Středa 24. dubna 2024, svátek má Jiří
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Klaus vetoval zákon o dětech. Končily by na ulici či mrtvé, říká

Boj prezidentského páru za zachování kojeneckých ústavů pokračuje. Poté, co se proti záměru koalice změnit současný model fungování pěstounství otevřeným dopisem postavila v únoru první dáma Livia Klausová, zkritizovala novelu zákona o sociálněprávní ochraně dětí i hlava státu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Boublíková

14. 9. 2012 6:39
Česká lékařská komora

souhlasí s Klausem. Odmítá rušení kojeneckých ústavů.

Osobně si také nedovedu představit, co s malinkými dětmi, které si rodiče nevezmou domů kvůli zdravotnímu postižení. Našly by opravdu pěstouny schopné se o  ně postarat, nebo by žily v nemocnici?

0 0
možnosti

B. Borský

13. 9. 2012 10:34
Je to jasné.

Jak je to Drábkovina, tak je to vždycky jen honba za penězi a nic lidského v tom není.

0 0
možnosti

P. Pruner

13. 9. 2012 7:35
najít kompromis

Ve společnosti nebývají dobré extrémy. Nemám rád různé hurá akce - většinou se pak ukáže, že jsou cestou do pekla dlážděnou dobrými úmysly.

Je třeba se snažit umístit maximum dětí do pěstounské péče koncipované jako poslání a náhrada rodiny. Tedy ne tak, aby děti šly po deseti letech jinam. I tak ale spousta dětí zůstane v dětských veřejných zařízeních, protože je buď nebude nikdo chtít anebo je nebudou amatérští pěstouni ani zvládat. Nedávno proběhl případ obvinění pěstounů - podle mne to bylo klasické přecenění vlastních sil.

Je třeba vidět, že o ty bezproblémové malinké děti je dostatek zájemců o adopci a nejsou předmětem této diskuse.

0 0
možnosti

L. Bulvová

13. 9. 2012 6:23
byl by to byznys

..ano znám takový to případ ve svém blízkém okolí. Pěstouni mají dotyčného jako bílého koně.

0 0
možnosti

T. Gahler

13. 9. 2012 12:41
Re: byl by to byznys

a bohužel takových případů je hodně. Myslím, že by dětské domovy neměli rušit ale zároveň by se úřady měli snažit umisťovat děcka do pěstounských rodin. Měla by tam být ale stabilní kontrola aby se z těch děcek nestali otroci nebo dobrý výdělek.

0 0
možnosti

J. Novák

13. 9. 2012 6:00
Ač Klause nemusím,

v tomto s ním rozhodně souhlasím. Už vidím, jak pěstouni ze svých svěřenců vychovávají za naše daně ty největší zmetky, zloděje a jinou svoloč, která jim bude jen a jen vydělávat další peníze, samozřejmě nekalou cestou. No, určitě né všichni budou takoví, řekl bych, že se i mezi budoucími profesionálními pěstouny najdou slušní lidé, ale v tomto směru jsem spíš skeptik. Koneckonců, co bude s dětmi, které nikdo nebude chtít ani do pěstounské péče? Utratíme je?

A má to ještě další rovinu: Jaké jsou záměry s budovami, v nichž dnes ony dětské ústavy jsou? V mnoha případech jsou to poměrně cenné budovy, o které určitě bude rvačka v řadách různých podnikatelů a "podnikatelů". Není i tohle důvod, proč zastánci této úpravy na ní tolik lpějí?

0 0
možnosti

J. Svoboda

12. 9. 2012 23:38
Zase vidí do budoucna, jako vždy.

Námitky Klauze jsou velmi opodstatněné, zamyslete se nad výsledky fungování tohoto zákona. Pokuste se ho přečíst dříve než budete mít zase nad Klauzem pěnu u huby

0 0
možnosti

J. Kanioková

13. 9. 2012 0:44
Souhlasím s vámi...

Lidi totiž velmi často nezajímá CO kdo říká, ale KDO něco říká. Bez přemýšlení nad fakty. V ústavech je určitě dost dětí, které nikdo nebude do péče chtít, o tom není pochyb. A že naši poslanci hodně často plodí zákony nedokonalé, bez vyloučení veškerých rizik, o tom není třeba psát. Stačí vzpomenout na fotovoltaiku. A takových paskvilů je hafo...

0 0
možnosti

P. Ruzicka

12. 9. 2012 23:04
Ono je otázkou,

jestli Klaus nemá ulité kamarádíčky jako ředitele oněch ústavů ...

0 0
možnosti

J. Kanioková

13. 9. 2012 0:45
Podle sebe soudím tebe....?

0 0
možnosti

M. Stuchlik

12. 9. 2012 22:57
Kdo toto zvolil prezidentem měl by si nafackovat

0 0
možnosti

J. Brunner

13. 9. 2012 1:51
Re: Kdo toto zvolil prezidentem měl by si nafackovat

Na hrubý pytel hrubá záplata.Kdo stvořil Vás měl by si .......... také.

0 0
možnosti

P. Vlas

12. 9. 2012 22:46
Klaus brání podnikání.

      Takové děti byly v 19 a prvé polovině 20 století v našem teritoriu levnou pracovní silou. Jinde ještě dodnes. Když jsou ve státním ústavu tak jejich využití k zisku je problematické. Jako ekonom by si měl toho být Klaus vědom a nebránit rozvoji zejména malých firem.

0 0
možnosti

J. Kanioková

13. 9. 2012 0:46
:)))))))

0 0
možnosti