Čtvrtek 25. dubna 2024, svátek má Marek
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Kult KLDR je postavený na jaderných zbraních, ale chtějí jednat

Kdyby se KLDR vzdala jádra, znamenalo by to pro tamní vládu sebevraždu, říká Jana Hajzlerová, předsedkyně Česko-korejské společnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Bláha 040

7. 4. 2013 6:42
Díkybohu za čtenáře se zdravým rozumem!

Byť nejde o repre vzorek, jsem rád, že lidovky čtou lidé užívající zdravý selský rozum, který jim brání předkládaná tlachání brát vážně. Hezký den...

0 0
možnosti

P. Bláha 040

7. 4. 2013 6:35
Pár komentářů: Slečna Hajzlerová není koreanistka....

... pokud ano, tak se za koreanisty považujte všichni. Pro info novinářce a zájemcům:

1) Co je míněno kultem KLDR? Proč je KLDR směšná? Kdyby to alespoň bylo dál rozvedeno. Z rozhovoru spíš plyne, že jde o nebohou zemi. Jenže zlý Západ už do ní nechce zbůhdarma sypat kvanta dolarů, megatuny rýže a dalších drobností, takže se soudruzi prostě brání a hlavně CHTĚJÍ JEDNAT!

2) Ad Käsong, nejde o továrnu, ale o průmyslovou zónu, v níž je hned několik desítek různě velkých továren!

3) Ad "nevídané provokace Západu". Nevídané jsou leda tyhle plky. To by si slečna H. přála, aby se opakoval r. 1950? Mnohem zajímavější než B-52 (které nad K létaly už před měsícem, ne před týdnem) je vyslání „neviditelných“ a obávanějších B-2. O manévr v rámci každoročního cvičení se nepochybně jednalo. Čemu slečna H. věří mi je fuk, ale nechápu, proč nic nenamítáte alespoň proti zjevně nelogickým výrokům! Ano, SK se US letectva bojí už od kor. války. To je smysl. Vy jste neslyšela o strategickém odstrašení?!

0 0
možnosti

7. 4. 2013 0:54
Chceme akceptovat vydirani?

Akceptovat vydirani znamena priznat svoji slabost, a moralni porazku! Akceptovat vydirani, znamena nadale nechat trpet obyvatele KLDR pod tihou tohoto sileneho diktatu. Z ev, pomoci profituje jen armada, ktera tim posiluje a stava se nebezpecnejsi. Normalni lide hladoveji dal! Akceptovat jejich atomove zbrane a jejich nosice je silene, nebot je ovlada silenec. Akceptovat jejich jaderny program a zbrojeni je precedens pro vsechny ostatni staty rezimy a staty sveta, ktere po "atomovce" jako absolutni moci, ktera jim daba moznost vydirani touzi. Iranem pocinaje.... Problemem u techto rezimu neni ani tak jaderny zbran, jako to, ze u moci jsou nedemokraticky voleni sileni diktatori, jejichz pocinani je nevypocitatelne, nebot jejich jedinym kredem je politicke preziti za jakoukoliv cenu a nazor, "kdyz padnu ja, tak se mnou i vsichni ostatni!" Bude-li  mit jejich dlouhodobe vydirani uspech zkusi to ostatni diktatori take. Je cas pripravit se k obrane.

0 0
možnosti

P. Heinzl

5. 4. 2013 12:18
souhlas

Konečně někdo, kdo má podobně jako paní koreanistka rozumný názor. Né, jako zde čtu příspěvky typu "nevyjednávat, izolovat a pokud možno udeřit silou". To je věc, které se obávám, že jsou Američané schopni .. nenápadně pustit nějaké bezpilotní letouny.

Myslím, že autorka ví o čem mluví .. i když pro obyčejné Severokorejce musí být život v té zemi peklo ... holt mají takovou mentalitu, že nevím, zda je reálná nějaká revoluce zevnitř. Určitě ale nic nevyřeší násilné rozbití zvenku ... Američanům by to nepomohlo, stálo by je to mnoho a mnoho peněz jako podpora svým spojencům na Jihu. Po rozpadu země by se o severokorejce musel postarat buď jih, nebo Čína, a ani jedněm se do toho chtít nebude. Současné chřestění zbraněmi je podle mne opravdu hlavně předvádění dovnitř státu, že nový vůdce má svou zemi pod kontrolou. Současný vůdce má navíc západní vzdělání - tak si je vědom, že hrozby nemůže uskutečnit. Takový blázen nebude.

0 0
možnosti

5. 4. 2013 13:31
Re: souhlas

Obávám se, že jste podcenil jednu celkem základní věc: že U.S. nemusí chtít jednat. Tedy jinak než formálně. Pak se Kim odrovná a je dost možné, že to ví a to je právě důvod současného stavu, kdy to hrozbami zkouší změnit. Co se stane za této situace. Válka, občanská válka, sametová revoluce ?

Podle mne je za tím zoufalství, protože američané už možná nemají zájem je živit a proti Kimovi jsou nejspíš i Čína a Rusko, které neevakuací svého velvyslanectví dalo jasně najevo, co si o Kimových hrozbách myslí. Kdyby v novinách dali inzerát, že je v.ůl, tak by to asi nemohlo být horší. V tom možná bude ta potíž ... .

0 0
možnosti

H. Kavková 029

5. 4. 2013 11:04
severokorejci jsou izolováni

Severokorejci jsou režimem naprosto izolováni od ostatního světa,  jiný systém nepoznali, mají  přímo svatou  víru ve své vládce a proto s nimi vládci mohou manipulovat...........

0 0
možnosti

M. Komárek

5. 4. 2013 11:15
Re: severokorejci jsou izolováni

přesně tak, u nás to nebylo v 50. letech jinak. Informovanost je největší hrozbou pro totalitní režimy. Proto taky padají diktátoři v arabských zemích. Nikoli kvůli agentům CIA, ale kvůli FB, Twitteru, Al Džazíře ....

0 0
možnosti

M. Komárek

5. 4. 2013 11:00
Stále nechápu, proč autorce tak nadáváte

Na rozdíl od nás a zřejmě i Američanů zná dobře realitu v KLDR a mentalitu toho zbídačeného národa. Nemohu nějak v tom článku žádnou ideologii či obhajobu režimu. Vy ano? Kde?

0 0
možnosti

P. Bláha 040

7. 4. 2013 6:06
Re: Stále nechápu, proč autorce tak nadáváte

A) Nechci Vám brát iluze, ale musím Vás upozornit, že slečnu Hajzlerovou znám a bohužel musím říci, že korejské realitě rozumí pramálo, aktuálnímu politickému dění, bezpečnostním otázkám či historii nerozumí vůbec. Korejským jazykem nevládne ani tolik, aby mohla pracovat s korejskými texty. Z jejích pomatených poznámek a zcela mylných informací je zjevné, že dění v Koreji nesleduje.

B) Co se týče ideologie či obhajoby režimu, tak stačí stručně říci, že dotyčná prostě papouškuje výkřiky severokorejské propagandy. Jen namátkou:

JH: Svět by se měl podle mě smířit s tím, že Severní Korea je jaderná mocnost.

PB: Jasan, ať si každý sežene bombičku. Někomu rupne v bedně, zmáčkne čudlík a po Zemi veta… Český lev sloužící jako symbol od 12. století a jádro vychvalované od 90. let… to by severokorejští soudruzi z agitpropu nemohli vymyslet lépe....

0 0
možnosti

5. 4. 2013 10:58
Jako tenkrát . .

Jak otenkrát v Tonkinském zálivu . . pamatujete? :-)

0 0
možnosti

P. Janáček

5. 4. 2013 10:51
čili přesnej Orwell

nikde jeho vize totální zmanipulovanosti se tak neplní jako u korejců

0 0
možnosti

M. Zhoubný

5. 4. 2013 11:08
Re: čili přesnej Orwell

Na ja, we shall win!

0 0
možnosti

M. Zhoubný

5. 4. 2013 10:49
Přátelé, jak dí Komárek, ta dáma spíš mluví o podstatě.

Samozřejmě jde o potraviny a ten národní symbol. Samozřejmě Severokorejci jsou homogenně po generace zmanipulovaní a prostě neznají možnost jiného světa. Samozřejmě, že až ty možnosti v soulském Samsung magacínu uvidí, tak si pomyslí leda o darmožroutech, koupených imperialisty za pozlátko a cetky. Samozřejmě, že Kimové vědí, že by prohráli, ale i tak stihnou udělat obrovskou paseku a ne že jim lidé pod rukama utečou na jih. To si možná myslí diskutér nebo pentagonský bezmozek, který posílal kdysi vyhladovělým Afgháncům místo obyčejné mouky na placky jahodovou marmeládu, burákovou pomazánku a podobné sračičky.

Malé sladké tajemství.. tak zpracovaný národ nikdo nenarovná povalením režimu. Ti lidé budou pobíhat jak myši sem a tam a bude trvat generace, než se rozumně zapojí do jakéhokoliv procesu. Obě Koreje prostě nejsou Německa s jejich sjednocením.

.

Historii od japonské okupace po rusko-americké dělení poloostrova, války a prasárny severo a jihokorejských diktatur.. to ukažte, celé !

0 0
možnosti

5. 4. 2013 9:52
ISOLOVAT, NEVYJEDNÁVAT A PŘIPRAVIT SE NA ÚTOK KLDR!

Nevyjednávat - aspoň do té doby, než Un (nebo jiný zástupce KLDR) SLUŠNĚ!!! nepožádá o pomoc. To, co Un už delší dobu provádí - to je sprosté vydírání! S vyděrači se zásadně nevyjednává! Nevyjednává do té doby, nežli změní rétoriku a přestanou vydírat. Pokud nepřestanou - jejich škoda. Podobně jako soudruh Un - jednal před 2.světovou válkou i soudruh Hitler. Po stálém ustoupování Hitlerovi se národy Evropy stejně válce nevyhnuly. Pokud bude "zlý západ" neustále ustupovat Unovi, může se za čas nedít toho, že Un doopravdy zaútočí, ale s daleko větší silou, než by byl schopen zaútočit dnes.

       Vidím 2 možné varianty řešení současné situace:

1.) - Bez pomoci se režim v KLDR za čas zhroutí sám - bez zásahu. Až potom lidem potravinovou (a jinou) pomoc poskytnout.

2.) - Un zešílí a skutečně zaútočí. Pak všemi prostředky zlikvidovat - a po "zlým západem" vyhrané válce (ve výhru pevně doufám) obyvatelům KLDR pomoci.

       Obávám se, že jiné rozumné varianty neexistují.

0 0
možnosti