Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

K maturitě se dostane příliš mnoho lidí, míní Klaus ml.

V maturitním testu z matematiky propadla letos překvapivě pětina studentů. Ředitel pražského gymnázia PORG Václav Klaus mladší si myslí, že je to tím, že je matematika vysmívaná a maturuje příliš mnoho mladých.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M. Bicanová

23. 5. 2013 11:06
Má vzdělání hodnotu?

Podle svých zkušeností souhlasím s p. Klausem na 100 %. Vzdělání tak, jak se u nás v poslení době získává je devalvováno.

0 0
možnosti

20. 5. 2013 11:42
Dnes

kupodivu, a s touto famílií se mi to nestává často, s juniorem musím souhlasit - a něco málo o tom vím, jelikož se v mé rodině pár učitelů matematiky pár vyskytovalo a vyskytuje. S jeho nacionalisticko-šovinistickými výžblepty však míním i nadále nesouhlasit.

0 0
možnosti

19. 5. 2013 15:44
Já bych ho udělal ministrem

školství. To by měl každý základku a bylo by vystaráno....

0 0
možnosti

18. 5. 2013 6:51
Jojo,

sám si toho příkladem...

0 0
možnosti

17. 5. 2013 17:18
Řemeslníků je, pravda, nedostatek.

Měli by sice ovládat své řemeslo, ale měli by také vědět, že třeba Julius Zeyer není útočník z Pinguins Pittsburg. Vysmíváme se Američanům, že neznají hlavní města v Evropě, ale o jejich úrovni všeobecného vzdělání bychom si mohli nechat zdát. Jistě že nároky na obsah maturit u gymnazisty a absolventa řemesla by měly být odlišné v hloubce záběru. Ale všeobecné vzdělání tříbí osobnost a omezovat je zavání umělou výobou primitivních a tvárných voličů, kteří reagují na pivo a buřta zdarma. Čili komunisticko - orwellovský systém, jehož je ostatně klausovsko-zemanovský oposmluvní klan propagátorem. Proti tomuto zhoubnému svinstvu je nutno bojovat, v našem vlastním zájmu a v zájmu našich dětí.

0 0
možnosti

17. 5. 2013 19:43
Re: Řemeslníků je, pravda, nedostatek.

Myslel jste asi Penguins Pittsburgh?

0 0
možnosti

17. 5. 2013 9:29
Je nesmysl,

aby stejnou maturitu dělali jak na gymnáziích, tak na odborných učilištích. Vždyť přecesvým  zaměřením a cílem je každá z těchto škol je jiná. Neznám nejmenší důvod, proč elektrikář (topenář, prpdavačka . . ) by měli mít maturitu a ztráceli čas biflováním "obrozenců". Důležité přece pro ně je, aby dobře ovládali své řemeslo což je pro mne, jejich perspektivního zákazníka, to nejpodstatnější.

0 0
možnosti

17. 5. 2013 17:17
Re: Je nesmysl,

Měli by ovládat své řemeslo a měli by vědět, že třeba Julius Zeyer není útočník z Pinguins Pittsburg. Vysmíváme se Američanům, že neznají hlavní města v Evropě, ale o jejich úrovni všeobecného vzdělání bychom si mohli nechat zdát. Jistě že nároky na obsah maturit u gymnazisty a absolventa řemesla by měly být odlišné v hloubce záběru. Ale všeobecné vzdělání tříbí osobnost a omezovat je zavání umělou výobou primitivních a tvárných voličů, kteří reagují na pivo a buřta zdarma. Čili komunisticko - orwellovský systém, jehož je ostatně klausovsko-zemanovský oposmluvní klan propagátorem. Proti tomuto zhoubnému svinstvu je nutno bojovat, v našem vlastním zájmu a v zájmu našich dětí.

0 0
možnosti

17. 5. 2013 1:51
Maturita je zbytečnost

P. Klaus mladší opět perlí. Místo aby se zamýšlel nad tím, že by maturitu -  vzdělání mělo mít ještě vyšší procento dětí, tak tvrdí opak. A to v době, kdy klesá počet pracovních míst pro lidi z nižším vzděláním. Měl by se spíše zabývat tím, co školy učí vhodného pro následný život a jak to učí. A zejména to druhé je důvodem , proč u maturit neuspěje dosti studentů. Ale každý hájí svou parketu, tudíž je nutné nechat prostor i p. řediteli.

0 0
možnosti

17. 5. 2013 9:30
Vlastními slovy popírate vlastní slova

Před odesláním si raději přečtěte, co jste napsal.Děkuji.

0 0
možnosti

16. 5. 2013 21:22
Ano

Zavře oči a je.

0 0
možnosti

J. Klimecký

16. 5. 2013 19:47
Rozporuplné vyhlídky

Pokud má polovina populace maturitu, logicky tam budou lidé s průměrnou inteligencí, někdy i mírně podprůměrnou. Taktéž vysokoškolský titul. Za posledních 20 let došlo k zvýšení procent. zastoupení vysokoškoláků v populaci. Už to není nic mimořádného. Pokud kdysi měl průměrný vysokoškolák IQ kolem 120, dneska má kolem 115, 110. Ale mě to nezlobí. Už jsem se s tím smířil, že nároky na studenty se snížily. Také proč by to mělo být privilegium jen pro vysoce intelektově talentované... Takže když je taková doba a je to trend i v zahraničí, zvláště západ. Evropě, tak se nedá nic dělat. Pokud bychom to nechali, jako to bylo kdysi, tak bychom s tím nízkým procent. zastoupením maturantů a vysokoškoláků byli skanzenem v Evropě. Mít titul bylo něco. Jen pro vybrané jedince. Ovšem v Evropě se soutěží, který stát bude mít více vysokoškoláků (maturantů), tak jsme se k této soutěži přidali také. Připomíná mi to soutěže před r. 89, který stát (východní E) produkuje víc tun oceli na hlavu :-)

0 0
možnosti

J. Klimecký

16. 5. 2013 19:55
Re: Rozporuplné vyhlídky

Chápu Klause mladšího, že chce, aby měla maturita i VŠ titul určitou vypovídající hodnotu a nebylo to k mání tak snadno, jak houska na krámě. Ovšem podle mě se stavidla bezbřehé inflace vzdělání už příliš uvolnila a zpátky to nepůjde. Každý druhý bude mít titul, maturitu pak všichni. Sehnat papír už není těžké. Zvláště pokud je to trend v Evropě a zaměstnavatelé požadují na práci dojičky VŠ titul (ano, přeháním, ale chci nazačit trend).

0 0
možnosti

16. 5. 2013 18:33
Pane Klausi, máte pravdu,

měl byste se vyučit v řemesle, abyste byl pro zemi užitečnější než Váš pan otec.

0 0
možnosti

22. 5. 2013 13:30
Re: Pane Klausi,

mate maturitu? pokud ano, dalsi otazka: kdy jste ji nabyl? - tedy: na ci primluvu?

0 0
možnosti