Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus jde proti ODS. Odmítá referendum o Evropské smlouvě

Český prezident Václav Klaus odmítá iniciativu ODS, aby o připravované dohodě Evropské unie o rozpočtové odpovědnosti v Česku rozhodli občané. Klaus to řekl po sobotním setkání se svým rakouským kolegou Heinzem Fischerem, se kterým hovořil hlavně o evropských otázkách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Pernica

16. 1. 2012 8:04
Řešení problému

Tomuto se říká řešení problému vyhnitím. Referendum je záminka odsunout rozhodnutí co možná nejdále. VK říká neodsouvejte a buďte chlapi: řekněte té hovadině NE rovnou. Vzpomeňte si na šrotovné, kdy celá Evropa křičela zaveďte šrotovné a podpořte naše (německé) automobilky. Naštěstí to vyhnilo - nic se neplatilo.

0 0
možnosti

R. Pecho

15. 1. 2012 8:29
Moudrý mezi moudrými.

Velký Kormidelník nevěří, že občané země, kterou reprezentuje dokáží rozhodnout o čemkoliv zodpovědně. Jistě mu to poradili jeho hradní mudrci - poradci. Už je opravdu načase, aby tato od reality odtržená skupinka odešla do zapomění.

0 0
možnosti

J. Novák

15. 1. 2012 5:49
Doufám, že si v Rakousku

drželi při Vašíkově návštěvě kapsy a zejména že si dali pozor na tužky a pera! Pokud né, tak určitě odcestoval zase s plnými kapsami.

A pokud něco, jak on říká, nelze akceptovat, tak ty jeho kecy. Jinak doporučuji k pozornosti otevřený dopis, který byl Klausovi zaslán v souvislosti s jeho blábolem nazvaným Novoroční projev prezidenta republiky. Vím, onen otevřený dopis koluje internetem, protože se nenašlo masmédium, které by mělo odvahu ho zveřejnit. Pokud ale někdo má zájem o jeho zaslání, rád zašlu. Podotýkám, nejsem tvůrcem a mám i určité výhrady k jeho textu, ale určitě stojí za přečtení!

0 0
možnosti

R. Hledík

14. 1. 2012 23:35
Zdá se

že by se panu presidentovi více líbilo obnovení RVHP, pod vedením soudruha Vladimíra Lenina,,  opravuji--!!!! Putina. Nějak se mu do Evropy nechce, možná spíše větří stopu Lukašenka, Fica a Janukovyče, kdo ví ?

0 0
možnosti

M. Pechar

15. 1. 2012 8:32
Re: Zdá se

To už jste v této diskusi minimálně třetí, kdo straší Ruskem. Jednou jsem se bez odezvy zeptal, zkusím se zeptat Vás: Jsou v područí Ruska Švýcarsko, Norsko nebo Lichtenštejnsko? Proč bychom se měli stát svazovou republikou zrovna my? Jednak jsme v NATO, jednak s Ruskem ani nesousedíme (oproti minulosti, kdy jsme jako ČSSR se SSSR sousedili).

Počet lidí, kteří by si za svou volbu ANO pro EU dneska urazili obě ruce u samých ramen. Dokážete pochopit, že směr, kterým se EU ubírá, se jim ani trochu nelíbí?

0 0
možnosti

A. Podšer

14. 1. 2012 23:24
rozpočtovou odpovědnost

nepotřebujeme mít nadirigovanou shora; situace v evropě a zejména pak nepopiratelná a stále dokola omílaná souvislost mezi dnešními problémy a žitím na dluh snad otevřela oči i té nejzabedněnější vládě či partaji; pochopili to dokonce i naši socialisté (tedy alespoň takový dojem vyvolávají svým vstřícným postojem k evropské smlouvě o rozpočtové odpovědnosti);  paradoxní je, že stejně jako prozřela sociální demokracie u nás a nyní by s drze kamennou tváří naprosto v protikladu se svou doktrínou vstřikovala do těžce nemocného pacienta pravicovou protilátku, tak podobně indoktrinovaní ekonomičtí dobrodruzi v bruselu se nyní centrálně připravují

evropě diktovat podobu rozpočtu a ukládat sankce za to, co sami ve svých zemích připouštěli jako standartní model ekonomického chování; to samo o sobě je značně pobuřující a nedivím se, že klaus vstává ze židle;

 

pro ideově nečitelného politického hochštaplera schwarzenberga jsou tyto úvahy a závěry z nich pod jeho rozlišovací schopností; pro něj je evropa pouze jedna - ta západní, od které bychom se měli stále učit - a to nebezpečně připomíná dikci a až sebevražedně nekritický postoj bývalých komunistických poklonkářů; jeho nekonzistentní vystupování, kdy na jedné straně připustí absenci řádné diskuze na unijní úrovni a aby posléze na straně druhé rozbíjel vládu, pokud se po hlavě nevrhneme pod kola diktátu, připomíná působení škodlivého červotoče, který má za úkol nahlodat jednotu postoje vlády ve chvíli, kdy posuzuje, zda přistoupením ke smlouvě o rozpočtové odpovědnosti nám nejsou zároveň pod čarou podsunuty k podepsání závazky, na které by suverénní stát NIKDY neměl přistoupit a jejichž přijetí se v podstatě přibližuje k aktu velezrady;

0 0
možnosti

A. Podšer

14. 1. 2012 23:25
to je přesně to klíčové,

co irituje klause; není prostor pro debatu, zda referendum ano či ne; relevantní je pouze naše status quo a to má vláda hájit v čele s mrzkým schwarzenbergem sama a ne přesouvat odpovědnost na pologramotný plebs; je možné, že už i plebs pochopil, jak se má správně hospodařit (moje zkušenost je, že nepochopil), ale stavět ho před politologická dilemata a dožadovat se po něm kompetentního a tím plně odpovědného postoje je k mé lítosti nad jeho schopnosti

0 0
možnosti

V. Machciník

14. 1. 2012 22:59
Kde je vlastně

zástupce Nejvyššího ? Ve Vatikánu nebo na Pražskěm hradě ?

0 0
možnosti

Z. Sekerák

14. 1. 2012 21:20
Jo jo ochrana zajmu ceskych obcanu

Ja vas pred tou demokraci ochranim i kdyby ste to nechteli.

0 0
možnosti

M. Pechar

14. 1. 2012 21:29
Re: Jo jo ochrana zajmu ceskych obcanu

Já nechci daně. Daně nechce asi většina lidí. Vyhlásíme referendum?

0 0
možnosti

V. Kraus

14. 1. 2012 21:00
Souhlasím s Václavem Klausem na 50%

Souhlasím s jeho odmítnutím referenda. Politici opravdu musí unést odpovědnost za rozhodování a neschovávat se za lid. Je vrcholně trapný postoj "my bychom to možná i chtěli, ale nemůžeme, musíme se napřed zeptat svého lidu". Navíc by se pa naši politici začali hádat o tom, jak bude znít otázka referenda, kdy bude referendum a jak schálit příslušný zákon o daném referendu. I kdyby to šlo jako po másle nejdříve by to bylo až tak za rok. 

Nesouhlasím ale s jeho apriorním odmítáním dohody o fiskální unii. Vždyť o jejím znění se teprve jedná a některým našim požadavkům už prý bylo i vyhověno. Navíc dohoda by plně platila jen pro členy eurozóny a dokud tedy nebudeme mít euro, prakticky se nás to nedotkne. Tak proč ta hysterie? 

0 0
možnosti

J. Farmačka

14. 1. 2012 20:08
,,Dáreček ODS" z Hradu se montuje úplně do všeho

Funguje jako jedna z vládnoucích stran, řídí zahraniční politiku, podporuje nejslabší politický spolek podvodníků v historii státu, opruzuje proti EU, kam občané chtěli vstoupit, od revoluce věnuje největší úsilí hrabat peníze a obsazovat nejvyšší funkce, a stále je mu to málo. Média by mu měla přestat dávat tolik prostoru a věnovat se zásadním problémům, k nimž jeho bláboly rozhodně nepatří. Pokud něco odmítá, ať si to nechá pro sebe a až se bude hlasovat, ať si hlasuje proti. Ať ale neustále nenapovídá občanům, co mají dělat. Jsme svéprávní a ne dementní.

0 0
možnosti

J. Denemark

14. 1. 2012 20:23
Jeho zdeformované ego mu to nedovolí...

..páč kdyby stále nevypouštěl jedovaté bláboly a plaval s proudem, tak po něm neštěkne ani pes a to by nesnesl.)

0 0
možnosti

M. Stuchlik

14. 1. 2012 19:20
Klaus má strach

že většina lidí stále nechce, aby ČR byla opět svazovou republikou.

0 0
možnosti

M. Pechar

14. 1. 2012 21:28
Re: Klaus má strach

Proč papouškujete mediální lež o svazové republice? Jsou svazovou republikou Švýcarsko, Norsko nebo Lichtenštejnsko? Proč bychom se měli stát svazovou republikou zrovna my? Jednak jsme v NATO, jednak s Ruskem ani nesousedíme (ne rozdíl od ČSSR, která se SSSR sousedila).

0 0
možnosti