Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

ZVĚŘINA: Nesrovnávat?

Rodiče se brání plošnému testování páťáků a deváťáků, prý se od něj ve světě ustupuje a bude děti kastovat. Nedůvěru vůči ministerstvu školství rodičům může vytýkat jen bloud, avšak srovnávání úrovně jednotlivých škol je nesporně užitečné, zejména za předpokladu, že testy nijak nebudou děti selektovat – tedy omezovat je při volbě dalších vzdělávacích institucí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

J. Šrámek

21. 5. 2012 13:16
Jsou to dvě věci,vzájemně odlišné.

Jedna věc je svolat koncilium dvaceti-třiceti pedagogů a vypracovat vhodné otázky pro znalostní testy,včetně tzv.maturit.Když to uměli na své škole,dokáží to snad vypracovat i pro jiné.Stačí to jen rozmnožit.Otázka druhá je kolik milionů taková věc musí stát.Když spočítám např.30 měsíčních platů profesora,plus odměna navíc za práci mimo bydliště atd.,tak to není žádná závratná suma.Kdo dovolí vygenerování těch milionových částek?Nebo ještě lépe,jakým způsobem je to zdůvodněno?Nakonec jen povzdech nad článkem a jeho poslední větou.Opět dle starého klišé,vše,co tato vláda udělá je špatně!Rathatové by to udělali lépe,že Zvěřino!

0 0
možnosti

J. Cedivoda

22. 5. 2012 10:37
Srovnávat lze pouze SROVNATELNÉ.

Pokud neexistují jednotné osnovy hlavních vzdělávacích předmětů, pokud neexistuje jednotná, alespoň rámcová, metodika výuky, pokud neexistují jednotné postupné cíle a jejich jednotné vyhodnocování, nelze srovnávat. Nechat na libovůli rozdílně kvalitních pedagogů a jejich nadřízených (mnohdy o pedagogice vůbec nic neznajících) všechny tyto "míry" kvality je cesta do neznáma a nekvality. Zaplést do procesu vzdělávání (školství) ekonomické ukazatele a u soukromých škol snahu po ekonomickém prospěchu zřizovatele a jeho snahu o tvorbu maximálního zisku je nesmysl. Školství potřebuje určit optimální míru nákladů na dosažení patřičného stupně vzdělanosti a míru zodpovědnosti škol a pedagogů za dosažené výsledky a tyto ukazatele bezpodmínečně kontrolovat a dodržovat. Stupeň vzdělání není možné selektovat podle množství finančních prostředků, které mohou vynaložit rodiče na vzdělání žáků, ale jen podle schopností žáků toto vzdělání dosáhnout. Jinak tuto společnost budou řídit v budoucnosti bohatí blbci, bez morálky, s nakoupenými akademickými tituly, což se projevuje již dnes v našich politických stranách a v některých tradičních "demokracijích".

0 0
možnosti

V. Venc

21. 5. 2012 11:11
Nejsem přesvědčen

že centralizace a hodnocení všech možných údajů z procesu vzdělávání, pomocí množství institucí (těch ale je!), přináší rozhodující přidanou hodnotu ke znalostem a dovednostem našich občanů.

Vzdělání, znalosti, dovednosti mají vysloveně individuální určení i využití a to, co do žáků, studentů "nenapumpují" jejich nejbližší učitelé, školitelé, vychovatelé, rozhodně "nenapumpují" početní centrální pracovníci ministerských organizací, a vzdělávacích agentur!

Náklady, které stát vynakládá na své centrální pedagogické činnosti a jejich servis by byly rozhodně mnohem lépe využity přímo, v primárním vzdělávacím okruhu, v blízkosti žáka a studenta!

0 0
možnosti

J. Šrámek

21. 5. 2012 13:21
Re: Nejsem přesvědčen

Kdybych já a mnozí mí vrstevníci dali na učivo ze škol a věřili svým učitelům,tak jsme dodnes přesvědčení,že žárovku nevynalezl Edison a vše dobré pro lidi,pochází ze Sovětského svazu z rozkazu soudruha Stalina!

0 0
možnosti