani na hlavni silnici neni prednost absolutni. Tam vas to nenapadne. Proc asi?

0 0
možnosti
TL

T. Lichtenberg

24. 10. 2011 9:45
Je potřeba ohleduplnost na obou stranách...

...předpokladem bezpečnosti v silničním provozu je chovat se vypočitatelně a s ohledem na ostatní tak, aby každý věděl, co se právě chystáte udělat. Když jako chodec vidím, že auta mají slušně "našlápnuto", tak jim zbytečně nevstupuju do vozovky, aby nemusela zběsile brzdit, ale stoupnu si tak metr dál od přechodu, aby řidič jasně viděl, že se nechystám přejít. Když chci přejít, počkám, až auto začne zpomalovat, abych si byl jistý, že mě registruje, a že mu nevstupuju pod kola. Na druhou stranu očekávám vstřícné chování i od řidiče, tzn., že nezačne brzdit až posledních 5m před přechodem, a že naopak přecházejícím nezačne netrpělivostí "ujíždět paty" :P

0 0
možnosti
JC

J. Cerny

24. 10. 2011 10:47
Re: Je potřeba ohleduplnost na obou stranách...

To je prave ten kamen urazu. To nevede k vychove ridicu, naopak rychlou jizdou pred prechodem si ridic timto zpusobem vynuti prednost! Jasne je dano, ze ridic musi na prechodu tomu slabsimu ucastniku dat provozu a to bez vyjimky a nejakeho ALE! Pokud toto nebude platit, tak situace bude takova jaka je nebo jeste horsi!

0 0
možnosti
PJ

P. Joch

24. 10. 2011 9:39
Čeští chodci jsou nebezpeční!!

Souhlasím s tím, že za to může zákon, který dal chodcům neoprávněný pocit převahy a bezpečí, nad mnohem větším a těžším autem.

A začínám sám na své rodině pozorovat, že si na to zvykáme a je to nebezpečné zvláště v zahraničí (Slovensko, Itálie), kde podobný zákon neplatí. Než vám docvakne, že tam prostě přejdete, když je volno a žádné skákání před auta vám nebude nic platné, zažijete někdy i horké chvilky.

0 0
možnosti
JC

J. Cerny

24. 10. 2011 11:00
Re: Čeští chodci jsou nebezpeční!!

Cesky chodec neni nebezpecny, byt Vam muze poskodit lak na Vasem vozidle! Nebezpecny je ridic plechoveho monstra, ktery nebere chodce vazne a vedom si sve fyzicke prevahyn ebere toho "mekyse" na chodniku, ci na prechodu vazne. Bohuzel nasi ridici si mysli, jak jezdi dobre. Domnivaji se, ze cim rychleji a agresivneji jezdi, tim jsou lepsi machri za volantem! Zkuste si nekde ale najit statistiky nehod v Anglosaskych zemich, Skandinavii, Svycarsku atd. a zjistete, ze v tomto smeru jsme jeste v dobe kamene.

0 0
možnosti
JL

J. Lepka

24. 10. 2011 9:31
Ale žádné peníze!

Netřeba více peněz. Stačí velmi jednoduše:

1. Aby chodci byli ohleduplní a neskákali na přechod na poslední chvíli pod jedoucí auto (kdybych tenkrát nestrhnul volant, tak jsem jedno takové hovado porazil)

2. Aby řidiči více dávali pozor na chodce (to si ale myslím, že není tak zlé)

3. Odstranit toho, který se jmenuje jak ten neandrtálec z Macha a Šebestové, ať už nezamořuje pravidla svými výmysly. Dostatečně silný signál, že chce chodec přejít, je už to, že stojí u přechodu a dívá se na auta. Ověřeno z pozice jak chodce, tak řidiče.

Anebo jak říkám svému synovi: když tě někdo porazí na přechodu, tak to sice bude jeho vina, ale ty budeš ten, koho to bude bolet.

0 0
možnosti
JC

J. Cerny

24. 10. 2011 10:53
Re: Ale žádné peníze!

Porazil jste malem hovado jinak hovezi skot, nebo cloveka? Vas slovnik napovida vice o Vasem chovani za volantem nez si asi pripoustite!

0 0
možnosti
JK

J. Kos

24. 10. 2011 9:15
Ten Huml je komik .

A zas se bude tady vymýšlet, jak to udělat, aby vlk se nažral a koza zůstala celá. Jenom, aby to nestálo peníze !

0 0
možnosti
JC

J. Cerny

24. 10. 2011 9:15
Zmena mysleni!

Opatreni? Prechod v noci osvetlit sodikovbou vybojkou - musi byt svetlejsi nez ostatni cast ulice. Zebra vzdy jasne namalovana, neojezdena a par desitek metru pred zebrou navic dopravni znacka. A pak uz jen vychova. Chodec je proti autu"mekys" nemajici pri stretu sanci! A uta nejsou zbrane na sestrelovani chodcu. Upozornovani rukou, ze prejdu - to se pouzivalo drive v zapadnich zemich a bylo to kontraproduktivni. Upustilo se od tohok vuli zranitelnosti chodce, nepredpokladanym reakcim malych deti, dusevne postizenych a omezenych hybnostech invalidu (ti vsichni jsou  v provozu i pravne rovnopravni). Prave proto, ze chodec na prechodu ma absolutni prednost a vetsina stredu jde na vrub neprimerene rychlosti, nepozornosti, nebo bezohlednosti ridice jsou tresty za prestupky a za nehody na prechodech ve vyspelych zemich obvzlaste bolestive. Soudy ovsem zohlednuji i napriklad spatnou viditelnos zpusobenou nedostatecnym osvetlenim prechodu - pak tresty netrpi jen ridic, ale i organ zodpovedny za radny stav prechodu a dokonce i ev. poraneny chodec, ktery si ma byt vedom snizene viditelnosti a neprovokovat stret. V tomto pripade ale zustava problem dite, nebo dusevne postizeny - jsou netrestatelni a vina zustava u prvnich dvou! Problem je, ze dokud budeme ridice omlouvat a operovat s "podminenou prednosti" tak se bezohledneho a sobeckeho jezdeni ridicu nezbavime. Ridic si musi byt vedom, ze ridi plechove "monstrum" o vaze vetsi nez 1000kg, ktere nelze zastavit "na fleku" a proti nemu je nechraneny clovek naprosto bez sance. Podle toho se musi chovat a nemuze spolehat na rationalni mysleni a jednani chodce. To je jeden z duvodu  zavedeni prechodu - vedle nutnosti vubec umoznit prechod na frekventovane komunikaci.

Na okraj: nasi ridici oproti jinym vynikaji bezohlednou jizdou (ne pausalne). svedci o tom mnozstvi dopravnich nehod (predjizdeni na neprehlednych mistech, neprimerena rychlost...) a toto jednani se nemeni ani na prechodech!

0 0
možnosti
RF

R. Folwarczna

24. 10. 2011 9:34
Re: Zmena mysleni!

Mluvíte mi z duše! Nejhorší srovnání je vždycky po návratu ze zahraničí, to ať se Češi vztekají, jak chtějí, vyznívá to v jejich neprospěch.

0 0
možnosti
LB

L. Bulvová

24. 10. 2011 9:10
souhlas

Nejnebezpečnější místo pro přejítí je přechod pro pěší. Tam se musí  dávat 10x větší pozor jak  na místě, které  pro  přecházení není určeno.

0 0
možnosti