Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Spor o pražský park se vyhrotil. Muž pokácel stromy

Pět vzrostlých stromů pokácel v pražském parku na Dobešce jeden z majitelů pozemku. Místní obyvatelé se mu v tom snažili zabránit a zavolali policii. Vyvrcholil tím několikaletý spor o odprodej chráněné parcely, na které stromy stojí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

J. Tachovský

28. 12. 2011 14:36
mel do nich napred zatlouct medene hrebiky

pul roku pockat a pak to skacet jako suche stromy.

0 0
možnosti
JK

J. Kliment

28. 12. 2011 16:26
Re: mel do nich napred zatlouct medene hrebiky

Proč?

0 0
možnosti
PM

P. Marik

28. 12. 2011 12:50
oplotit a pustit dobrmany

Pokud je pozemek soukromeho majitele, tak at si ho oploti a necha v nem behat psy. Pokud by mu radnice nahodou delala problemy, muze se soudit. Sice to stoji nejake penize, ale v tomto pripade by si mel byt jist viteztsvim. Osobne bych pejskare poslal do nekam, V Anglii je spousty takoveto zelene oplocene a nikoho ani nenapadne tam lest. No a kdyby to nepomahalo, staci se spojit s nekym z parlamentu, vylozit mu zamer postvit tam domy a on uz za patricny podil zajisti klid :-)

0 0
možnosti
JK

J. Kovář

30. 12. 2011 12:53
Re: oplotit a pustit dobrmany

Jenze stavbu plotu by zase musel nekdo povolit, takze je to porad dokola.

0 0
možnosti
JF

J. Frgalova

28. 12. 2011 12:18
nevím jak v Praze

ale když jsme kupovali kousek přilehlého pozemku ( zatravněnou plochu) od obce věděli jsme předem za kolik se to prodává i nakupuje, protože ty ceníky máme veřejně dostupné  na internetu. Myslím, že i Praha nějaké ceníky má, a tudíž by se měli ti prodávající strikntě držet ceníku, pokud je to pro ně výhodnější. Nezdá se mi, že by to mělo stát 1kč, když my jsme za m2 dali 36kč, a to jsme na dědině.

Ale na druhou stranu se mi nezdá ani to, že obec má povinnost od kohokoliv něco odkoupit. To že je to soukr. pozemek to mu nikdo nebere, že je to pozemek ničemný to už je hold smůla, ale takových ničemných pozemků lidi vlastní habakuk a svět se kvůli tomu nezboří. Já osobně bych ten pozemek ze svého života "vymazala", jen bych dobře uložila LV pro potomky, kdyby se na něm někdo rozhodl stavět ( i chodník je stavba a měl by s ním souhlasit vlastník, odmítat jakákoliv věcná břemena atd...)

0 0
možnosti
JK

J. Kliment

28. 12. 2011 13:27
Re: nevím jak v Praze

Máte pravdu. Taková situace je zcela běžná. V tomto případě jde o pozemek cca 22 arů , vlastníků je 14 a ani jeden nebydlí v místě. Ba ani v Praze. Pan Švec je vlastníkem 1/3 - tedy ani ne jedné parcely. Okolní pozemky spravuje magistrát. Já osobně bych nic neprodával a naopak bych byl rád, že jako vlastník mohu ovlivnit případné záměry.

0 0
možnosti
EP

E. Preisler

28. 12. 2011 9:34
Škoda

Pravda je, že není vhodné v takovýchto případech postupovat takto afektovaně. Pravděpodobně byl zahnán do kouta. Nemohu a nechci soudit...

I když to jsou náletovky, tak strom který má ve 130cm výšky od kmene (země) obvod větší než 80cm musí mít povolení pro skácení. Pokud je to méně, může si to skácet, ale musí to poté do 14 dnů ohlásit na úřadě pro ochranu zeleně a přírody.

Pokud je to více, je z toho problém. Nejsou za to malé pokuty.

V případě, že stromy jsou ve špatném stavu, mít povolení od dendrologa není vše. Navíc je nutné povolení (spíše souhlas) právě daného úřadu pro obvod města.

Provádíme arboristické prořezy a postupné skácení a mohu říci, že vždy je to tanec mezi dendrologem, majitelem a úřadem. A v této situaci to je čardáš! :-)

0 0
možnosti
VP

v. procházková

28. 12. 2011 12:42
Re: Škoda

co to melete o zahnání do kouta, copak tomu dědkovi šlo o život? Je to obyčejnej mamonář, který kvůli 5 metrům čtverečním dělá humbuk, aby vydělal na městě nekřesťanské peníze. Vraždí stromy pro nic za nic, kdyby mu tak někdo usek tu jeho plešatou palici, tak mu půjdu ještě plivnout do krku

0 0
možnosti
JN

J. Novák

28. 12. 2011 7:15
Je třeba

Švece rozkulačit! Muhehe!

0 0
možnosti
PS

P. Sulc

28. 12. 2011 5:05
Tohle je skutecne otresny priklad

Ceskozlodejska. Za metr korunu?? Jiste by to ten ksindl na magistrate za par tydnu prosmelil a puvodni majitele by utreli hubu.

0 0
možnosti
JK

J. Kliment

28. 12. 2011 10:06
Re: Tohle je skutecne otresny priklad

Pane Šulci, vyrozuměl jsem že nejste "nezralý mladík", a že žijete v USA. Proto mne Vaše reakce docela udivují. Měl byste vědět, právě Vy, že zákon je třeba ctít. A pokud je špatný domáhat se změny - nikoli nedodržovat. To za prvé. A za druhé - radnice není povinna odkupovat cokoli podle toho, jak se to hodí vlastníkům. Zastupitelstvo je vázáno poměrně striktním postupem, za jeho nedodržení padají dost tvrdé sankce. Takže ne že radnice vymáhá pozemek za směšnou cenu - ona jen neakceptuje nabídnutý obchod. Co je n tom divného? V "Americe" to funguje jinak?A buďte tak laskav a neurážejte svou bývalou vlast. Pouhá emigrace Vám k tomu nedává právo. Navíc si nemyslím, že zrovna ve Státech by bylo ve veřejné správě v pořádku.

0 0
možnosti
JS

J. Stejskal

28. 12. 2011 3:03
Já vám řeknu,

že to má ten pan Švec blbý. Nemůže vlastně nic. Pár frajérů by to rádo koupilo po kačce pro obec a ta by to pak pro nadbytečnost někomu pustila a ještě by se s památkáři (?) dohodli. Jenže když to nedá, tak mu budou s puškou v ruce a ohněm v srdci bránit v čemkoliv, hájíce svatá práva občanů na travnatý plácek.

0 0
možnosti
JB

J. Blažek

28. 12. 2011 5:51
Re: Já vám řeknu,

Doplňuji: ... na jeho travnatý plácek. .... A pak že prý je u nás ochrana soukromého vlatnictví zaručena ústavou. .... Asi podle toho, čí to vlastnictví je - zda pána nebo kmána ....

0 0
možnosti
MK

M. Krátký

28. 12. 2011 2:59
vládnoucí mafie ( MČ Praha 4 )

se schovává za veřejný zájem a pod žvásty, jenom, aby nemusela zaplatit tržní cenu, nebo když jim současný majitel nedá korupční poplatek. jsou to zrůdy

0 0
možnosti
JT

J. Tachovský

27. 12. 2011 21:52
Proc si to neoploti ?

Ja bych na svuj pozemek cizi lidi nepoustel a pokud to neni lesni porost, muze si tam postavit plot.

0 0
možnosti
JK

J. Kliment

27. 12. 2011 22:54
Re: Proc si to neoploti ?

Mýlíte se - je to mnohem složitější. Pokud je pozemek, byť v soukromém vlastnictví, veřejným prostranstvím či komunikací je majitel povinnen tento stav strpět. Ani u ostatních ploch nelze plotit kdekoli a cokoli. Pokud v tomto případě majitel pozemku kácel stromy bez povolení pochybil. Ani na vlastní zahradě nemohu pokácet cokoli. Netvrdím že je to bezchybný zákon - ale je to tak.

0 0
možnosti
LM

L. Mosler

27. 12. 2011 21:12
Co by na cenu 1 Kč za metr

řekla Havránková z D 11? Ti místní protestanti a ta radní si asi myslí, že právo pro ně neplatí, když je jich více než pět...

0 0
možnosti
MS

M. Stuchlik

28. 12. 2011 0:43
Re: Co by na cenu 1 Kč za metr

Naši soudruzi byrokrati žijí v přesvědčení, že zákon je jen pro plebs z ulice. Stejně jako politici a velkopodnikatelé. Celou tuto mafii je nutno zlikvidovat

0 0
možnosti