Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Neviděl jsem ani kus ranveje. Jen vodu, líčí cestující nehodu boeingu

Americká média sbírají svědectví lidí z boeingu, který v sobotu večer našeho času havaroval v San Francisku. Šokovaní pasažéři i lidé, kteří nehodu viděli zvenčí, mluví o prudkém nárazu, výbuchu, plamenech šlehajících ze stroje. Při havárii zemřeli dva lidé, dalších více než 180 utrpělo zranění.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

9. 7. 2013 7:43
3m nad vodou

je od laického svědka jen dojmová hodnota, protože v určení skutečné výšky nad vodní hladinou se mohou kvůli chybějícím známým předmětům pro určení měřítka mýlit i zkušení avionici nebo parašutisté.

0 0
možnosti

7. 7. 2013 15:08
Zatim nikdo nic ne vi

a nema ani cenu cist clanky v tisku a na internet. Az kdyz najdou cernou / vlastne oranzovou / skrinku z letadla, ktera obsahuje udaje pristroju letadla a vyhledaji se zaznamy z radaru a vse se vyhodnoti, tak teprve potom bude jasne co se vlastne stalo.

Vitr v San Francisku obvykle fouka ze severozapadu az zapadu, pristava se proti vetru . Letiste je na jih od mesta na vychodnim brehu poloostrova a pristavaci drahy vybihaji z letiste smerem na vychod od poloostrova do zatoky. takze letadla priletajici z Asie, ze zapadu, preleti polootrov ,na kterem jsou hory asi 400-600m asi 50 km na jih o letiste, udelaji nad silikonovym udolim a zatokou pulkruh 30, 50km, vlevo a priblizuji se k letisti z vychodu, proti vetru, takze kdyz cestujici videl pred dotykem  jen vodu, tak videl vodu zatoky a  to nemuselo byt neco neobvykleho, zalezi na ktere strane letadla sedel  na ktere pristavaci draze pristaval. Letiste ma dva pristavaci smery a kazdy ma dve drahy.

0 0
možnosti

7. 7. 2013 22:16
Re: Zatim nikdo nic ne vi

Zatim nebylo oznameno, ze pilot pri priblizeni do oblasti letiste oznamil nejakou mimoradnou situaci, tedy,  ze to az do posledni chvile bylo normalni pristani Proto na pristavaci drahu nevyjela hasicska auta, a zachranari, uz pred pristanim jak se to v takove situaci dela. zvlaste kdyz se ocekava pristani na brise letadla bez podvozku.kdy je spodek trupu horky trenim a kdy je treba trup okamzite zchladit postrikem hasici penou, jeste drive nez se otevrou vychody letadla a nedovolit  rozlitemu palivu se vznitit a i kdyz se rozlite palivo vzniti, nedovolit mu se rozhoret. V takove situaci doslova rozhoduji vteriny a cestujici v tomto letadle maji stesti, ze nebyli spaleni na skvarek a stacili utect, letadlo je znacne poskozene ohnem. Max. vaha B-777-200 je 297 tun, z toho 170 tun paliva, pri doletu 14.000 km vzdalenost Soul - San Francisko je asi 9500 km, kazde dopravni letadlo musi mit pri pristani rezervu na dalsich  45minut letu, coz v tomto pripade je asi 10 az 15 tun pliva

0 0
možnosti