Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

NĚMEČEK: Senát odjistil atomovou zbraň

Žaloba Senátu pro velezradu je atomová zbraň ústavního práva. Byla konstruována jako krajní pojistka – s předpokladem, že nikdy nebude použita. Včera ji však Senát odjistil. Tak, jako byl rozdělen Senát, je rozdělena i redakce LN. Existují vážné námitky i protinámitky.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

8. 3. 2013 13:14
Nectnost neuměřenosti

http://jdem.cz/zjpu2

0 0
možnosti

6. 3. 2013 22:04
Námitka 1.

Velezrada odkazuje na zásadní ohrožení státu. Ono to spolu souvisí, byť málo. Václav Klaus zásadně nejen ohrozil stát, on jej rozbil. Ano, rozbil ve spolupráci s několika jinými mocichtivými jedinci svévolně, bez vyjádření vůle občanů (referenda) společný stát Čechů a Slováků.Vím, že ne málo lidí na obou stranách si to přálo. Nikdo však neví a dnes se již nedozví, zda jich byla nutná , demokratická většina. A tak se pan Václav Klaus dopustil velezrady. Velzrady na své vlasti, svém státu, svých spoluobčanech a to jen proto, aby pozdvihl své ego. Prezidentem ČSFR být nemohl, na Václava Havla neměl, jak politicky, tak lidsky, o morálce nemluvě. A tak to zkusil jinak. Uvítal odstředivé snahy některých Slováků a zradil. Velezradil svou i mou vlast,Ceskoslovensko. Stydím se za něj a dobře mu tak, jak dopadl.

0 0
možnosti

6. 3. 2013 8:38
Objasnit několik nejasností.

Je prezident povinen(!) schválit a jmenovat do funkce každého navrženého?Pokud jsou mu dovoleny výhrady,tak nemusí!Stejně tak,jako když on dá návrh na funkci ústavního soudce,tak senát také nemá povinnost jej schválit.Další části žaloby smetl ÚS,jako nesmysl.Co máte dál?

0 0
možnosti

6. 3. 2013 15:45
Re: Objasnit několik nejasností.

Prezident (tak jako ostatní občané) je povinen respektovat soudní rozhodnutí.

0 0
možnosti

5. 3. 2013 21:38
Demokracie není autokracie.

Prezident, coby vládce - versus prezident, coby demokrat, asi tak jsou rozděleny názory společnosti.

   Prezident Klaus demokrat nebyl, systém demokracie zradil, když konal, jak konal.

   Někomu nevadí, když ˇpředstavitelé České republiky nekonají demokraticky - Klaus, Nečas, někomu to vadí - většině národa, kteří by chtěli mít demokracii ve skutečnosti, nejen na papíře vytištěné Ústavy.

0 0
možnosti

6. 3. 2013 8:42
Re: Demokracie není autokracie.

Mě zase vadí Sobotka,Zaorálek,Tejc,Zavadil.Co dál s nimi?Ústava je jim k smíchu,pokud tedy něco nevytrhnou z kontextu a nezpotvoří.

0 0
možnosti

5. 3. 2013 20:52
Spíš záchraná brzda než atomová zbraň

Vidím to tak, že senát zatáhl za záchranou brzdu, protože Klaus rozjel vlak ČR mimo základní ústavní principy.

0 0
možnosti

6. 3. 2013 16:02
Re: Spíš záchraná brzda než atomová zbraň

Myslím, že o to ani tak nejde. Jen se někdo, (senát) dovolil oponovat panu Klausovi, zakladateli a čestnému předsedovi ODS, kterému je mnoho (všehoschopných lumpů, vyžírků a kariéristů) vděčno za svoji existenci, postavení ve společnosti, materiální zázemí a poněkud je to znejistilo v jejich všemocnosti. Klaus je symbol nadvlády těchto lidí nad "lůzou", v tom je to.

0 0
možnosti

5. 3. 2013 15:56
Zbraň je venku

a co že to měl MZ pocítit? Jestli se někdo VK může vyrovnat v míře využití prezidentských pravomocí, pak je to jedině MZ. Hovořit o respektu v souvislosti s takovým spolkem politických amatérů rozhodně není na místě. K diskusi by naopak měl být smysl další existence senátu. Jestli tohle má být ústavní pojistka čehokoliv, pak nás alláh ochraňuj.

0 0
možnosti

T. Tkadleček

5. 3. 2013 14:56
ke kauze Langer

Cožpak nebylo bývalo možné, aby někde (...) v právním řádu ČR bylo ustanovení, že nejmenuje-li po vynesení rozsudku čekatele soudcem ve stanoveném termínu prezident, zastoupí ho formálně předseda sněmovny? Odpovím si sám... nemohlo, protože tím by se a priori legitimizovalo, že prezident je nad zákonem. Ústava demokratického státu mantinely musí určovat a ne vzápětí sebe samu zpochybňovat, to by byl salát a ne ústava. Jak se mělo postupovat? Měl snad čekatele z rozhodnutí jmenovat sám soud? Také ne. Přece existuje dělba moci a jejich vzájemná kontrola má být v rovnováze. Z toho mně vyplývá jediné: Klaus měl pravomoc i po rozhodnutí soudu soudce nejmenovat, ale stejně tak má pravomoc Senát za to klause žalovat. Obojí je podle litery zákona, ale dost přitažené za vlasy. Podle mě, soud žalobu zamítne a udělá správně. Taky si myslím, že ústavní systém je koncipován tak, že je možné, aby některou z funkcí načas obsadil narcistní egoista s destruktivními sklony k despocii, a systém to ustál.

0 0
možnosti

6. 3. 2013 16:10
Re: ke kauze Langer

Ustojí to, pokud bude ten systém fungovat bez ohledů a padni komu padni.  Překonat autoritu (i když zvrhlou) nebývá ale snadné.

0 0
možnosti

5. 3. 2013 13:34
Nikoliv jen senát!

Ale ČSSD neudržela na uzdě svoji mocichtivost a snaží se již předvést svůj způsob vlády.Každý,kdo nebude podle jejich názorů dělat politiku,skončí takto.U soudu!Domnívajíce se,že prezident Zeman bude jejich poslušnou loutkou.Jenže v minulosti byly snahy senát,co by zákonodárný sbor zrušit!A nebyla to vláda ODS!Pokud v nastávajících volbách SPOZ získá sněmovní většinu a to určitě,být soc.demokrat,měl bych se na pozoru.Proto možná ta snaha o likvidaci (politickou) exprezidenta Klause.Koalice ODS-TOP 09-SPOZ je pod vedením V.Klause docela možná.Existuje totiž ještě něco vyššího,než je politické hašteření.Totiž stav financí státu.Státní rozpočet.A lídři těchto stran jej mají nad své politické hrátky.

0 0
možnosti

5. 3. 2013 13:26
Při nejlepším!

Souhlasím s tím,že senátoři nejsou kompetentní hrát si s takovou zbraní!Těch 

38 kusů zbytečných vyžírek,jsou jak předčasně vyrostlé batolata! Takovým se nemají dávat ani zápalky do rukou,natož taková ničivá zbraň!Jinak s pisatelem souhlasím!)))

0 0
možnosti

5. 3. 2013 19:40
Re: Při nejlepším!

A pan profesor je kompetentni hrat si s takovou zbrani jako je amnestie? Neni to dvoji metr? Proc si myslite, ze obvineni z velezrady je niciva zbran? To, ze pan profesor mozna prijde o duchodek je preci oproti amnestii len takova legrace.

0 0
možnosti