Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Vyučování na prvním stupni od devíti a bez známek, navrhuje ČSSD

Stínový ministr školství Marcel Chládek z ČSSD představuje svou novou vizi o prvním stupni základní školy. Vyučování chce posunout až na devátou hodinu a žáci by podle něj neměli být známkováni. Stačí pouze slovní hodnocení. Nápadem se inspiroval ve Finsku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

27. 2. 2013 11:08
Ano, vyborne!

Ano, vyborne, nase ubohe deti by se nemely znamkovat, mely chodit do skoly od deviti, mozna tak jen v pondeli a utery, ze? Jasne, nemyslici a line nevzdelance tahle vypecena demokracie potrebuje nejvice, aby byli polsusnym stadem v rukou bandy zkorumpovanych poslancu, ze? Pocitat a cesky umet nebudou, zato budou umet podvadet, ulejvat se, lhat atd. Jeste by je mela skola v dobrovolnych krouzcich ucit brat drogy, nasazovat si kondomy, lecit se z opice, prepadavat zezadu, dobre krast atd., ze?

0 0
možnosti

27. 2. 2013 11:13
Re: Ano, vyborne!

Vás nezachránila ani škola od osmi a známkování v každém pololetí.

0 0
možnosti

27. 2. 2013 9:00
No a tyhle ,,moudré" hlavy volte!

Takový hňup ani neví,že jinde ve světě stačí k uživení rodiny jeden plat a většina firem pracuje na jednu směnu.Navíc neřeší otázku,co s druhým a dalším školákem.A co po skončení vyučování?Jinak pokusy o jiné hodnocení žactva zde již byly.Ovšem změnit praxi veškole,kde se učitel snaží nachytat žáka na nevědomosti,nikdo neuměl vyřešit.V Japonsku třeba jsou hodnoceni žáci podle množství vědomostí.A také mají občas snahu tento systém změnit.

0 0
možnosti

27. 2. 2013 9:38
Re: No a tyhle ,,moudré

Mimochodem, posunout začátek výuky už je beztak možné, stejně jako slovní hodnocení.

0 0
možnosti

27. 2. 2013 3:50
Bože, hoďte na toho hlupáka síť !

To už je fakt neskutečné, co to jsou za "odborníci".  Dyť ty děcka musí od mala potkávat i nepříjemnosti, aby se jim učilo čelit. S tím čím dál větším ochraňováním a slevováním z nároků, rostou "křehké květinky", které pak při srážce s reálným životem ujíždějí a končí často na drogách, nebo i sebevraždami.

Ať už jdou do háje, ti zatracení Pachatelé Dobra ! Kde jsi, zdravý rozume ?

0 0
možnosti

27. 2. 2013 10:10
Re: Bože, hoďte na toho hlupáka síť !

Jasně, co třeba zavést povinnost chodit do školy a ze školy pěšky? Taky by to děti utužilo, naučilo by je to překonávat nepříjemnosti a ještě k tomu fyzicky posílilo. Šmarja, jste sto let za opicemi.

0 0
možnosti

26. 2. 2013 22:07
Vyučování od devíti je skvělá věc,

ovšem vzhledem k tomu, že Češi stále pracují podle rozvrhu nespavého stařičkého mocnáře, povlečou matky nevyspalé děti stejně do družiny od osmi nebo i dřív. Vyučování od devíti má tedy smysl pouze v případě, že i rodiče budou chodit na robotu v civilizovanou dobu.

0 0
možnosti

27. 2. 2013 10:01
V civilizované společnosti neodsuzujeme to,

o čem nemáme ani páru. Vy jste v Česku už dlouho nebyla? A pokud byla, příliš své okolí nevnímáte. A vzhledem k tomu, jak kategorické soudy často píšete, stávají se vaše příspěvky poněkud trapnými. Tedy, pokud se vaše okolí neživí jako popeláři.

0 0
možnosti

26. 2. 2013 16:23
Další krok k destrukci českého školství

Nápad z hlavy (?) pana Chládka považuji za tak absurdní, že na něj téměř nedá slušně reagovat. Tento pán asi není schopen pochopit, že k úspěchu v životě vede hlavně tvrdá práce a to i ve škole. Zrušení známkování povede k rozplizlosti v hodnocení žáků. Trochu mi to připomíná faktury za elektřinu a plyn, ze kterých se nedá vyčíst, kolik stojí kWh elektřiny nebo kubík plynu. A jestli si opravdu myslí, že se úroveň školství zvýší tím, že se začne učit o hodinu později, tak už nemám slov. Docela mě překvapuje, že pan Chládek nenavrhuje dobu vyučování od devíti do jedenácti.

0 0
možnosti

26. 2. 2013 16:58
Re: Další krok k destrukci českého školství

otázka je proč to někde funguje a proč by to nemělo fungovat tady.

To, že za vším je tvrdá práce se dá přece naučit děti i bez známek, ale chápu oznámkovat je jednodušší.

Já na to nemám vyhraněný názor a už vůbec si nemyslím, že by na severu Evropy byly děti hůř vzdělatelné, přestože nepoužívají českou klasifikaci 1-5.

0 0
možnosti

L. Kovářová 192

26. 2. 2013 15:42
na vesnicích, kde se jezdí ještě autobusem

by asi byly děti po ránu v družině a opatření by měla na bedrech škola. Obvykle se tu totiž vstává dříve a rodiče dříve chodí do práce. Populismus může narazit na venkovské zvyky. Je to záležitost školy. V menších obcích by to téměř nikdo nepodpořil.

0 0
možnosti

26. 2. 2013 15:24
Finské školství

Mám finské známé a nejsou to hloupí lidé, ale myslím, že to není hodinou, kdy začíná vyučování. Kdyby se pan stínový Chládek více staral o to, aby bylo dost asistentů pedagogů (Ve Finsku je jich spousta, snad si všimnul), kteří pomáhají dětem se zorientovat v učivu, udělá lépe. U nás leží celá starost o třídu pouze na bedrech jednoho učitele, pak kdo má nějakou potíž, má i smůlu...

0 0
možnosti

26. 2. 2013 15:35
Re: Finské školství

Pan Chládek by si měl především uvědomit, že ve Finském školství (a společnosti obecně) funguje ještě spousta jiných věcí nez jen slovní hodnocení. Třeba poctivost, ohleduplnost a spolehlivost.

0 0
možnosti

26. 2. 2013 14:47
od devíti let? konec základky v osmnácti? :o)

titulek byl zřejmě zvolen záměrně :o)

0 0
možnosti

26. 2. 2013 16:35
Re: od devíti let? konec základky v osmnácti? :o)

Ne, od devíti normálně do patnácti, bez známek se půjde rychlejc učit, tak se vypustěj některé třídy :-)

0 0
možnosti

M. Komárek

26. 2. 2013 14:03
Frekvence socdemáckých nápadů

je naštěstí mizerná. Tak jednou za rok je něco napadne a je to většinou totální kravina ...

0 0
možnosti

26. 2. 2013 15:36
Re: Frekvence socdemáckých nápadů

Což je zároveň dost děsivé.

0 0
možnosti

26. 2. 2013 13:38
Dost už bylo experimentů.

Další hloupý experiment. Možná si tím populisticky zvýší ČSSD preference, už tak je volí většina těch, kterým vzdělání nic neříká a ke všemu by chtěli přijít lacino, nejlépe bez práce.

0 0
možnosti