Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Katolíkům vadí, že Duka podporuje Klause. Přestaňte, vyzývají ho

Přátelské vztahy pražského arcibiskupa Dominika Duky s prezidentem Václavem Klausem mají pro některé katolíky nádech hříchu. Stejně jako přílišná podpora vládních reforem, kterou se hlava církve netají. Proto chtějí v sobotu, v den kdy bude Duka ve Vatikánu slavnostně jmenován kardinálem, proti němu protestovat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

R. Hledík

19. 2. 2012 16:26
Možná

je to tím, že český lid je v hodnocení krádeží a loupežení v Evropě suverénně na 1. místě, což hodnotila komise EU loni na podzim, nemůžeme očekávat od rozlobených zlodějů vstřícnost ve snaze vrátit část ukradeného majetku, zvláště když mnozí voli bolševíky, kteří loupež povýšili na státní politiku a své osobní kredo.

Těmto pomatencům nevadí každoročně vyhozených 25 miliard na sociálně lenošné občany-- loupežníky, a další miliardy na migranty, či slovenské = t.j. zahraniční vysokoškoláky.

0 0
možnosti

V. Prokeš

18. 2. 2012 15:03
Myslím, že Lidovky.cz to trochu přehnaly!!

Jsem sice katolík, ale žádný panbíčkář, či kažodení nevštěvovač kostela, ale pana kardinála Duku si vážím. Poslouchám jeho promluvy každou sobotu na Radiožurnále a co slovo to klenot od něj. To co tady sdělují Lidovky.cz, že prý katolíci vytýkají Dukovi, že podporuje prezidenta Klause, tak tomu bych nevěřil, možná snad ti katolíci, ale určitě né ti aktivní věřící.

Klaus je jednou prezidentem ČR, takže úcta mu přísluší jako hlavě státu a to i tehdy, pokud s jeho kroky stoprocentně nesouhlasím. O to více lze chápat nejvyššího představitele římskokatolické církve v ČR, když dává svým věřícím příklad, že vážit si  prezidenta republiky je věc normální. Politika s tím nemá naprosto nic společného.

0 0
možnosti

J. Krásenský

18. 2. 2012 12:47
Vážím si Dominika Duky i Václava Klause

nevadí mi, že náš arcibiskup kardinál Duka podporuje presidenta Klause.

0 0
možnosti

M. Blabla

18. 2. 2012 12:31
Vážená redakce LN,

prosím, bylo by možné opravit nadpis tohoto článku v tom smyslu, že není pravda, že "Katolíkům vadí..."? Myslím, že i z přiložených reakcí je zřejmé, že nadpis článku neodpovídá realitě. Zároveň bych se přimlouval za to aby si redakce více všímala jak významového souladu nadpisů článků s jejich obsahem tak i jeho gramatické a frazeologické korektnosti. 

Myslím, že mohu napsat: Za ne nevýznamnou část nejen katolíků ... děkuji :-)

M.B.

0 0
možnosti

J. Novák

18. 2. 2012 4:16
Jak se říká:

Kdyby Kristus věděl, jak to s tou jeho církví dopadne, tak by spáchal sebevraždu ještě před ukřižováním.

Ale přiznejme si otevřeně, nikdo nejsme dokonalý a ani boží synek nemůže vědět vše, že?

0 0
možnosti

J. MVDr. Čížek

18. 2. 2012 8:33
Re: Jak se říká:

To je pravda. Všechno ví jen nějaký s. J. Novák ...

0 0
možnosti

V. Havlík

18. 2. 2012 0:42
Nevím, proč by měl katolíkům Duka vadit

Nevím, proč by měl katolíkům Duka vadit, ale jsem jsem přesvědčen, že nevadí ani katolíkům sousední samostatné církevní provincie na Moravě či ve Slezsku. Spíše vadí lidem, kteří nemají své věřící spoluobčany rádi a také je rozčiluje, že se pražskému arcibiskupovi dobře daří a že má (resp. měl) přátele téměř všude - od dělníků v Plzni, přes piloty vojenských letadel až k současnému a i zemřelému prezidentovi, s kterým byl ve vězení a na kterého - na rozdíl od některých jiných  -nezapomněl ani v posledních fázích jeho nemoci. Takže "support  your local bishop"!

0 0
možnosti

J. Novák

18. 2. 2012 5:00
Re: Nevím, proč by měl katolíkům Duka vadit

...má přátele téměř všude... No, to hovoří za vše. Všude něco zbaští, tu i tam dostane něco od cesty... Jo, také podle toho vypadá, že? A to ho ještě živíme z našich daní!

0 0
možnosti

O. Rovner

17. 2. 2012 16:35
Mě to vadí též

Pan Duka zřejmě chce za každou cenu propasírovat církevní restituce. Ale za takovou cenu bych to nedoporučoval. Tady jde též o morální zábrany které jsou důležité pro věřící. Tímto se nyní již nastávající kardinál těm skutečně věřícím vysmívá - jelikož jeho jednání je v rozporu z dobrými mravy (podpora zle smýšlejícího člověka). Jsem pro to aby bylo vráceno vše co bylo ukradeno včetně církevního majetku, ale za takovou cenu ani náhodou. Je to hazart , pokud takovým způsobem bude Duka jednat - znamená to další ránu pro již tak nízký počet věřících. Pro mne, občana s pravicovým smýšlením se mi chce z toho zvracet. Připojuji se též tímto k protestu proti tomuto kamaráčoftu.

0 0
možnosti

V. Prokeš

17. 2. 2012 15:39
Katolíkům to rozhodně nevadí!

       A koho by asi měl podporovat nejvyšší představitel římskokatolické církve v ČR kardinál Duka, předsedu komunistů Filipa-Falmra, nebo socialistu Sobotku, kteří se jasně postavili proti navracení ukradeného majetku církvím? Myslím, že většina katolíků s levicí nic společného nemá a ani ji nevolí. Jsem proto přesvědčen, že titulek Lidovek. cz je velmi tendenční a nepravdivý.

0 0
možnosti

M. Charouz

17. 2. 2012 16:53
Re: Katolíkům to rozhodně nevadí!

Souhlas. Rádoby senzasechtivý nadpis vypadá, jako by pan kardinál s Klausem dělali z ČR Írán :-) Ono se to asi potom líp prodává.

0 0
možnosti

M. Blabla

17. 2. 2012 15:39
Smutné

Mrzí mě, když kdokoliv zneužívá jmenování kardinála k prezentaci svých osobních antipatií vůči jiným lidem nebo politickým směrům. O to více to mrzí, když jsou takovými aktéry lidé inteligentní a často mediálně reprezentující katolickou církev v ČR.

0 0
možnosti

J. Chaloupka

17. 2. 2012 15:06
kardinál Duka je člověk těšící se velké důvěře občanů

protože se chová a jedná  jako vstřícný a slušný člověk . Čeští katolíci by měli být šťastni že Mají ve svém čele takového muže KTERÝ MÁ DŮVĚRU VĚTŠINY  OBČANŮ.  to , že jej i politici (na rozdíl od jeho předchůdce kardinála Vlka který českou katolickou církev zavedl do slepé uličky a k nezájmu veřejnosti)  berou jako slušného a důvěryhodného muže dohody , je pro katolickou církev požehnáním které si ( když slyším od některých církevních kruhů a věřících jeho kritiku)  snad ani nezaslouží.   

i     

0 0
možnosti

R. Pecho

17. 2. 2012 17:40
Re: Moji důvěru Duka nemá.

Ostatně jako žádný jiný představitel, žádné jiné církve - tohoto reliktu, přežívajícího do 21. století. Církev beru, jako folklór, jako ornamenty kolem oken moravských sklípků, proto nesouhlasím, aby se z mých krvavých daní, cokoliv církvím věnovalo. Chovatelé kropenatých slepic také žádné dary nedostávají a jejích přínos je nepochybně větší, než přínos římskokatolické církve pro Česko.

0 0
možnosti