Diskuze
ZVĚŘINA: Antidobeš
Děkujeme za pochopení.
J. Černý
Což takhle dát si pár čísel
Máme dvě možnosti: buď je u nás
- na vysoké školy dáváno vyšší procento HDP, než je ve většině zemí EU +Norsku, Švýcarsku, USA, Kanadě, Australii apod., a dále máme vyšší procento vysokoškolsky vzdělaných lidí, než tyto země,
- anebo je to naopak.
Obávám se, že b) je správně. Kdo potom žádá omezení výdájů a počtu vysokoškoláků, chce vlastní zemi škodit. Ale proč???
P. Fiala
Informační společnosti, vzdělávání lidí
Vážení, vnímejme tu další celosvětovou vědeckotechnickou revoluci umožňující vládám vzdělávat své občany celoživotně. Vnímejme tu spoustu HW, komunikačních propojení, tu spoustu SW a vědomostního obsahu na portálech obecných, středních a vysokých školách, univerzit, výzkumných ústavů. Vnímáte Apple a jeho e-knihy a iPady a jeho vzdělávací materiály pro lidi toužící po celoživotním vzdělávání?
Jakou kvalitu má jednotná výuka jednoho profesora v aule před 100 hlavým auditoriem, které se provozuje v ČR? Jde jen o následné nabiflované informace a všekončící na závěr nějaké bezvýznamné diplomové práce?
Prozkoumejte si DIGITÁLNÍ vzdělávací systémy v USA, UK, Austrálii, atd., atp. v Japonsku, jižní Korei, atd. Stačí se podívat třeba na prezentace Nobelových cen, co nejvyší mety pro vzdělané vědce. Pochopíme JAK se ZMĚNIL styl vzdělávání, které je CELOŹIVOTNÍ: http://www.nobelprize.org/educational/" target="_blank" rel="nofollow">http://www.nobelprize.org/educational/
Zvyšování kvality se dosahuje moderními prostředky a pro stát = občany všechny finančně efektivněji a při rozvoji nového průmyslového odvětví HW a SW coby službách.
R. Tichý
Zredukovat počet studentů
Na vysokých školách je příliš mnoho studentů. Tak 50% z nich tam nemá co dělat, jejich hodnota jako absolventů je mizivá. Po absolvování naprosto přesně vědí, jakou mají mít výplatu, mobil a notebook. To je ovšem vše, chybí jim zejména píle. Nikde jsem nezaregistroval, že by se skokově zvýšila inteligence - nechápu, proč se skokově zvýšil počet studujících.
Ve zjednodušeném výpočtu-1/2 vyházet a sebrat školám jen 1/4 peněz, tak všichni budou spokojení (teda až na ty vyhozené, kteří tam ovšem nemají co dělat a parazitují na systému).
Jsem proti školnému a myslím, že soukromé školy by neměly mít nárok na dotace-tak se zajistí, že přežijí pouze kvalitní. Za 20 let se můžeme bavit o úpravě systému.
M. Raabová
Re: Zredukovat počet studentů
nevymýšlejme neustále 3. cesty. Všude kolem nás je školné a to už dlouho a šlape to tam a výsledky jsou dobré, holt nemůžeme studovat zadarmo jako za komunistů. Tenkrát bylo minimálně o 1/3 až1/2 méně studentů a museli držet "ústa" i krok, aby se neznelíbili. Nutno ještě říci, že školné není placení si studií. To je jen poplatek. kdyby si měli platit školu, jak vykřikují, tak by to bylo tak 200 000 Kč.