Diskuze
V maturitním testu z matematiky propadla pětina studentů
Děkujeme za pochopení.
Je to vina ministerstva.
Kdyby test obsahoval jen jeden příklad, a to kolik je 1+1, procento neúspěšných by bylo jistě o něco menší.
Maturita z matematiky je směšně lehká.
Asi tak na úrovni 10. třídy bavorského gymnasia.
Tzv.,,MATURITA" je reliktem minulosti.
Taková zkouška je možná a nutná na gymnasiu,ale proč s tím otravovat na úzce odborných školách,nebo dokonce v učebních oborech!Tam to spíše snižuje odbornost v dané oblasti.Znalosti větného rozboru a literatury jsou vám ve strojírenském a podobném oboru na nic.Stejně tak zase matematika na škole,jako byla UMPRUM.
Myšlení!
Přitom beze zbytku platí slova Nassima Nicholase Taleba: "Matematika nás neučí počítat, matematika nás učí myslet."
Naše školství a jeho úroveň je zejména díky
politickým amatérům na hanebné úrovni. Stačí si vzpomenout, kdo všechno po revoluci školství řídil. Jeden větší moula než druhý. A když se z médií dozvídáme jakého ministra nám chystá ČSSD, tak ten srab bude pokračovat. Je velice potřebné a klíčové, aby se opět začaly zřizovat učební obory, aby nebyl každý dement propadající na ZŠ maturantem. Zejména soukromé školy přijmou kohokoliv kvůli školnému. Střední a vysoké školy jsou zahlceny ,,studenty", z nichž většina nemá ani ty nejzákladnější předpoklady pro další studia po ZŠ. Není proto divu, že o ně není zájem ze strany zaměstnavatelů. Střední i vysoké školy pouze dlouhodobě náborují, protože mládeže je čím dál méně a nemají tak možnost si vybírat. Pokud se na ministerské židli budou i nadále usazovat političtí amatéři, budeme nejblbější národ minimálně v Evropě.
V souvislosti s testem mě to došlo !
Tady se nekrade ! Je to způsobeno pouze tím, že neumíme počítat a tak se hoši pletou.
No,
když o tom tak přemýšlím, říkám si, že je to vlastně jedno. Jak velká je vlastně poptávka po těch schopných a vzdělaných. Řekl bych, že velmi malá. Většinou stačí základní znalosti a zaučení v oboru. A pokud je někdo loajální k firmě (ve státní správě servilní), má vyhráno. Přeci je zřejmé, že většina u nás vyráběných výrobků vzniká intelektuálně jinde. To platí i o těch nehmotných a službách také. Takže, o co jde. Ale je to k pláči. Však to vidíme, krize trvá už pět let a konec v nedohlednu. Snad se to začne měnit až bude opravdu zle.
Re: No,
Já bych řekl, že ta poptávka je relativně slušná, pořád převyšuje nabídku.
Ovšem, střední škola není právě místo, kde by se to dnes měnilo. Začíná to až v praxi a schopnost vyznat se v tom, nebýt líný a něco umět závisí na tom, co všechno si student sám odnese ze školy. V čemž bude asi ten hlavní problém, protože dnes se rodiče často "můžeš vysvětlit ty špatné známky?" neptají svého spratka, nýbrž pedagoga.
T. Czernin 251
Takovej Kalousek
by u maturity z matiky nejspíš vyhořel jak papírovej čert, viz výsledky hospodaření za první kvartál a dopady zvýšení DPH...
J. Jurax
To snad není možné
ten test byl na maturitu směšně jednoduchý ... úroveň středních škol je v tomto punktu zjevně velice nízká ... jen by mělo být taky psáno, kolik procent propadlo na tom kterém typu škol ...
Re: To snad není možné
Tak směšně jednoduchý zase nebyl. Byl složitý přiměřeně, a to tak, aby jej zvládli studenti všech typů středních škol. Pro gymnázia a lepší školy jednoduchý, pro učební obory s maturitou a špatné školy zřejmě obrovský problém. Matematika není jen o schopnostech a talentu, ale i většina dobrých studentů se ji musí poctivě učit a to je ten problém. To chce zájem a vytrvalost a to dnes chybí. Viděl jsem maturitní otázky z matematiky z roku 1972 a skutečně byly docela náročné. Pro všechny nepřátele statních maturit, musím uznat, že byly náročnější, než ty současné. Kdyby nešlo o přežití národa, o jeho schopnost, něco ve světe znamenat, pak by se dalo nad tím mávnout rukou, ale je to příliš vážné. Nejhorší, co můžeme udělat, je něco si nalhávat nebo svádět naše neúspěchy na všechno možné.