Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jeho firma registr dodala. Funguje od začátku, tvrdí

Nemá žádné pochyby. Martin Tůma, obchodní společnosti ATS-Telcom Praha, která pro ministerstvo dopravy nový centrální registr vozidel připravila, trvá na tom, že registr funguje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JC

J. Cedivoda

26. 7. 2012 21:28
Nevím. Pro posouzení by to chtělo příspěvek

nějakého dobrého systémového inženýra. Internetová aplikace je přece jen něco jiného než samostatný systém distribuované databáze. Co do rychlosti, komparace, zebezpečení, práce s formuláři, ukládání dat, přístupu k jiným databázím. Dřív než se bude dělat závěr z celé této akce by to chtělo solidní technickou expertizu a posouzení manažerského zvládnutí přechodu na tento systém. Kecy ministerského předsedy, ministrů, obchodníků a novinářů jsou na nic. 

0 0
možnosti

J. Šimáček

27. 7. 2012 12:03
Re: Nevím. Pro posouzení by to chtělo příspěvek

Pustit neotestovaný systém do ostrého provozu (s účastí veřejnosti!) je neomalenost. Na tom žádný systematik nic nevykouká.

0 0
možnosti
JR

J. Ryba

26. 7. 2012 18:29
když jsou blbci novináři

proč by měl být chytrý lid jimi krmený? ATS dodala fungující aplikaci a chyby jsou u třetích stran. To jsou registry policejního ředitelství a ministerstva vnitra. TAM JE PROBLÉM. A je na České poště, která tu síť spravuje, aby to dala policajtům do cajku

0 0
možnosti

J. Šimáček

26. 7. 2012 20:15
Re: když jsou blbci novináři

ATS cosi dodala ministerstvu, chyby mohou vzniknout pouze tím, že některá ze smluvních stran něco potřebného nezajistila. Z dvoustranné smlouvy těžko mohou vyplývat povinnosti třetích stran (proto se nazývají třetími). Takže nevím, kdo je tady blbec.

0 0
možnosti
MM

M. Mruk

26. 7. 2012 18:26
Poznatky z praxe

Je otázka, čemu říkají systém. Mám několik poznatků z praxe:

- Tento týden v podnělí to bylo poprvé, kdy jsme používali stejnou verzi programu, jako předchozí pracovní den. Do té doby probíhal neustále vývoj aplikace. Dnes jsme dělali na stejné verzi už třetí den.

- První týden spuštění do provozu byl program použitelný ke splnění některých úkolů až ve středu. Funkčnost se postupně zlepšovala a v pátek prvního týdne se nám podařilo zaregistrovat první auto.

- Minulý týden program v podstatě fungoval. I když bylo stále nutné odstraňovat "drobné" chyby. Konečně se dařilo zpracovat dovezená auta ze zahraničí. I když stále nefungovaly lustrace.

- Tento týden v pondělí byl program připojen k databázi kradených vozidel, aby bylo možno vozidla lustrovat. V pondělí a v úterý kvůli na tom program havaroval. Ve středu (to je včera) problémy přetrvávaly a tak byly lustrace vypnuty. (Zkoušeli jsme to na kradeném autě a program se tvářil, že je vše v pořádku.) Dnes poprvé fungovaly lustrace.

0 0
možnosti
MM

M. Mruk

26. 7. 2012 18:31
Re: Poznatky z praxe 2

- Stále není funkční napojení na databázi osob. Až se k tomu odhodlají, můžeme očekávat podobné problémy, jako tento týden.

- Výrazně nám chybí přehled vozidel, která byla na jednom registračním pracovišti odhlášena na nového provozovatele, který přísluší k jinému registračnímu pracovišti a již byla na tom jiném pracovišti přihlášena. Když se toto stane, jsme povinni odeslat na jiné registrační pracoviště spis vozidla. To se v současnosti neděje a bůhvíkdy to budeme moci opět dělat.

- Často se v médiích opakuje, že je program pomalý. To není pravda. Je fakt, že chvíli trvá, než se vozidlo prolustruje. Ale to je pochopitelné - navíc jde o max půl minuty. Co je pomalé je práce s programem. Předchozí verze byla ovládaná přes klávesové zkratky. To je mnohem rychlejší ovládání než současné "myšoidní".

- Katastrofálně dopadl převod dat z původního systému. Data, která objektivně jsou ve starém systému (stále jej lze použít pro prohlížení), chybí v novém. A zdaleka to nejsou ojedinělé případy. To by bylo potřeba opravit, ale jde o dva řády složitější úkol, než je oprava chyby v programu. Jsem skeptický, že k tomu dojde a bojím se, že příští léta budeme opravovat odhadem 80% záznamů, na které sáhneme. To je hlavní důvod zpomalení práce.

0 0
možnosti
JR

J. Ryba

26. 7. 2012 18:22
nejlepší na tom je, že ten obchodní ředitel má pravdu

on nezodpovídá za chyby třetích stran, za to že zpomalují nebo dokonce blokují agendu

0 0
možnosti
RP

R. Pecho

26. 7. 2012 19:04
Re: Obchodní ředitel nemá pravdu.

Milej zlatej, slovo zodpovědnost vám asi nic neříká, že?

Antoine St. Exupéry - Noční let - citát: "Každý člověk je zodpovědný, za tvora, kterého si ochočí, který mu podléhá". Šéf zodpovídá za podřízeného, ministr za náměstka, mistr za dělníka. Za chyby se v civilizovaných zemích platí. U nás nikoli.

0 0
možnosti
RP

R. Pecho

26. 7. 2012 17:17
Drzost neschopných "namachrovanců"

nezná mezí. Trouba, jehož firma podělala celostátní registr, zakázku za desítky milionů by měl chodit do smrti kanálama, včetně těch, kdo mu kšeft bez výběrového řízení přihráli. O trestní, majetkové a jiné zodpovědnosti ani nemluvě.

Místo toho, si ale pablb otevírá nevymáchanou držku v médiích a dělá ze všech občanů voly!

A za odměnu, za onu fušeřinu dostane od státu novou, 56-ti milionovou zakázku? To jsme pořád v komunismu, nebo snad ve fašismu, že zase sklopíme hlavy a necháme se okrádat donekonečna? Nebo je nám to už úplně jedno? Oranžová, modrá, fialová a rudá sebranka z nás dělá slepice, co jen snášejí nomenklatuře vejce a za odměnu dostanou kopanec?

Lidi vzpamatujme se!  

0 0
možnosti
JZ

J. Záhumenský

26. 7. 2012 16:39
Asi takhle

Vyhrali dalsi konkurz. Takze vlada hrdinne za smejd pro registrace vozidel nezaplati. A naklady na dalsi projekt samozrejme narostou i o uplatky, ktere ATS dalo za prvni projekt. Nikdo skodny nebude, a vlada ukaze, jak zatocit s neschopnymi dodavateli.

0 0
možnosti
JV

J. Vydra

26. 7. 2012 16:20
pan manažer by měl jít do politiky

protože žvaní naprostý nesmysly přesně jako ti nahoře. Jenže on si teď díky těmto perfektně fungujícím systémům vydělá víc a ještě za ním politici lezou. Takže asi máme smůlu... A navíc vedle něho vypadají naši politici jako vzory poctivosti a přímosti.

0 0
možnosti
VN

V. Novák

26. 7. 2012 15:55
Systém funguje, když plní zadání.

Pokud MD zadalo to, co systém předvádí - pak funguje. Pokud to měl být systém, který dokáže zpracovat agendu, tak je to zmetek. Pokud kolabuje na přenosech a nekvakitních linkách, je to zase zmetek, protože prostředí je součástí systému.

Naznačuje-li pan manager, že za problémem jsou nedostatečně poučení zaměstnanci, kteří nedokáží systém ovládat - pak je to zase chyba dodavatele, resp. smlouvy. I obsluha je součástí systému a má být řádně připravená.

Jiná věc jsou chyby v datech - pokud někdo zadal kdysi dávno do starého systému, že červená škodovka je modrý traktor, tak to opravdu těžko může nějaký databázový systém opravit. sy\stém nesmí při převodu dat ani při nové práci způsobovat chyby, ale ty staré musí opravit člověk. Firma by měla dodat nástroje, které by podezřelé záznamy (škodovka s motorem Jawy 250) vyhledaly a daly lidem kontrole. Ale rozdílné barvy těžko odhalí.

Pan manager jen dokazuje, že je nekompetentní a jeho firma neměla nikdy takovou zakázku dostat, neb je nekompetentní taky...

0 0
možnosti
JF

J. Frgalova

26. 7. 2012 15:27
poctivě jsem si přečetla

co ten moudrý muž hovořil, no a závěr z toho jsem udělala jediný možný : je to snůška frází a nesmyslů, nic víc. Mohl by jít rovnou do politiky, tak hloupé věty jsem dlouho nečetla.

0 0
možnosti
JF

J. Frgalova

26. 7. 2012 15:30
Re: poctivě jsem si přečetla

u téhle věty dotyčného velikána jsem chvíli musela koukat do zdi, abych se ubezpečila, že se mi to nezdá :

"Pakliže se podívám na své celkové statistiky, na to co dělalo celý rok ministerstvo vnitra a to je pro mně jediný porovnatelný důkaz, který nyní může existovat a existuje, tak já tvrdím, že ten systém funguje," říká neoblomě Tůma.

0 0
možnosti
VG

V. Grycz

26. 7. 2012 14:41
Funguje

a nač to tam hlídají měšťáci demente.

0 0
možnosti