Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Nový web za 12 milionů vznikl bez soutěže. Bylo to výhodnější, tvrdí finance

Jediné vítězství ve veřejné soutěži se může lehce proměnit ve zlatý důl. Dobře to ilustruje zakázka na tvorbu webového portálu ministerstva financí. Soutěž v roce 2004 vyhrála firma Internet Projekt. Od té doby získala další zakázky ve výši přes 75 milionů korun, aniž by už musela soupeřit s konkurencí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P. Janáček

20. 5. 2013 13:27
Migrace a archivace

2 miliony. Super, chci taky takovou zakázku a ať nežeru, uděláme ji za polovic a pro tři ministerstva. :)

Tohle naprosto jasně naznačuje, že i zbylé ceny jsou levé

0 0
možnosti

20. 5. 2013 11:58
nekřesťanswké prchy za to co udělá středoškolák

0 0
možnosti

M. Komárek

20. 5. 2013 12:47
To jsou ale laciné kecy pane Buršíku

99% práce na tomto webu jsou "střeva", která vůbec nevidíte. Vy hodnotíte jen aplikační vrstvu, ale vůbec netušíte, kolik stovek různých datových a aplikačních integrací se tam muselo nastavovat. Ten web je daty doslova "nabitý", muselo to být skutečně extrémně náročné pro celý tým a výsledkem je dobrý, přehledný a hlavně užitečný web. Kur*a umíme my Češi vůbec něco jiného, než všechno a všechny kritizovat?

0 0
možnosti

-. Zip

20. 5. 2013 10:37
Mě to takhle zní poměrně rozumně

a nic kontroverzního v tom nevidím (kromě vyznění článku :-) ).

Dělám taky ve státním a musím říct, že i když naprosto chápu nutnost různých protikorupčních úprav legislativy, mám pocit, že rigidní pravidla můžou občas vylít s vaničkou dítě.

Např. provozuji technologii X na kterou je navázána řada aplikací. Když dělám zakázku na nové prostředí, je zakázáno zmínit, že potřebujeme technologii X, protože je to diskriminační (alespoň to říkají naši právníci). Takže samotnou zakázku může vyhrát technologie Y, ale v zakázce se už nepočítají další náklady (na školení personálu na novou technologii, na úpravu propojených aplikací i sama nákladnější správa 2 různých technologií vedle sebe - např. i zástupnost, kdy výpadek jedné části můžeme provizorně nahradit přesunutím zdrojů z jiné části).

Z mého pohledu je nejlepší cesta v plné transparenci zakázek i celého výběrového řízení, ale možnost omezit ve výběru řešení na optimální.

0 0
možnosti

Š. Binko

20. 5. 2013 9:21
Malé doplnění.......

Dobrý den všem,

mrzí mě, že v článku není to nejpodstatnější, tedy že se autorka ve snaze přinést důkaz o přemrštěnosti ceny snažila od středy do pátku ověřit ji u řady konkurenčních firem, ale že se jí to nepodařilo, protože konkurence znalá rozsahu díla ji cenu potvrdila (její slova).

Já chápu, že článek musel nějak vyznít a byli jsme s tím s kolegy dopředu smířeni, ale myslím, že "pro přesnost" by to zaznít mělo. Když už zazněla spekulace, že bychom jako dodavatel mohli zdegenerovat. A to bez toho, aniž by byla využita vstřícná nabídka na detailní představení plnění čehokoli, na co si autorka ukáže.

0 0
možnosti

Š. Binko

20. 5. 2013 9:25
Re: Malé doplnění.......

Stejně tak, když už autorka zmínila mé vyjádření o "ceně nového webu", je myslím na místě zmínit (autorka dostala poměrně přesné vyjádření), o čem, když tedy nikoli jenom "o novém webu", to vlastně je. Že se jedná o integrované redakční prostředí, řadu dalších webů, resortní intranety, dokumentová úložiště, celou řadu aplikací a mnoho dalšího.

Chápu, že podobné články musejí nějak vyznít a že psát o "Kalouskových" zlodějích (v našem případě tedy spíše Sobotkových) je "in" a vím, že je to rozhodně snažší než psát nezáživný článek o středně velké české firmě, která se snaží dělat svoji práci, ale přece jen si myslím, že by bylo fér uvést všechna fakta.

Štěpán Binko,

Internet Projekt, a. s.

0 0
možnosti

J. Kalina 803

20. 5. 2013 9:09
hele kalousku kdo to dělal??

nebyl to ten samej co ti tenkrát ušil ty padáky co se na nich pak zabíjeli lidi ale co hlavně že ty vydělalo škváru že

0 0
možnosti

20. 5. 2013 11:59
Re: hele kalousku kdo to dělal??

chyxtr=é rádio Kalina tak se nechte zvolit, je to tak jednoduché

0 0
možnosti

J. Pluk

20. 5. 2013 8:30
Tendr měl být

Je to státní správa, tendr se na to udělat musí. Existuje řada jiných projektů, kde se také rozšiřovalo stávající řešení a přesto se na to udělal tendr. Hlavním důvodem nevypsání tendru jsou v takovýchto případech spíše osobní vazby vzniklé v průběhu působení dané firmy v dané organizaci. Proč jsou nesmyslné argumenty pana ředitele:

1) Vypsání soutěže běžně zahrnuje i migraci dat (tj. přenos stávajících informací) do nového prostředí. V tomto má obvykle stávající dodavatel výhodu, pokud dodává kompatibilní technologii, má práci usnadněnou a může dodat levněji práce - nicméně konkurence může nabídnou novější a výhodnější technologii a pak se i kompletní výměna technologie může vyplatit

2) Portál není závislý na infrastruktuře. Na infrastrukturu na které běží stávající portál by jistě bylo možno naimplementovat jinou technologii

3) Podpora - běžně se dnes zadává na období 5 let a bývá součástí zadávacích podmínek. Nesoutěží se každý půlrok.

0 0
možnosti

Š. Binko

20. 5. 2013 9:38
Re: Tendr měl být

Dobrý den,

malé vysvětlení: infrastrukturou se rozumí i technologická, nikoli jen technická infrastruktura. MF má provedenou implementaci enterprise řešení od Open Textu a provozuje na něm celou řadu projektů, které sdílejí svá úložiště, integrované aplikace, procesy a samozřejmě je obsluhuje tým, který tu technologii zná a je v ní vyškolen (editoři i admini). To není o tom, kde "to běží" ;-).

Jinak co se podpory týče, tak Vámi popsané dnes opravdu není běžné, veřejný zadavatel zpravidla nevidí na pět let dopředu. Jinak být to tak, zřejmě by problém nebyl, protože když někdo autorkou uvedenou cenu rozpočte na to časové období a srovná ji s jinými "běžnými IT zakázkami" ve státní správě........ A to by z toho seznamu autorky nemusel odečítat ani to, co s MF nemá co dělat (nevím, proč je tam třeba zakázka pro MČ P1). Každopádně pokud vás to víc zajímá, napište, rádi vám projekt ukážeme v celém rozsahu.

0 0
možnosti