Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Starostové Kralup a Mělníka se zlobí: Za povodně může Praha

Legenda, že vltavská kaskáda zabrání jakékoli povodni, vzala za své před 11 lety. Od té doby se říká, že soustava přehrad na nejdelší české řece vodní živel tak maximálně zdrží. Starostové Kralup nad Vltavou a Mělníka přišli s jinou tezí: že jejich města kaskáda naopak nebezpečně ohrozila - kvůli Praze.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

8. 6. 2013 6:02
Pokud vím,

tak Vltavská kaskáda je schopna plně zachytit dvacetiletou vodu, v případě vyšší vody je jejím hlavním úkolem povodeň regulovat, ale nemůže jí zabránit. Zatím mi nikdo ze zde diskutujících nepředložil žádný jiný argument, který by toto vyvracel. Samozřejmě, krom "argumentů",  že za tím je elektrárenská či chatařská lobby. No, řekněte mi třeba, co udělat s takovým Botičem, který naprosto nečekaně ohrozil poměrně velké území Prahy? Co s dalšími potoky a říčkami, které se vylejí tak, že vyplaví nějakou obec? Jak tomu má zabránit Vltavská kaskáda? Já si myslím, že tohle ukazování na kaskádu jako na viníka laciné a trapné, i když na jednu stranu pochopitelné. Jsou prostě lidé, kteří i za tím špatným počasím musí najít nějakého viníka. Věřící to mají celkem jednoduché, je to Bůh. Ale co my, ateisté? Tak alespoň tu kaskádu, že?

0 0
možnosti
LM

7. 6. 2013 18:17
Rekreantů, majitelů chat v povodí Vltavy

je bezpočet. A všem tě je úplně jedno, že se někde něco mrví. Pro ně je důležité mít svou vodičku u "huby", moci rozjet lodičku na plné pecky anebo chytat ryby v dobře dostupné zátočině. A ti všichni tady budou hájit názor (bez jakýchkoliv propočtů), že kaskáda žádné záplavě měst nezabraní...

0 0
možnosti
JN

8. 6. 2013 6:04
Re: Rekreantů, majitelů chat v povodí Vltavy

No, on když někdo bydlí v něsné blízkosti vody, tak má taky tu svojí hubičku u huby. Bohužel, voda si občas nedá poručit a prostě vám tu hubu umyje. Zvláště pak, když bydlíte v záplavové oblasti.

0 0
možnosti
PV

7. 6. 2013 8:52
Samozřejmě, plné přehrady povodni

nezabrání, je to, jako by tam nebyly. A nějak mi nesedí čísla s odpouštěním, to by se mělo popsat, totiž odpouštění JAK a při JAKÉ výšce.

Jeden liberální EKONOM popsal tento stav docela dobře, těch, kdo mají zájem na neustále plné přehradě je sice málo, ale své zájmy si hlídají, lidí, ohrožených povodní je mnohem více, ale pokud nejsou zrovna pod vodou, je jim skoro jedno, jak vypadá manipulační řád,

A podle toho to vypadá!

0 0
možnosti
JH

7. 6. 2013 0:04
Zruště přehrady a bude po problému

Přesněji zrušte jejich regulační schopnost, jen tam nechte jednu pevně danou díru na konstantní výšce hladiny. Prostě co tam přiteče, přesně to i odteče. Teprve potom nebudete moci na nikoho házet vinu.

0 0
možnosti
ŠA

Š. Apolen

7. 6. 2013 0:41
Re: Zruště přehrady a bude po problému

Přehrady to odskáčou při každé povodni.Ovšem od roku 2002 je vzájemná koordinace bezvadně fungující a tak rychlá povodeň byla celkem slušně zvládnutá !!!Zábrany zabránily větším škodám.Žádná povodeň nikdy nebude beze škod !!!Také není možné postavit zábrany po celé délce řek !!! Někde se musí nechat řeku rozlít !!!Máme snad vést řeky od pramene do moře v podzemním kanálu???

0 0
možnosti
JN

6. 6. 2013 4:38
Ach jo! Už nyní

lituji vyšetřovatele, kteří dostanou "na starosti" vyšetřování kauzy "Povodně 2013". Místo vyšetřování skutečně kriminální činnosti se budou zase x měsíců zabývat blbostmi, jako tomu bylo v roce 2002. Mezi námi: Pokud za to může Praha, tak upozorňuji minimálně Kralup, že je členem politického hnutí, které je na celostátní úrovni v koalici s politickou stranou, která v době povodní v Praze vládne, a to dokonce jednobarevně! Pokud tomu někdo nerozumí,mohu samozřejmě dosadil příslušné politické subjekty a jejich vedoucí představitele. Má někdo zájem?

0 0
možnosti
MF

6. 6. 2013 7:08
Re: Ach jo! Už nyní

Pokud by byly na začátku nádrže na polovinu prázdné, vystoupila by voda v Praze a Kralupech o 1,5m niž. A to by znanemalo naprosto bezproblémový průběh povodně. Vedení povodí patří do kriminálu.

0 0
možnosti
LPI

6. 6. 2013 0:27
Trochu naivní uvažování!

Povodňový řád říká něco jiného, kromě toho tezi o tom, že za vše může Praha už známe. Za průsaky také může Praha?

0 0
možnosti
ŠA

Š. Apolen

7. 6. 2013 0:48
Re: Trochu naivní uvažování!

Prostě,diskutéři přeci vědí všechno líp ! Němci takovým říkají Der Besserwisser do češtiny je to překládáno jako rozumbrada.Tak mi říkal otec,když jsem byl ještě malý a na něco "hrozně důležitého" jsem přišel.

0 0
možnosti
PJ

5. 6. 2013 23:54
Trochu čísel:

Vltavská kaskáda má kapacitu (zcela prázdné všechny přehrady) odhaduji cca 2 mld m3. V roce 2002 napršelo v povodí Vltavy 7 mld m3 vody. Vzhledm k tomu, že přehrady asi nemohou být zcela prázdné, neměly šanci tu vodu zadržet. Pouze trochu rozložit a pozdržet.

Letos to bylo tak poloviční, možná by to prázdné přehrady pobraly. Ale dovedete si představit ta prázdná údolí, plná bahna a smradu, zlikvidovanou rekreační funkci všech přehrad. Na rybáře a energetiky neberu ohled. Ale tisíce chat a s tím spojený život obcí, podnikání, živobytí pro hodně obyvatel. To je asi nereálné. Vybudování protipovodňových staveb mi přijde rozumější řešení. A nikdy to nebude stoprocentně jisté. Žít u vody asi vždy bude spojené s rizikem.

0 0
možnosti
JN

6. 6. 2013 5:01
Re: Trochu čísel:

Souhlasím, pane Jordáne. Koneckonců rekonstruovaný rybník Jordán také naprosto nepředvídatelně prolomil svoji prozatímní hráz a nikdo se tomu až zas tak moc nediví ani nikdo nikoho neviní. A považuji za naprosto bezkonkurenčně moudré vaše sdělení obsažené v poslední větě: "Žít u vody asi vždy bude spojené s rizikem." S tím totiž totiž stoprocentně souhlasím, neboť sebelepší protipovodňová zábrana mi nedává jistotu, že se nemůže prolomit. A proto mám jediné řešení, a to v tom, že veškeré nemovitosti naší rodiny jsou umístěny mimo záplavové oblasti a ani nikde v okolí není žádný zdroj, který by mohl záplavy způsobit. Sice mám na baráku plnou studnu spodní či možná i povrchové vody, ale to mi rozhodně barák neohrozí.

0 0
možnosti
PN

P. Novotňák

5. 6. 2013 22:41
Já bych ty města

na těch řekách zákázal... :-/ :-) No né, tak když má někdo během dvou desetiletí třikrát vody po strop a stále si ještě neuvědomil, že si vlastně postavil barák na dně řeky... a hledá chybu u meteorologů a pomoc u ostatních... ať se ti lidi jedou inspirovat do benátek, tam si s tím docela dobře poradili...

0 0
možnosti
PR

6. 6. 2013 1:53
Re: Já bych ty města

Jasně, nechme vykácet lesy na kopcích a přestěhujme je tam ........

0 0
možnosti
JK

5. 6. 2013 21:11
Připravte se na pravidelné opakování tohoto děje

Planeta Země se brání, přívalovky budou provázet Evropu nejméně 40 le.t

0 0
možnosti
MR

5. 6. 2013 20:23
jsem pamětník

ale my jsme se učili, že se kaskáda stavěla jen a právě kvůli povodním!  Ta elektřina tam byla druhotná, o rekreaci se vůbec nemluvilo, ostatně když týden před nahlášenou záplavou upustí pár metrů, a po záplavách doplní, tak to rekreanti, ani ryby nepoznají, ony jsou většinou u dna, když se něco děje. Neskáčou přes hráz. Takže nám tady nelžete! Líbí se vám penízky z elektrárny a na lidi kašlete. Lež a lež a lež.

0 0
možnosti
JF

5. 6. 2013 20:27
Re: jsem pamětník

Ve skole do nas hustli ruzne kraviny

0 0
možnosti