Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Byly děti připoutané? Pomoci může i kamera z tunelu

Co způsobilo tragickou havárii belgického autobusu? Vyšetřovatelům zůstávají na stole tři varianty: technická závada, řidičův zdravotní kolaps nebo jeho fatální chyba. A ještě jedna otázka pálí pozůstalé. Byly děti připoutané?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
IR

i. rous

15. 3. 2012 12:45
Nesouhlasím

Šílený projektant navrhne pevnou zeď kolmou na směr jízdy.Jen je otázkou času , kdy do ní někdo narazí.Stačilo skosení a děti by se jenom lekly.Kdo bude tlačit na přemoudré Švýcary,aby tuto hrůzu ze svých tunelů odstranili?

Po prvním zhlédnutí havarie jsem nevěřil vlastním očím.Jsem konstruktér a proto vím, že platí: co se může stát , to se stane.Toto pravidlo platí na 100%.Jen šílenec , nebo nafoukanec tomu nevěří.

0 0
možnosti
VK

V. Kolman

15. 3. 2012 7:09
LIDÉ SE NEZMĚNÍ

Je to sice smutné, ale je to tak. Lidé nejsou zvyklí se v autobusech připoutávat. Málokdo je na nebezpečí jízdy bez bezp. pásů upozorňuje a tak se (až na vzácné výjimky) nepřipoutávají. Prozíravější lidé začnou používat bezp. pásy po několika takovýchto nehodách, většina lidí ale ani potom.

       Druhým do nebe volajícím nesmyslem je onen výklenek v tunelu se zdmi kolmo  k vozovce. Kdyby ta zeď byla pod úhlem 45°- 60°, nebyly by následky zdaleka tak tragické. Doufám, že se z toho stavitalé tunelů do budoucna poučí.

0 0
možnosti
ZV

Z. Veselý

15. 3. 2012 20:48
Re: LIDÉ SE NEZMĚNÍ

Být připoutaný v buse pomůže jen do cca 30 km/h. Pak už se sedačky utrhnou (ostatně se o tom psalo).

Ty výklenky jsou tak kolmé všude na světě. Aby mělo skosení smysl, muselo by být velmi mírné, v délce tak 20m. Takže by podražilo stavbu VŠECH tunelů, protože při stavbě se předem samozřejmě neví, ve kterém z tisíce se někdo takto vybourá ...

0 0
možnosti