Diskuze
Ve Španělsku zachraňují 'pirátskou' loď z Česka
Děkujeme za pochopení.
K. Meyer
Evidentní fakta o ztroskotání
Z dostupných fotografií a informací vyplývá několik zcela nepochybných faktů:
Její málo zkušený kapitán (má odjeto pouhých 15 000 mil za 15 let, osvědčení yachtmaster "B") porušil nejzákladnější principy dobré námořní praxe a hrubě podcenil situaci. La Grace zakotvila příliš blízko břehu, vzhledem k počasí a jeho předpovědi: vítr směrem ke břehu, malá hloubka, vlny. Námořníci již stovky let vědí o nebezpečí závětrného pobřeží a efektu vln na malých hloubkách. Tedy zkušení námořníci.
V místě kde hodili kotvu je dno, na kterém špatně drží kotva. I kdyby na LG drželi řádnou hlídku, na nastartování motoru a únikový manévr by nezbyl čas. Nehodili druhou kotvu. Mně osobně se navíc zdá, že je kotva poddimenzovaná. Pro loď velikosti LG měla v 18. stol. délku dříku 3 m a hmotnost 500 kg.
Nesvinuli plachty a větru tak ponechali poměrně dost velkou plochu, která přispěla k snosu na břeh, navíc ani nestočili ráhna ostře na vítr, ale ponechali je napříč, s větší plochou vůči větru. Nesrovnaná ráhna působí dojmem, že loď obsluhovali opilci. Takovému nenámořnickému způsobu se anglicky říká scandalized, skandální neboli diletantské. Na LG nebyli připraveni a ani schopni i při včasném zpozorování snosu na břeh provést únikový manévr pomocí plachet.
Suma sumárum: ukázka porušení dobré námořní praxe a připravenosti na nouzové situace. Další otázky jako délka vypuštěného kotevního řetězu, zda byla držena dostatečná kotevní hlídka apod. může vyřešit jen šetření na místě. Držím palce, aby se záchrana lodi zdařila.
P. Sulc
Augustin Herman, zda se ze to kradeni a loupeznictvi
ma v Cesku davne tradice. Dnes pekny clanek o Cesich, zlodejich masa v Rakousku. Nedivil bych se, kdyby zamestnavatele vsechny Cechy vyhazeli a nabrali, jako to bejvalo, Jugose.Jinak ovsem ten Augustin Herman, kdyz uz mel zrejme naloupeno, se venoval topografii a jako prvni delal mapy ruznych uzemi v Americe. TUto kladno vlastnost pan redaktor zrejme nezna. A kdysi o Hermanovy vysla v CSR kniha, ale uz nevim kdo to napsal, kniha ale byla fajn.
P. Zeman
Re: Augustin Herman, zda se ze to kradeni a loupeznictvi
Vy máte v hlavě skutečně naděláno Sulci. Češi jsou sice dědičně a z principu zloději, ale když se z nich stanou američani, pak jsou to dobrodinci. Běžte se léčit!
J. Podhradsky
TO JE PEKNA OBLBOVACKA
Nekde jsem cetl zpravu, ze se tato lod utrhla z kotvy, jinymi slovy nebyla poradne zakotvena a kapitan , asi jediny clovek, ktery tomu trochu rozumel, nebyl na palube s posadkou.
Podivejte se na Google satelitni mapu, pristav Marabella , je krasne chraneny ze vsech stran, tam nemuze prima vlna z more proniknout . Nekdo nas tady taha za nohu. Zrovna jsem docetl clanek o tom automobilnim zavode poradanem uvnitr male vesnicky s uzkymi cestami, kdesi v kopcich na moravskoslovenskem pomezi, kde byli zabiti 4 lide. A tak mne napada, jestli kolem teto plachetnice "neradi" take banda amateru, jako kolem toho zavodu, lod chteji vyuzivat pro turisty a pritom ji temer ztratili, kdyz meli k dispozizci bezpecny pristav, co kdyby se neco stalo na otevrenem mori, na lodi plne turistu. Pristav Marabella je plny daleko mensich a lehcich lodi, nez tato plachetnice, / podivejte se na satelitni mapu / tato kopie stredoveke lodi, kdyby v tom pristavu byla "strasliva" boure, jak se nam majitel snazi namluvit, tak by to prvni odfouklo ty lehke moderni male lodi a tem se nic nestalo, nic nebylo hlaseno, a musel by to byt hurikan aby pohnul s tou plachetnici a zadny hurikan ve Spanelsku hlaseny nebyl.
P. Šafář
Re: TO JE PEKNA OBLBOVACKA
No nevím, kdo koho oblbuje, jestli lidi, kteří byli na lodi v době ztroskotání, případně jsou teď na místě, nebo člověk, který z pár kusých zpráviček z tisku hned přesně a nejlépe ze všech ví, jak to určitě bylo...