Diskuze
Část ČSSD couvla před volbami od ostré kampaně proti restitucím
Děkujeme za pochopení.
E. Moucha
Řekl bych
že by bylo dobré kdyby media víc dala nahlédnout do předkládaného zákona potom možná by mnoho odpůrců tohoto zákona by změnilo svůj názor.Ale také jeho zastánci by tam nalezli několik věcí které jsou v rozporu co koalice prosazuje.Příklad je zrovna ta pasáž kterou jsem napsal v předešlém příspěvku.Jen bych dodal že věřící i kdyby ČSSD neudělala tuto chybu je nebudou volit.
E. Moucha
Pane Klušák
Mohl byste mi vysvětlit pasáž z předkládaného zákona o církevních restitucích.Hlava II paragraf č.5"Skutečnostmi, v jejichž důsledku došlo v rozhodném období k majetkovým křivdám, jsou odnětí věci bez náhrady postupem podle zákona č. 142/1947 Sb., o revisi první pozemkové reformy, nebo podle zákona č. 46/1948 Sb., o nové pozemkové reformě (trvalé úpravě vlastnictví k zemědělské a lesní půdě).Proč je tam zmíněn ten zákon č.142/1947 když se má navracet církevní majetek zabraný od února 1948?
J. Klušák
Re: Pane Moucha, nemohl, neb žádáte po mě nemožné.
Poklud žádáte odborný výklad, musíte se obrátit na odborníka. A v tomto odboru jsem absolutní laik. V tomto případě je potřeba se obrátit na nějakého právníka. Ale jak víme, když se sejdou dva právníci, mají na jednu věc tři právní názory. Takže i co vám řekne právník, nemusí být svaté a jediná pravda.
Zákony se neustále vyvíjí a mění. A co je dnes na věčné časy a nikdy jinak, může být zítra úplně jinak. A třebas i Třetí říše, ta tisíciletá říše, trvala jen pár let.
V určitém období zákon vyhovuje. Ale i zákon zestárne, změní se situace, podmímnky, no a tak se musíme přizpůsobit.
Ale pravda je i tato - Pokud se nenavrátí majetek církvím, do té doby budeme všichni zloději.
M. Chmelíček
Skupíku, dobře žes to nezabalil,
legrace není nikdy dost.
D. Stirský
Mně se ta kampaň
také nelíbí. Mnozí by chtěli, a to zvláště od RKC, aby zajišťovala charitu (je pravděpodobnější, že řádová sestřička se bude k nemocným chovat lépe než sestra řadová). A to bez peněz nejde. Navíc zejména nemovitý majetek musí mít konkrétní vlastníky a pokud by se obnovily kláštěrní velkostatky, nic proti tomu. Mnoho lidí by zde našlo práci. Ovšem nemohu se zbavit dojmu, že zvláště RKC je příliš lačná, příliš chtivá majetku a že zvláště v této instituci může být a zřejmě i je velký rozdíl mezi řadovými kněžími, sestrami a bratry na starně jedné a mezi preláty (biskupy, arcibiskupy, kardinály) na straně druhé. Proto ten citát z Lukáše.
J. Klušák
Pane Stirský, tím citátem jste to podělal, ba přepodělal.
Svatý Lukáš je http://cs.wikipedia.org/wiki/Evangelista" target="_blank" rel="nofollow">evangelista, kterému je připisováno http://cs.wikipedia.org/wiki/Evangelium_podle_Luk%C3%A1%C5%A1e" target="_blank" rel="nofollow">Evangelium podle Lukáše (třetí kniha http://cs.wikipedia.org/wiki/Nov%C3%BD_z%C3%A1kon" target="_blank" rel="nofollow">Nového zákona) a http://cs.wikipedia.org/wiki/Skutky_apo%C5%A1tol%C5%AF" target="_blank" rel="nofollow">Skutky apoštolů (pátá kniha http://cs.wikipedia.org/wiki/Nov%C3%BD_z%C3%A1kon" target="_blank" rel="nofollow">Nového zákona). Narodil se na počátku letopočtu v http://cs.wikipedia.org/wiki/S%C3%BDrie_(provincie)" target="_blank" rel="nofollow">syrské http://cs.wikipedia.org/wiki/Antiochie" target="_blank" rel="nofollow">Antiochii ..... Podle svých slov se s http://cs.wikipedia.org/wiki/Je%C5%BE%C3%AD%C5%A1_Kristus" target="_blank" rel="nofollow">Ježíšem nikdy nesetkal. Až později jej oslovilo Kristovo učení a humanismus křesťanství.http://cs.wikipedia.org/wiki/Svat%C3%BD_Luk%C3%A1%C5%A1#cite_note-4" target="_blank" rel="nofollow">....
A jsme u jádra problému.
Vy si vytáhnete jednu jedinou větu z jehopradávného učení a zřejmě nám má zvěstovat, jak se má církev chovat k majetku, k darům, jak vlastně nemá požadovat navrácení .....
Tak si laskavě uvědomte, jaká byla církev v době, když ten verš vznikl. Jaké bylo křesťanství, kolik mělo křesťanství členů, majetků a podobně. Ono to pak dávat do dnešní doby je prostě směšné. Jen si uvědomte, jaké máme vědomosti o osídlování střední Evropy kolem roku nula. Jaké zde asi měla církev majetky?
Tehdy mohl také napsat třebas tisící verš a v něm, že přestavitelé církve, přestavitelé křesťanství chodí zásadně pěšky a bosi. Tenkrát by to mělo význam, smysl, protože nic jiného neexistovalo. Ale v dnešní době se odvolávat na tehdejší věty není ani směšné. Takto vytržené, co jste vy udělal, je úplně pitomé.
D. Stirský
Lukáš, kapitola 6, vrš 30
30:Každému, kdo tě prosí, dávej, a co ti někdo vezme, nepožaduj
zpět.
J. Klušák
Klement Gottwald, 21. prosince 1929
"My se od ruských bolševiků do Moskvy chodíme učit,
jak vám zakroutit krk. A vy víte, že ruští bolševici jsou v tom mistry" .....
No a o několik let později komunisté pod vedením Klementa Gottwalda zakroutili krkem více jak třem tisícovkám občanů.
J. Feřtková
Názorná ukázka vypočívatosti...
Nebo proč jinak nebudou proticírkevní kampaň používat jen v některých krajích (tam, kde se předpokládá větší procento věřících voličů)? Proč se k tomu aspoň nepostraví na férovku: buď za tou kampaní stojíme nebo ne. ČSSD je mi den ode dne nesympatičtější: nejen už pouze pro populismus, ale i protu její vyčur.....nost :-(
J. Klušák
Kde jsou věřící, proti komu to je, tam se to to nepoužije
A kde veřící nejsou, tam se na ně může nadávat, tam se z nich mohou dělat zloděje, o sto šest.
Na to náš socani, chamtivci a závistivci slyší. Že někomu něco dáme. To socani, chamtivci a závistivci nesnesou. Nenažranci - ti přece jen sami sobě. Jiným se nesmí ani ukradené vrátit.
To je ta solidárnost podle levice.
M. Charouz
ČSSD - strana zlodějů
A také zlodějiny obhajující. Pročpak asi jejich bossové označují slovenské zrušení poslanecké imunity za populismus?
Z. sohorova
Skupiku
Kdy se naucite ze strana Strana TOP09 neni zadna TOP659 To by ta Vase CSSD se musela psat CSSDKSCM ZLODEJI 1000 MILIARD
F. Skupík
Re: Skupiku
Já vím,že vám to je nepříjemné,ale je to tak.Vlastička ošidila stát o 658 miliónů.Poroto TOP 658.A o Kalouskovi nemá cenu ani psát.Ten už okrádá stát od r89.
Ti tolidé nejsou noví jak se snaží někdo říkat .To jsou staré provařené xichty od lidovců,kteří tady vládnou už skoro 20 let.
Z. sohorova
hm
Pane B. Borský Pisete sice dlouhe prispevky,ale samou blbost To jste si vsechno vymyslel, nebo Vam to poradil pan Sobotka?
B. Borský
Copak jsou tak nevzdělaní
a neví, že ty restituce jsou tunel, protože církvím nic nepatřilo?
K otázce církevních restitucí již toho v uplynulých téměř 19 letech od obnovení demokratického systému po listopadu bylo řečeno poměrně hodně, aniž by však na parlamentní půdě došlo k jakýmkoli zásadnímu posunům k řešení tohoto problému, přičemž dva dílčí výčtové restituční zákony z let 1990-1991, tj. zákon č. 298/1990 Sb., o úpravě některých majetkových vztahů řeholních řádů a kongregací a Arcibiskupství olomouckého, novelizovaný zákonem č. 338/1991 Sb. nelze považovat za příliš systémové. Kauza „církevní majetek“, o jejíž historických kořenech není pochyb, má po roce 1989 tolik dějství a tak dramatický průběh, že by i režiséři nejzdařilejších nekonečných jihoamerických telenovel zbledli závistí. Navíc projednávání návrhu zákona o majetkovém vyrovnání s církvemi, předložený současnou vládou, svědčí o tom, že tento proces rozhodně není u konce a zřejmě jen tak nebude. Nyní tedy k samotnému tématu, svou povahou spíše historicko-právního.
Záhy po převratu v roce 1918 a vyhlášení první československé republiky se majetkových poměrů katolické církve (ostatní církve a náboženské společnosti prakticky žádný větší nemovitý majetek nevlastnily) dotkla pozemková reforma. V poměrně rychlém sledu přijalo v letech 1918-1920 Národní shromáždění ČSR soubor těchto zákonů, které upravovaly její průběh a parametry:
zákon č. 215/1919 Sb. z. a n., o zabrání velkého majetku pozemkového (záborový zákon);
zákon č. 329/1920 Sb. z a n., o převzetí a náhradě za zabraný majetek (náhradový zákon).
J. Klušák
Zákon č. 198/1993 Sb. o protiprávnosti komunistického režimu
§1 (1) Komunistický režim a ti, kteří ho aktivně prosazovali
d) používal k perzekucím občanů všech mocenských nástrojů a to zejména:
POPRAVOVAL, VRAŽDIL je a žálářoval je ve věznicích a táborech nucených prací .... Při vyšetřování a v době žalážování vůči nim POUŽÍVAL BRUTÁLNÍ METODY včetně FYZICKÉHO a PSYCHICKÉHO MUČENÍ A VYSTAVOVÁVÍ NELIDSKÝM ÚTRAPÁM ....
e) Pro dosažení svých cílů NEVÁHAL PÁCHAT ZLOČINY, UMOŽŇOVAL JEJICH BEZTRESTNÉ PÁCHÁNÍ A POSKYTOVAL NEOPRÁVNĚNÉ VÝHODY TĚM, KTEŘÍ SE NA ZLOČINECH A PERSEKUCÍCH PODÍLELI ...
Tohle je pozdrav pro ty, co tak milují zákony.