Úterý 23. dubna 2024, svátek má Vojtěch
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Koaliční dohoda: Havel dostane svůj zákon 'Zasloužil se o svobodu'

Nečasova vláda už má jasno, jak bude vypadat její pocta památce zesnulého prezidenta Václava Havla. Na pondělní mimořádné schůzi chtějí ministři odhlasovat, že si Havel zaslouží speciální zákon – podobně jako třeba první československá hlava státu Tomáš Garrigue Masaryk (TGM).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ES

E. Seibert

16. 1. 2012 1:18
zákon by měl bejt komplexní

zasloužil se o svoboudu, demokraturu a bordel, který tu je

0 0
možnosti
TE

T. Elbert

19. 12. 2011 20:18
Havel má štěstí, že se těch pitomostí nedožil...

nejspíš se všem těm idiotům počínaje současným prezidentem přes premiéra až po starosty Horních Dolních co po něm hodlají přejmenovávat honem rychle své návsi směje před fortnou nebeskou. R.I.P. Václave a na čecháčky s "č" ještě menším než malým se zvysoka vyser :-).

0 0
možnosti
JD

J. Denemark

19. 12. 2011 17:32
Zajímavý postřeh: Kreml zarytě mlčí.

Oba trapáci, jak Medveděv, tak Putin nedokážou v té své nabubřelosti ani projevit soustrast českému lidu tzv. ze slušnosti. Hlavně, že se hradní parta tetelila blahem, když je přijel Medveděv podrbat za uchem kvůli Temelínu. Nas*at!

0 0
možnosti
TE

T. Elbert

19. 12. 2011 21:08
Re: Zajímavý postřeh: Kreml zarytě mlčí.

Správně. Opověď čekáte...nasrat, jó nasrat!!!

0 0
možnosti
ZP

Z. Průša

19. 12. 2011 15:26
Očividně mají prd co dělat

Tady krachuje ekonomika, o EU nemluvě, všechny zákony jsou problém a ti blbouni vymýšlejí naprosto nesmyslný zákony, který vůbec k ničemu nejsou. Mrtvýmu to nepomůže, myslím, že by o to ani nestál. Koukejte se starat o ekonomiku a stát obecně, debilové

0 0
možnosti
JC

J. Cedivoda

19. 12. 2011 14:41
Je zvykem,

že zákonodárné orgány státu (tedy, alespoň toho našeho) poctí významnou osobnost nějakým zákonným výrokem. Václav Havel byl významný občan tohoto státu a je dobré, když to tedy zákonné orgány udělají, ačkoliv se to zdá jako formalita a ne všichni poslanci a senátoři budou pro tento zákon hlasovat upřímně a ze svého přesvědčení. VH dělal jedinou chybu a to v tom, že chtěl zůstat mimo politické strany, nikdo nemůže zůstat mimo politiku. Vyjadřoval velice silně odpor proti těm co nechtěli sjednocenou Evropu, i těm co zpotvořili demokracii na nemravnou soutěž po moci a osobním úspěchu. Možná ale měl přispět i k vytvoření nějaké politické strany, která by prosazovala demokracii opravdu na základě pravdy, lásky, spravedlnosti a morálních zásad. Bylo by dobré prosadit z jeho odkazu tu pravdu a lásku proti lhářům, kořistníkům, sobcům a narcisům v naší politice. 

0 0
možnosti

P. Čech

19. 12. 2011 8:52
Zákon???

Každý zákon je institutem či normou, pomocí níž je prosazována vůle většiny občanů. A nebo by měl být. Úctu k panu Václavu Havlovi netřeba prosazovat zákonem, mám za to, že ona úcta k takovému člověku je přirozená u většiny občanů našeho státu. Dokonce si myslím, že takovýto zákon, ať je jeho znění jakékoliv, snižuje zásluhovost, důležitost a vysokost jakéhokoliv člověka, nejen pana Havla. Navrhne-li vláda, nebo schválí-li parlament něco takového, zaslouží si jen odsouzení kohokoliv.

0 0
možnosti
JN

J. Novák

19. 12. 2011 2:21
A jakou stanoví sankci,

když ten zákon někdo poruší? Já jsem třeba nikdy Havla neuznával, pro mě byl jen jedním maňáskem v divadýlku, takže co mi udělají, když si s tím jejich zákonem vytřu....? Povinná úcta k někomu, kterou nařídí stát zákonem? To považuji za naprosto trapné, zbytečnou ztrátu času moci výkonné i moci zákonodárné, který by mohly tato orgány využít k vytvoření nějakých nepoměrně smysluplnějších zákonů. Havel umřel? No a co? Všichni tam musíme.  A mimochodem, když jsem se do dozvěděl, tak jsem si vzpomněl na Dalajlámu, jak mu podle překladatelů přál alespoň dalších deset let života. Oni to totiž špatně přeložili! Dalajláma mu totiž ve skutečnosti přál alespoň dalších deset dnů! Koneckonců, už někdy v létě jsem viděl uzavírat sázky, že do vánoc nevydrží. Škoda, že jsem si také nevsadil.

0 0
možnosti

P. Čech

19. 12. 2011 8:43
Re: A jakou stanoví sankci,

Uzavíral jste sázky??? Že se nestydíte vůbec něco takového napsat. Doposud nikdy jsem se nesnížil k tomu, abych zde někomu nadával. U Vás však musím učinit výjimku a nejde jen o pana Havla. Projevujete se zde jako odporná kreatura, ikdyž i taková kreatura by se mohla cítit dotčena, srovnávám-li ji s Vámi. Každý člověk, kterého znám, i ti lidé s nimiž v mnoha směrech nesouhlasím, dokonce i mnozí komunisté, a to je co říci, Vás morálně převyšují. Plivu vám k nohám. Fuj!!!

0 0
možnosti
JH

J. Hána

18. 12. 2011 23:51
Nesmysl!

"Názor na historii by si měl každý občan udělat sám a není k tomu třeba zákon," vysvětlil svůj postoj Klaus.

Přestože s ním v mnoha věcích nesouhlasím, tak v tomto má pravdu, jen nevím jak si má kdo udělat názor, když je mu ve většině informačních zdrojů vnucována PRAVIČÁCKÁ PROPAGANDA.

Svoboda slova je možná ještě MENŠÍ než dříve, podle trestního zákona určitě. Svobodu pohybu po vlastní zemi kapitalismus už z principu omezuje převedením všech pozemků na soukromé a jejich nedotknutelností, bohudík k tomu ještě zcela nedošlo. Tenhle systém dává velikost svobody závislou na množství PENĚZ.

Z těch níže zmíněných čtyř svobod prakticky NEMÁME ANI JEDNU.

0 0
možnosti
JK

J. Kotalík

19. 12. 2011 0:08
Re: Nesmysl!

Vy nemáte ani jednu? Zvláštní, já mám všechny. A nejsem vůbec bohatý...

Tedy, alespoň finančně ne.

0 0
možnosti
PK

P. Kozák

18. 12. 2011 23:02
Svobody jsou čtyři, tak ať...

...si to ještě rozmyslí, abychom ten zákon nemuseli zase pak rušit!

http://en.wikipedia.org/wiki/Four_Freedoms

tiny.cc/prezident

0 0
možnosti
PS

P. Sulc

18. 12. 2011 22:36
jedina zeme,

kde jsou tyto naprosto absurdni "zakony": ten a ten se zaslouzil o ABC.  Ten a ten se zaslouzil o XYZ. Jak se da ten zakon porusit? Tim ze reknu ze se nezaslouzil? A jak se ten ci onen zaslouzil, je to tedy presne definovano, coz zakony maji byt, aby nedoslo k nejednoznacnym vykladum.? A jake jsou postihy, kdyz zasluhy zpochybnim? Porusil jsem zakon, kdyz reknu ze treba Benes svoji abdikaci v tezkych chvilich statu ten stat poskodil, tudiz ze zasluha je pouze nepatrna?. A co Havel, zaslouzil se o stat malovanim tluste cary a heslem nejsme jako oni, takze komunisti se jen otrasli a stali se z nich kapitani prumyslu? Takovimto "zakonum", pseudozakonum se prece kazdy slusny pravnik musi vysmat. To je malocechoclovecina dohnana do extremu. Muzete stavet pomniky, sochy, na Letne uz jeden "zaslouzenec" byval, davat desky na baraky, ale uzakonovat zasluhy?

0 0
možnosti

J. Šimek

18. 12. 2011 22:48
Re: jedina zeme,

Lživé a nenávistné výlevy frustráta, který si ve své najivitě myslí, že Havel měl jako prezident moc, kterou znal od bolševických tajemníků. Jenomže tlustou čáru a privatizaci měli v rukou jiní šíbři. Ale lepší je jen nenávistně kydat špínu na Havla.

0 0
možnosti