Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dráhy propustí čtvrtinu pokladních. Nahradí je stroje

České dráhy chtějí zefektivnit prodej jízdenek a plánují nahradit pokladní stroji. Dozorčí rada drah už schválila nákup 68 prodejních automatů, které mají nahradit klasický prodej lístků u pokladny. Pokud se pilotní zakázka osvědčí, chtějí dráhy koupit postupně až 340 automatů na 80 největších nádraží.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A. Podšer

27. 11. 2011 15:06
že je nutné

šetřit - neutrácet veřejné peníze (peníze občanů) - by mělo být krédo každého občana tedy i občana-odboráře, ale je to právě občan-odborář, který jediný vždycky dopředu ví jak a proč to změnit k lepšímu nepůjde a udělá maximum proto, aby měl pravdu; svinsky těžká koule přivázaná k noze těch, co se o zefektivnění poskytování veřejných služeb snaží a v minulosti snažili; doprava, zdravotnictví, veřejná správa - tři variace na stejné téma - klid po pěšině do doby, než se objeví první náznaky úsporných opatření; následuje vzedmutá vlna rozhořčení "všech" občanů a mávání transparenty v ulicích; žádný pokus o reorganizaci, o reformy, o úspory nebyl, není a nikdy nebude odboráři chápán jako nutnost, bude rovnou odmítnut nebo přinejmenším zredukován na naprosto neužitečné opatření a ještě budou mít odboroví lídři tolik neomalenosti, aby obvinili vládu z toho, že vůbec nic nedělá

 

pan pejša, šéf odborového svazu železničářů, si pouze připravuje půdu; ví, že plká, ale to v minulosti platilo o odborech vždycky a většinou vždycky nakonec bylo po jejich

0 0
možnosti

J. Kliment

27. 11. 2011 15:28
Re: že je nutné

Asi tak. A budiž jasno v tom, že naprosto stejně by se "odboráři" postavili v tomto konkrétním případě i proti redukci správního aparátu. Bohužel - protesty pro protesty se staly takřka jedinou náplní odborů.

0 0
možnosti

J. Kliment

27. 11. 2011 12:11
Tak tak. Šetřit je třeba.

Budou stroje. Zbývá jen dodat, že při GŘČD bude nutno zřídit "Odbor pro automatizaci výdeje jízdenek". Ten bude mít pochopitelně i oblastní působnost, celkem nebude mít víc než tak 550 lidí. A pár aut, kanceláří a počítačů. Žádná úspora přece není zadarmo.

Kéž bych se mýlil.

0 0
možnosti

J. Hanousek

27. 11. 2011 18:42
Re: Tak tak. Šetřit je třeba.

Ano, bude to něco podobného jako Úřad pro zřízení metra v Brně.

Nicméně, štetří se na leccčems, dokonce i na počtu cestujících. Obvykle jede ve vlaku s osmi vagony deset lidí a bojíte se tam, na rozdíl od silnic...

0 0
možnosti